Stall Hästlyckan - Ulvlek

försöker bena ut lite för mig själv nu.

Kvarvarande spelare:
1. Emtherlia
2. quarter4ever
3. bollen__
4. GladFliicka
5. Gabby_Ossi
6. Idahoe
7. Mirtai
8. FiaM
9. LenaH

Roller kvar:
Ängel
Bagare
Siare
Borgmästare
Brevbärare
Stallägare
Bybo?

Ulv(ar)
Christian Grey

En av de goda är omvandlad till ulv.

1. Emtherlia
2. quarter4ever
Q var en kväll ute och snurrade så att jag var typ tvärsäker att hon var ond. Nu har jag fått reda på att det var en flaska skumpa som spelade den kvällen :p Men jag är ändå lite fundersam, då jag upplever att hon följer andras tankar mer än hon brukar istället för att komma med egna galna idéer ;) .Paddi var fundersam på henne också. Hon lutar nåågot mer åt det misstänkta hållet för mig.
3. bollen__
Jag tror hon är siad ond av Paddington
4. GladFliicka
Jag tycker att henes resonemang kring röstandet var tveksamt runt DL1, jag tror någon ulv kan varit med att röstat ut Snurrfian och eftersom Paddi var god lämnar det GF och Emm. Just nu känns GF då mer luden, men det kan ju vara en försiktig nybörjare också.
5. Gabby_Ossi
6. Idahoe
Jag :)
7. Mirtai
8. FiaM
Har jag haft dålig koll på, men efter att ha läst igenom igen så känner jag att hon i stort sett verkar vettig och har haft bra svar till de frågor folk riktat mot henne.
9. LenaH
Jag tror jag fått in henne på rätt pkats i pusslet. För mig är hon god, inte minst pga hur hon låg efter Ferrari, tror inte hon gjort så som ond.

Emm, G_O och Mirtai får jag återkomma till senare om jag får tid, då jag inte hunnit kolla upp dem.
 
Försöker hinna med lite teoriande, börjar med Gabby_Ossi:
Första DL röstar hon på Habina (god) på en ganska lös teori (som alla i dl1).
Röstar på Cirkus (god) i andra DL trots att hon egentligen ville rösta på LenaH. Röstade på cirkus eftersom cirkus redan hade en röst och eftersom hon hängt upp sig på att det skulle vara en till ond uppe för lynch i DL1. Misstänker lite cirkus och LenaH för att sprida misstankar omkring sig.
Röstar på Ferrari (ond) i DL3 pga ferraris röstande + att hon tror att saker och ting kommer bli klarare om hon vet ferraris roll.
Tror hon kan lita på LenaH då hon gick hårt åt Ferrari från början.
Röstar på Ferrari i DL4.
Gör en genomgång av de som är kvar. Jag reagerar på att hon lägger Mirtai åt sidan enbart pga rösten i DL1. G_O förklarar att det är osannolikt att tre onda var uppe för lynch i första DL.
Röstar på Bollen_ i DL5 då hon tycker paddington (god) visat att Bollen_ är ond.

Jag är inte helt säker på G_Os godhet, jag tycker fortfarande, trots förklaring, att det var konstigt att lägga Mirtai åt sidan. Hon har även röstat på båda Habina och Cirkus som var goda. Rösterna på Ferrari och bollen_ tycker jag har kommit när det blivit "tydligt" att många misstänker dem.
 
Det var inog så här det skull bli, Bedalia tyckte han var överkvalificerad för nybörjargruppen och det skulle bli en enkel match. Och inte ville C.G ta den hänsyn en riktig dam är värld. Den senaste ridlektionen var hemsk, en bruten nagel, håret svettigt och i oordning. C.G kom viftande med ett kontrakt när hon bara ville ha det trevligt en kväll. Och vilket kontrakt sen? Nej det fick vara nog..

Paddington spelade Bedalia, Byfåne.

det var väl själva.%&#+£-*#%)??*%#&<*& (censur) :devil::devil::rage::banghead::wtf::devil::devil:

:D:D:D:D:D:D

Heja goda nu tar ni dem!!!!!



För övrigt blev jag bönhörd :) - fick ett sms från en barndomsvän i morse att nu är de på väg. Hade helt glömt bort att de skulle komma ner å stanna hela helgen, skulle inte haft tid att leka alls....
 
Q var en kväll ute och snurrade så att jag var typ tvärsäker att hon var ond. Nu har jag fått reda på att det var en flaska skumpa som spelade den kvällen :p Men jag är ändå lite fundersam, då jag upplever att hon följer andras tankar mer än hon brukar istället för att komma med egna galna idéer ;) .Paddi var fundersam på henne också. Hon lutar nåågot mer åt det misstänkta hållet för mig.

I denna leken är det påfallande många som är anonyma el svåra att få grepp om tycker jag, jag har 5 på min lista
( Emtherlia, Gabby_Ossi. Idahoe, FiaM och Gladfliicka) och det märks att spionen inte kan meddela sig öppet i tråden, även om vi har en eminent kvartett i "goda lyan" nu, vilka jag tror är fullt kapabla att sköta sitt jobb på ett utmärkt sätt :)

Jag tycker faktiskt att jag har haft väldigt många egna tankar , leken igenom ( utom möjligen den kvällen jag intagit för mycket bubbel)
Till att börja med så var jag bland de första att fråga en massa innan DL1, och bla grillade jag BSF och Emtherlia om deras matematik röstade på BSF i sista minuten och lade upp henne för lottning
Sedan var jag tidigt på bollen__ att jag tyckte hon var följsam på ett misstänkt sätt, redan i min sammanställning innan DL 3 något som Paddington följde upp, med liknande tankar sedan, även om vi kanske hade olika saker som vi reagerade på....
Och det var därför jag fick mycket huvudbry när sedan Paddington röstar ( och teoriar) rätt sent på bollen__ för jag tyckte ju att det var något jag kunde instämma i och följa, och samtidigt tyckte jag att LenaH hade ett bra spår på ferrai, som jag också varit mycket misstänksam emot och röstade på i DL2
det var faktiskt precis som jag skrev, jag kände mig som åsnan mellan två hötappar ( och hade inte vattenhon varit full av bubbel så hade jag greppat det lite tidigare- som sagt än en gång - I.N.T.E spela med vin i kroppen, för man blir inte klarare i knoppenO_o )
jag letade efter den mest troliga Mr Grey den kvällen , därav min ambivalens...

jag kan antagligen försvara mig både gul och blå ( passande med tanke på att Mr Grey nog gärna vill binda mig och utföra sina hemska dåd....) det lär inte hjälpa , antar jag, men vill ändå anföra något som ni kan fundera över
( dessutom är jag jättejättestolt(!) över min röstrad - så jag är nöjd med min lek så här långt)
 
Och jag är här redo att leka. Ska läsa ikapp lite och försöka få något grepp om leken :)
Och jag börjar med att granska dig/Emtherlia... ;)

Emth röstar @quarter4ever i DL1 och kände sig (upplevde jag) rätt hårt ansatt av q tidigare under dagen. Dagen efter skriver hon detta:
Å ena sidan så tycker jag att @quarter4ever var/är skum som gick på mig om att min så kallade "säkerhet" ang hur många som var i lyan. Å andra sidan så röstade hon på BSF, dessutom i sista sekund.

Det blir liksom lite motsägelsefullt i mina ögon eftersom det första gör henne ond och det andra gör henne god. Jag vill inte bita mig fast i en förstadags(!)teori men jag kan inte riktigt släppa min känsla...
Och sen verkar hon helt ha släppt det spåret för q nämns öht inte mer.
Senare i leken är det mest frågor, en röst på Snurris (som var god) och sen följde hon drevet på Ferrari.

Min uppfattning är att E släppte q eftersom hon hamnade i lyan med nyss nämnda Evert och då inte ville gå vidare och gräva där mer och det stämmer med min tanke om q i lyan tillsammans med @bollen__
 
Och jag börjar med att granska dig/Emtherlia... ;)

Emth röstar @quarter4ever i DL1 och kände sig (upplevde jag) rätt hårt ansatt av q tidigare under dagen. Dagen efter skriver hon detta:

Och sen verkar hon helt ha släppt det spåret för q nämns öht inte mer.
Senare i leken är det mest frågor, en röst på Snurris (som var god) och sen följde hon drevet på Ferrari.

Min uppfattning är att E släppte q eftersom hon hamnade i lyan med nyss nämnda Evert och då inte ville gå vidare och gräva där mer och det stämmer med min tanke om q i lyan tillsammans med @bollen__
mitt i maten . återkommer senare. men tror du behöver tänka några varv till...
( men kan hålla med om att Emtherlia/ Poisonous känns skum!)
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp