Stall Hästlyckan - Ulvlek

Jag tycker såklart det är attans trist att du dog, vi hade behövt ha dig kvar, men samtidigt känns det bra att fått din godhet bekräftad.
Ja det gör det ju lite enklare att få ordning på kartan. Även om jag också tycker det är trist att hon försvann från leken, så är hon samtidigt en bra resurs i "goda lyan", där hon kan klura med Snurrfian och Habina:up:
De gör ett bra jobb misstänker jag med att skicka ut rätt spionrad till rätt deltagare:)
 
Och efter att ha räknat lite på fingrar och annat så kommer jag fram till att det är 4 ulvar kvar. För jag har svårt att tänka mig att de bara var 3 från början.

7 goda specialroller och 4 ulvar, nu tar vi dem!
 
RIP @cirkus, förlåt att jag tvivlade på dig...

Det börjar gå hårt åt våra nybörjare, kanske dags att börja räkna efter om det går att komma fram till hur många de kan ha varit från början?

Ang gårdagens lynch så håller jag med det som de flesta verkar ha kommit fram till, Ferrari borde vara skötare som blivit "skyddad" av CG. Det gör att jag tror att LenaH går att lita på, tror inte hon skulle lanserat teorin om Ferrari annars.

Det känns ganska bra att ha dagens röst i stort sett klar, men då jag kommer ha mer tid idag än imorgon när jag slutar kl 17 och skall förbereda för tävling med hästen på lördag så sa jag försöka luska vidare också under dagen.
 
Viktigt meddelande

Postverket har drabbats av strejk pga alla tunga lyft, inga paket kommer att levereras.

Ms Anastasia Steel
 
Och efter att ha räknat lite på fingrar och annat så kommer jag fram till att det är 4 ulvar kvar. För jag har svårt att tänka mig att de bara var 3 från början.

7 goda specialroller och 4 ulvar, nu tar vi dem!
Annat... ? :angel:
Hur kommer det sig att du räknar med 4 ulvar? Jag fegar och räknar med 5 och blir då samtidigt väldigt nervös... :nailbiting: :arghh:
 
Slutligen vill jag säga att även jag blir lite fundersam över Q's agerande, med sena röster och i svaren till Paddington igår/i natt.
Dock kan en flaska skumpa och verkliga livet absolut ändra ens spelstil ibland, men ändå något jag noterar inför framtiden.

Grattis förresten @quarter4ever :up:
tack!:)

Har suttit och läst igenom gårdagskvällen igen och jag förstår verkligen att ni blir fundersamma över mig:banghead::banghead::banghead:
Note to self: inte spela när man är på lyset
Kan bara be om ursäkt för att jag inte hann att rösta i tid, och inte heller kunnat tillföra något vettigt i debatten efteråt.
 
Hej, kommer ha dåligt med tid idag/ikväll, ska åka till veterinären med hästen. Kommer in innan Dl iallafall och skriver lite. Överlever jag ikväll och natten så lovar jag att skriva mer imorgon.
 
Jag ska på hoppträning ikväll och kommer hem lagom till Broadchurch så jag lägger min röst nu:

LenaH röstar på Ferrari pga att gårdagslynchen stoppades och att jag har svårt att se henne som varken BM eller mottagare av lynchstopp.
 
quarter4ever vet jag inte alls var jag har. Visserligen skrev hon att hon inte var riktigt nykter igår men det är inte bara gårdagen som sticker ut tycker jag. Hon missade att rösta igår men velade mellan mig och Ferrari och valde tillslut mig. Hon menar att hon känt en tid att det var något skumt med mig och att det var därför hon valde att rösta på mig..Nu räknades inte rösten och inte heller FiaMs men om de rösterna på mig hade räknats hade inte lyan behövt använda sig av lynchstoppet. För jag håller med LenaH om att det inte verkar troligt att Ferrari är BM pga röständringen i första DL. Kan det ha varit så att lyan försökte få ut mig istället och på så vis både spara lynchstoppet och rädda Ferrari? Tåls att tittas vidare på.
Ferrari har röstat på henne 2 gånger fast ena gången hann jag inte i tid. Iom att lynchen stoppades och som jag skrev tidigare inte heller tror att hon rä BM så gissar jag att hon är en av CGs skötare. CG själv kan hon ju inte vara iom att det var hon som hade flest röster när lynchen stoppades. Visst finns fortfarande möjligheten att brevis delat ut ett lynchstopp i paket till Ferrari men jag tycker att det borde finnas fler som håller med om den biten isåfall än som dementerar den. Precis som LenaH (tror jag det var) skrev så verkar det ju också inte så troligt att brevis skulle dela ut paket till Ferrari som varit i mångas ögon en tid nu.
Mirtai jag tycker att det känns väldigt otroligt om det skulle varit 3 st från lyan uppe för lynch i DL1. Visserligen kan det hända men jag tror ändå att Mirtai var god då. Hon har inte skrivit något som får mig att fundera på att hon skulle vara omvandlad men jag har inget mer att gå på där.
GladFliicka Här skulle jag vilja se mer av henne, förstår att hon har svårt med tid men det är så svårt att bilda sig en uppfattning om någon när de inte skrivit så mycket.
Emtherlia Jag kan hålla med FiaM om att det inte kommit så mycket egna tankar kring deltagarna från henne utan det är mer funderingar kring vad so kan ha hänt. Men hon är med och diskuterar så även om det är svårt att bilda sig en uppfattning om henne så är hon inte osynlig.
LenaH har visserligen hakat upp sig på Ferrari men det verkar ju dessutom som att hon har rätt så jag vill nog tro att hon är god. Visserligen är hon skicklig och kan luras men jag tror definitivt inte att hon är en originallyamedlem iaf utefter hur hon gått efter Ferrari samt vänder och vrider kring andra deltagare.
Idahoe är också ganska anonym för mig.

Ärsch nu hinner jag inte mer. Får återkomma.
 
Efter att ha sovit en stund under fm och intagit treo så hoppas jag att hjärnkontoret ska fungera någorlunda igen.
Skumpa igår kändes som en bra idé, men idag så känns det annorlunda:angel:

Jag hade lite dåligt fokus på leken igår kväll , men hade tid under dagen att följa den bra.
Som det blev igår så hade jag två spår att följa och LenaH känns väldigt säker om Ferrari och med tanke på hur det blev igår , med stoppad lynch så tror jag att hon är något på spåret där.
Det stämmer dessutom med mina tankar sedan tidigare i leken, var ju inne på Ferrari redan i DL2 Dessutom tycker jag att som ni diskuterat under fm att det förefaller otroligt om Ferrari skulle vara BM, eller ha ett eget beskydd. Dessutom reagerar jag på avsaknaden av försvar från Ferrari, som jag tycker förefaller väldigt tyst.
Sedan har jag en tanke efter DL1 att om Ferrari är ond att hon inte bör vara CG för då hade inte lynchen kunnat först verkat stoppad, för att sedan inte vara det? Eller`?
Det andra spåret , som jag också valde att gå på, var Paddingtons ang bollen__, jag har även där känt sedan 2 dagar tillbaka att det är nåt som känns skumt, vilket jag också skrivit om.
Bollen__ skulle också kunna vara CG, men i så fall har hon skaffat sig en fin röstrad må jag säga,. Men det var det som fick det att väga över till bollen__ tills slut för mig, men hann inte skriva i tid, trots att jag kortade ner min motivering till ett minimum.
Paddington känns väldigt säker på bollen__ och jag kan iofs vara lurad av henne, men då får jag spola ner mig på en välbekant toalett tror jag

tillägg: efter gårdagens lynchstop så är det ju direkt uteslutet att Ferrari skulle kunna vara CG, iom att den inte får utfärda lynchstop mot sig själv. Om nu lynchstopet var mot Ferrari. ( se mina tankar om det i nästa stycke)
Och jag tyckte ju att om hon vore CG så hade hon ju lika gärna kunnat låta sin röst på BSF ligga kvar för att rädda sig själv, om hon nu inte fick panik och försökte få ut en ( då iaf) god - Mirtai?
istället för någon ur lyan?

Men fick en tanke
OM en röst som lades på Ferrari inte räknades för att den som la rösten på Ferrari blivit utskälld så hade hon inte 5 röster utan 4
OM också brevis delat ut en extraröst och den användes för att rösta på bollen__ så hade inte bollen 3 röster utan 4....
Så det KAN faktiskt ha varit lika igår! och det kan ha lottats! och i så fall kan ju lynchstopet lika gärna legat på bollen__
detta scenario är kanske inte så troligt, men ändå fullt möjligt

Nu tror ju jag att det faktiskt var två ulvar som låg uppe för lynch igår, båda har jag också haft ögonen på ett tag, och det jag försökte bestämma mig för igår med tidsnöd, med en hjärna som var fördunklad av vinångor, var vem av dem som mest troligt kunde vara CG, för den tyckte jag var mest angelägen att få ut iom att den hade just ett lynchstop att ta till.

Både LenaH och Paddington verkar så pass säkra att jag tror båda är något på spåret faktiskt.
 
OM en röst som lades på Ferrari inte räknades för att den som la rösten på Ferrari blivit utskälld så hade hon inte 5 röster utan 4
OM också brevis delat ut en extraröst och den användes för att rösta på bollen__ så hade inte bollen 3 röster utan 4....
Så det KAN faktiskt ha varit lika igår! och det kan ha lottats! och i så fall kan ju lynchstopet lika gärna legat på bollen__

Det känns ju väääääldigt långsökt. Jag förstår din tanke MEN jag tror inte att det var så.

Håller du LenaH och Paddington som goda?
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp