Stall Hästlyckan - Ulvlek

Ja, det är scenariot om en ulv med extra Lynchstopp som lurar oss andra som skulle kunna göra Ferrari god. Tycker det känns mindre troligt.

Det som ser ut som en ulv är oftast en ulv, eller hur var det nu?

Pelle Penna har tagit ut skilsmässa från sin Suddagumma och Kluddabarnen bor hos sin mamma. Suddagumman tröttnade på allt hans klotter och att jämnt tvingas städa. Pelles främsta mål är att få nya vänner och bli vän med sig själv och så gillar han ju att skriva om att rita. Han har kommit på att han nog blir mer populär om han delar ut presenter. Pelle har 5 presenter att dela ut, semlor (beskydd mot käk), extraröst×2, gissning av roll (får gissa vilken roll en person har och få svaret ja eller nej, får ej gissa ulv men väl ridlärare), lynchstopp (kan ej lynchas kommande Dag DL)

Håller med om din sista mening. Funderar även på om Pelle Penna verkligen skulle dela ut ett lynchstopp till Ferrari med tanke på misstankarna som väcktes mot både henne och även dig i samband med DL1, för det borde ju i så fall ha skett redan i tisdags för att kunna gälla igår.
 
Pelle Penna har tagit ut skilsmässa från sin Suddagumma och Kluddabarnen bor hos sin mamma. Suddagumman tröttnade på allt hans klotter och att jämnt tvingas städa. Pelles främsta mål är att få nya vänner och bli vän med sig själv och så gillar han ju att skriva om att rita. Han har kommit på att han nog blir mer populär om han delar ut presenter. Pelle har 5 presenter att dela ut, semlor (beskydd mot käk), extraröst×2, gissning av roll (får gissa vilken roll en person har och få svaret ja eller nej, får ej gissa ulv men väl ridlärare), lynchstopp (kan ej lynchas kommande Dag DL)

Håller med om din sista mening. Funderar även på om Pelle Penna verkligen skulle dela ut ett lynchstopp till Ferrari med tanke på misstankarna som väcktes mot både henne och även dig i samband med DL1, för det borde ju i så fall ha skett redan i tisdags för att kunna gälla igår.

Men visst klargjordes det tidigare i leken att lynchstoppet som ges bort av Pelle Penna kan användas till att stoppa en Lynch, inte bara för att skydda den som fått stoppet?

Inte för att det spelar så stor roll i det här fallet men kan vara bra att ha i beräkningen inför framtiden
 
Men visst klargjordes det tidigare i leken att lynchstoppet som ges bort av Pelle Penna kan användas till att stoppa en Lynch, inte bara för att skydda den som fått stoppet?

Inte för att det spelar så stor roll i det här fallet men kan vara bra att ha i beräkningen inför framtiden
Det har du rätt i. Jag läste bara det som stod i rollen och tänkte inte på att det varit uppe för diskussion utan tog för givet att det gällde den som fick presenten.
 
Gladfliicka var på tapeten ett tag tidigt i leken men har sedan försvunnit helt. Det tycker jag talar till hennes nackdel, hade hon kört på likadant hade det varit troligare med en nybörjargod. Nu känns det kanske som om hon lärt sig av kollegorna i lyan?[/QUOTE]
Har tyvärr haft dåligt med tid pga av flyttade vet besök. Ska försöka ta igen. Edit pga telefonen blandar inlägg jag skrivit....
 
Senast ändrad:
Jag vet inte... Jag upplever nog att iaf @Gabby_Ossi såg ljuset idag och vad gäller @Idahoe så känns hon mer av banan ;) (förlåt Ida, jag vet att du haft dåligt med tid!) så jag lägger ingen större vikt vid någon av dem just nu.
Ingen fara, jag VET att jag har varit rätt av banan :p pga dåligt med tid. Har förhoppningsvis bättre tid idag :) Och börjar känna att det klarnar en aning mer än tidigare.
 
Okej, nu har jag suttit och läst ikapp och funderat lite...
Vill meddela att jag inte släpper tanken på GF som möjlig ond, dels pga hennes agerande DL1, att det kan ha varit med en ulv och röstat ut Snurris, samt som någon påpekade nyligen just att hon var mycket på tapeten i början men sen har det blivit rätt tyst, så hon kan ha fått lite tips av någon hårig vän kanske.
Obs att detta är spekulationer.

Dock så finns det nog mer relevanta personer att fokusera på nu, tänker jag.
Jag velade om vem av Ferrari och Mirtai som kunde tänkas vara onda, men efter gårdagen får jag nog säga att även jag lutar över åt att det är Ferrari som är ond och att CG stoppade lynchen. Dock så finns det ju andra möjligheter (BM; Pelle Penna) men det känns nu mindre troligt.
Ferrari står alltså högst på listan för mig idag

Det stod mellan Ferrari och bollen_ igår. Flera har framfört idén att båda kan vara onda. Det är inte omöjligt, men jag skulle behöva kolla mer på bollen innan jag hoppar på det tåget.
 
Sen @cirkus vill jag bara förtydliga att mitt huvudsakliga skäl till att rösta på dig ju var att jag tyckte du snurrade in dig i din röstmotivering mot Mirtai (var det väl? Orkar inte gå tillbaka och kolla) och inte i första hand för att du följde LenaHs teori. Du brukar vara väldigt skärpt i teorierna oavsett dåligt med tid, det var därför jag reagerade :)
Däremot är du nog mer neutral för mig just nu
 
Slutligen vill jag säga att även jag blir lite fundersam över Q's agerande, med sena röster och i svaren till Paddington igår/i natt.
Dock kan en flaska skumpa och verkliga livet absolut ändra ens spelstil ibland, men ändå något jag noterar inför framtiden.

Grattis förresten @quarter4ever :up:
 
Ja! Vet inte om det lynch-beskydd som kommer på post går att använda om lynchen går mot ngn annan -om inte så finns ett alternativt scenario: borgmästaren har fått spioninfon tex att ängeln skyddar Ferrari (första natten) så kan det ju faktiskt vara så att BM har stoppat lynchen igår. MEN då borde denne BM ha varit tydlig med att Ferrari är god och försökt ändra vinden snarare än stoppa lynchen iom att det då kan tolkas som om CG har stoppat och då lär Ferrari åka ändå i dagens DL.

Känns som om ruta ett är att Ferrari är ond ändå.
+ @Mirtai
För mig känns det helt osannolikt att någon skulle sitta på info om att @Ferrari är god för ingen försvarade ju henne igår? Alla la inte sina röster där nej, men någon av de sior som varit i omlopp igår bör ha gällt Ferrari med tanke på att hon varit misstänkt och ingen sa pip om att hon skulle vara god.

Jag kan ju säga att hade jag varit siare och siat någon god som sen var uppe för lynch så hade jag försvarat denne med näbbar och klor.
 
+ @Mirtai
För mig känns det helt osannolikt att någon skulle sitta på info om att @Ferrari är god för ingen försvarade ju henne igår? Alla la inte sina röster där nej, men någon av de sior som varit i omlopp igår bör ha gällt Ferrari med tanke på att hon varit misstänkt och ingen sa pip om att hon skulle vara god.

Jag kan ju säga att hade jag varit siare och siat någon god som sen var uppe för lynch så hade jag försvarat denne med näbbar och klor.

Jag håller med.

Ville bara diskutera de ev möjligheter som fanns för att kunna landa med större säkerhet i att Ferrari troligen inte är god
 
Jag håller med.

Ville bara diskutera de ev möjligheter som fanns för att kunna landa med större säkerhet i att Ferrari troligen inte är god
Finns väg egentligen ingenting som starkt pekar på att hon är god? Allt pekar väl på att hon är ond. :) Men förstår hur du menar med att vända och vrida på allt.
 
Ja, det är scenariot om en ulv med extra Lynchstopp som lurar oss andra som skulle kunna göra Ferrari god. Tycker det känns mindre troligt.

Det som ser ut som en ulv är oftast en ulv, eller hur var det nu?

exaktemente

+ @Mirtai
För mig känns det helt osannolikt att någon skulle sitta på info om att @Ferrari är god för ingen försvarade ju henne igår? Alla la inte sina röster där nej, men någon av de sior som varit i omlopp igår bör ha gällt Ferrari med tanke på att hon varit misstänkt och ingen sa pip om att hon skulle vara god.

Jag kan ju säga att hade jag varit siare och siat någon god som sen var uppe för lynch så hade jag försvarat denne med näbbar och klor.

ja, det är ju det jag skriver - OM någon visste att Ferrari var god borde denne klivit fram igår och vänt lynchen
 
@LenaH - jag är ju tveksam till att bollen__ är ond - men du skrev ju att du trodde Paddi var ngt på spåret - jag har läst igenom nu och jag kan inte hitta något starkt som gör att bollen__ borde vara ond. Jag tar även hennes två röster på Ferrari i bilden. Vad tänker du om bollen__s ondhet?

(alltså jag tror ju att Ferrari åker idag men att lynchen inte kommer säga så mkt så jag försöker tänka beyond Ferrari ...)
 
Har inte hunnit med alla, ska försöka hinna med resten med.


GladFliicka har i stort sett inte kommit med några teorier alls vilket gör det svårt att säga något om vilken sida hon tillhör. Hade tidsbrist igår på grund av skadad häst så jag får hoppas att hon tar igen det idag och kommer med lite funderingar.

Gabby_Ossi är en till som inte har så många inlägg och även här vill jag se mer funderingar. Det är svar på frågor och lite kommentarer men jag kan inte hitta något som ger mig en bild av vad hon tänker om de andra deltagarna.

Emtherlia funderar på om det kan ha varit så att BSF var ensam ond uppe för lynch vid DL1 och att lyan valde att låta henne lynchas, om så skulle vara fallet (vilket känns otroligt nu efter den stoppade lynchen igår) vad var det då som orsakade strulet som blev med den lynchen? Röstar på Snurrfian dag två på grund av hennes röst på GladFliicka som inte har hunnit skriva så mycket. Håller med Paddington om att det är mycket fokus på DL1 men att det gäller även henne. Röstar på Ferrari då hon anser att hon förvirrar in sig i förklaringar och att hennes ändrade röst påminner om att hon har gjort så tidigare som ond.
Här är ännu en som jag vill se mer av, jag kan nästan inte hitta några funderingar om övriga deltagare utan mest funderingar om vad som har hänt/kan ha hänt.

Ferrari är den som för tillfället finns högst upp på misstanke listan. Jag ska försöka vara öppen för att det kan finnas andra förklaringar än att det är CG som har skyddat henne som Emtherlia och Mirtai föreslår. Samtidigt känns det ju som att en ond Ferrari skulle kunna förklara det som hände DL1, även om jag håller med om att det är dags att släppa det så är det svårt eftersom det uppenbarligen var något som hände där och jag tror inte att det vara borgmästaren som var inblandad.
När det gäller hennes inlägg känns de väldigt anonyma, de hjälper mig inte att förstå hur hon tänker om de övriga deltagarna.

Idahoe är ännu en anonym deltagare den här leken. Har i och för sig aviserat dåligt med tid men jag vill ändå se mer!

cirkus kommer med vettiga fundering och bra frågor. Hon verkar vända och vrida på saker på ett sätt som jag tycker är bra och för leken framåt. Har haft lite ont om tid på kvällarna och därför fått lägga första rösterna både DL2 och DL3 men jag tycker att hon har haft vettiga förklaringar till varför rösterna har hamnat där de har gjort, speciellt som hon om jag har fattat rätt, inte har vetat om tidsbristen i förväg. Jag vill att hon ska vara god!

bollen_ är ännu en med knapert om tid. Även här saknar jag funderingar om deltagarna men det känns ändå som att hon bidrar med funderingar kring vad som har hänt. För tillfället är jag glad att min röständring igår inte gick igenom för jag är väldigt osäker när det gäller bollen_. Hon har (om det visar sig att Ferrari faktiskt är ond) en fantastisk röststatistik med enbart röster på onda, men å andra sidan har det hänt att någon som sitter i lyan har röstat så förut.

LenaH är precis som cirkus en spelare som jag vill ska vara god. Hon är var tidigt inne på att missen vid första DL kunde bero på att det var fler än en ond som var uppe för lynch och även snabb på att gå efter Ferrari. Erkänner att hon har hakat upp sig på Ferraris röständring i DL1 men kommenterar också att hon inte tycker att det finns så mycket annat att gå på. Jag tycker att även LenaH vänder och vrider på händelser och deltagare.
 
Stall Hästlyckan 3:e dygnet

Kära kursdeltagare, jag vill härmed med meddela att natt DL är kl 12:15 om inget annat angivits.

Ms Anastasia Steel
 
C.G har haft ögonen på en av sina nya elever ett tag, en riktig snygging, han gör slag i saken och bjuder in henne på sitt "kontor" för ett allvarligt "samtal", det går inte rikrig som han tänkt sig.

Annika åker hem till Bettina för att prata skit om sliskgubben.

Cirkus var nybörjare.
 
Efter att ha sovit en stund under fm och intagit treo så hoppas jag att hjärnkontoret ska fungera någorlunda igen.
Skumpa igår kändes som en bra idé, men idag så känns det annorlunda:angel:

Jag hade lite dåligt fokus på leken igår kväll , men hade tid under dagen att följa den bra.
Som det blev igår så hade jag två spår att följa och LenaH känns väldigt säker om Ferrari och med tanke på hur det blev igår , med stoppad lynch så tror jag att hon är något på spåret där.
Det stämmer dessutom med mina tankar sedan tidigare i leken, var ju inne på Ferrari redan i DL2 Dessutom tycker jag att som ni diskuterat under fm att det förefaller otroligt om Ferrari skulle vara BM, eller ha ett eget beskydd. Dessutom reagerar jag på avsaknaden av försvar från Ferrari, som jag tycker förefaller väldigt tyst.
Sedan har jag en tanke efter DL1 att om Ferrari är ond att hon inte bör vara CG för då hade inte lynchen kunnat först verkat stoppad, för att sedan inte vara det? Eller`?
Det andra spåret , som jag också valde att gå på, var Paddingtons ang bollen__, jag har även där känt sedan 2 dagar tillbaka att det är nåt som känns skumt, vilket jag också skrivit om.
Bollen__ skulle också kunna vara CG, men i så fall har hon skaffat sig en fin röstrad må jag säga,. Men det var det som fick det att väga över till bollen__ tills slut för mig, men hann inte skriva i tid, trots att jag kortade ner min motivering till ett minimum.
Paddington känns väldigt säker på bollen__ och jag kan iofs vara lurad av henne, men då får jag spola ner mig på en välbekant toalett tror jag
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp