Stall Hästlyckan - Ulvlek

Nu har jag gjort en välbehövlig @Klara och funderat ett varv till:

Ferrari som BM går bort för mig pga agerandet vid DL1, hon kunde använt extraröst eller lynchstopp då istf att panikändra.

Ferrari som mottagare av PP-paket i form av lynchstopp går också bort för vilken brevbärare vid sina sinnens fulla bruk skickar paket till någon som varit så på tapeten?

Slutsats: CG stoppade för Ferrari är favoritskötaren med långa polisonger.

Sen kan man spekulera i varför - det blir ju rätt uppenbart - men åas - när ska det annars användas?
 
Senast ändrad:
AHA du menar om någon av oss varit BM eller CG? Eller fattade jag dig fel?
Nu blev det 3 till bollen och 5 till Ferrari.

Med era röstar hade det blivit 3 till Ferrari och 5 till bollen. Om nu BM röstat på bollen hade det blivit 3-6 och om BM röstat på Ferrari hade det blivit 4-5

Så ja, det kan absolut ses som ett räddningsförsök
 
Nu har jag gjort en välbehövlig @Klara och funderat ett varv till:

Ferrari som BM går bort för mig pga agerandet vid DL1, hon kunde använt extraröst eller lynchstopp då istf att panikändra.

Ferrari som mottagare av PP-paket i form av lynchstopp går också bort för vilken brevbärare vid sina sinnens fulla bruk skickar paket till någon som varit så på tapeten?

Slutsats: CG stoppade för Ferrari är favoritskötaren med långa polisonger.

Sen kan man spekulera i varför - det blir ju rätt uppenbart men åas - när ska det annars användas?

Håller med dig.

Och nu kommer vi ju rösta ut Ferrari imorgon och då kommer resterande ulvar klara sig ytterligare en dag
 
Om era röster varit giltiga hade jag åkt.
Det kan ju ses som att ni försökte rädda Ferrari? :confused:
Och?

Rent krasst de rösterna räknades inte så endera är Ferrari skyddad av CG, BM el ngt skydd/extraröst av brevbäraren (har inte kollat om det finns med i rollbeskrivningen)
Men utifrån Dl1 + denna DL kan man ju dra sina egna slutsatser...

Men ibland blir 1+1 =3.........
 
@Lobelia - vet inte om vi fått svar på denna fråga: Men får vi veta om den som lynchas är orginalskötare eller invald om ngn skötare blir lynchad?

edit: vet inte heller om det frågan ställts tidigare
 
Och?

Rent krasst de rösterna räknades inte så endera är Ferrari skyddad av CG, BM el ngt skydd/extraröst av brevbäraren (har inte kollat om det finns med i rollbeskrivningen)
Men utifrån Dl1 + denna DL kan man ju dra sina egna slutsatser...

Men ibland blir 1+1 =3.........
Vad menar du med och? :)
 
Nej, det är just det som är min poäng. Det ger inget att spekulera och jag är lite brydd att normalt supersmarta spelare inte verkar reflektera över att det kan finnas fler alternativ och därför bygger sina teorier runt vad som hände i den lynchen

Menar du att jag (om jag nu räknas bland de du tycker är supersmarta) inte har givit alternativ till vad som kan ha hänt? Jag har ju resonerat om i allafall tre alternativ.

Nu är ju resultatet av lynchen klar och det lutar ju kraftigt åt att Ferrari är ond. Det betyder i så fall att jag och LenaH hade rätt om att det fanns ytterligare en ond i DL1 lynchen och jag ber att få än en gång påminna om att Idahoe och Gabby_ossi tyckte vi var skumma som tänkte så - de enda som borde tycka det var skumt är den hårigare befolkningen.
 
Håller er i skinnet, hinta inte för mycket och var snälla mot varandra. Slocknade och sov någon timme och har inte riktigt hunnit mer än att skumma inläggen senase timmarna och kommer inte att läsa dem ordentligt förrän i morgon

Kram på er alla och god natt, det är så kul med alla trevliga lekare och goda stämningen.

Nu ska jag sova-natti..
 
Röstlista DL3

20.10 cirkus röstar på Gabby_ossi
20.37 LenaH röstar på Ferrari
20.47 bollen__ röstar på Ferrari
21:26 Idahoe röstar på GladFliicka
21:44 Paddington röstar på bollen__
21:50 Mirtai röstar på bollen__
21:51 Gabby_Ossi röstar på Ferrari

21:58 GladFliicka röstar på LenaH
21:59 Ferrari röstar på bollen_
21:59 Emtherlia röstar på Ferrari

22:01 FiaM röstar på Ferrari
22:02 q röstar på bollen:_ (ogiltlig)
22:03 FiaM ändrar röst till bollen (ogiltig)


Bollen 3
Ferrari 5
G_O 1
Gladfliicka 1
LenaH 1


Bara så vi har den lite färskt
 
Håller er i skinnet, hinta inte för mycket och var snälla mot varandra. Slocknade och sov någon timme och har inte riktigt hunnit mer än att skumma inläggen senase timmarna och kommer inte att läsa dem ordentligt förrän i morgon

Kram på er alla och god natt, det är så kul med alla trevliga lekare och goda stämningen.

Nu ska jag sova-natti..
Jag tycker det är för lite hintar, vafan jag ser ju inga siartecken alls! :p
 
DL 1
20:14 LenaH röstar på Snurrfian
20:25 Emtherlia röstar på quarterever
20:53 Habina röstar på FiaM
21:02 Idahoe röstar på Ferrari
21:30 Snurrfian röstar på LenaH

21:38 Mirtai röstar på Snurrfian
21:43 Paddington röstar på Ferrari
21:52 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:52 FiaM röstar på Mirtai

21:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21:57 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
21:58 Mirtai ändrar sin röst till BSF
21:59 Gladfliicka röstar på Ferrari
22:00 Gabby_Ossi röstar på Habina
22:01 cirkus röstar på Paddington
22:01 Ferrari ändrar röst till Mirtai
22:01 Q röstar på BSF


BSF lynchas, var ulv
Habina käkas var Bybo

DL 2
20.22 cirkus röstar på Mirtai
20.48 LenaH röstar på Ferrari
21.22 Snurrfian röstar på Gladfliicka
21.39 Idahoe röstar på cirkus
21.44 Mirtai röstar på FiaM
21.44 Paddington röstar på Snurrfian
21.57 Emtherlia röstar på snurrfian
21:59 quarter4ever röstar på Ferrari
22:00 GladFliicka röstar på SnurrFian
22:01 Gabby_Ossi röstar på cirkus

22:01 Ferrari röstar på LenaH (ogiltig)
22:02 FiaM röstar på Gabby_Ossi (ogiltig)
22:03 bollen__ röstar på Ferrari (ogiltig)

Snurrfian lynchas, var Bybo

Röstlista DL3

20.10 cirkus röstar på Gabby_ossi
20.37 LenaH röstar på Ferrari
20.47 bollen__ röstar på Ferrari
21:26 Idahoe röstar på GladFliicka
21:44 Paddington röstar på bollen__
21:50 Mirtai röstar på bollen__
21:51 Gabby_Ossi röstar på Ferrari

21:58 GladFliicka röstar på LenaH
21:59 Ferrari röstar på bollen_
21:59 Emtherlia röstar på Ferrari

22:01 FiaM röstar på Ferrari
22:02 q röstar på bollen:_ (ogiltlig)
22:03 FiaM ändrar röst till bollen (ogiltig)


Ingen lynchas
 
Nu är ju resultatet av lynchen klar och det lutar ju kraftigt åt att Ferrari är ond. Det betyder i så fall att jag och LenaH hade rätt om att det fanns ytterligare en ond i DL1 lynchen och jag ber att få än en gång påminna om att Idahoe och Gabby_ossi tyckte vi var skumma som tänkte så - de enda som borde tycka det var skumt är den hårigare befolkningen.
Jag vet inte... Jag upplever nog att iaf @Gabby_Ossi såg ljuset idag och vad gäller @Idahoe så känns hon mer av banan ;) (förlåt Ida, jag vet att du haft dåligt med tid!) så jag lägger ingen större vikt vid någon av dem just nu.

Däremot funderar jag på om du gått över till the dark side? Eller är det bara för många middagar? :angel: :D
 
Jag undrar om det kan ha funnits en utskällning som vi måste ta hänsyn till i denna DL? - i så fall är det ju någon vars röst inte räknas, däremot så får den ju teoria hur den vill, men den vet ju att rösten inte räknas.
 
Jag vet inte... Jag upplever nog att iaf @Gabby_Ossi såg ljuset idag och vad gäller @Idahoe så känns hon mer av banan ;) (förlåt Ida, jag vet att du haft dåligt med tid!) så jag lägger ingen större vikt vid någon av dem just nu.

Däremot funderar jag på om du gått över till the dark side? Eller är det bara för många middagar? :angel: :D

Närå, jag har inte gått över till Dark Side, varför tror du det? Gubbarna åker imorgon och då kan jag leka som vanligt och slipper affärsmiddagar Pust!

Jag är ju rätt så säker på Ferrari som det blev nu, men hon lär ju inte vara ensam i lyan och om det inte inträffar något revolutionerande imorgon så lär den lynchen gå åt ett håll och inte säga ett piss och därför vill jag i allafall leta lite bortom henne. Du tänker att G_O borde vara god för att hon röstade på Ferrari idag?
 
Vet man det i förväg?

jag tolkade det så i allafall - men det kan ju vara så att de får veta först efter DL :confused:

"Stallägaren Janne Traktor hyr ut lokaler bredvid sitt travstall till ridskolan, det är ett praktiskt sätt att bli av med uttjänta travhästar, eller det var planen åtminstone. Nu verkar ridlärare och tillika ridskolechefen inte tycka det samma vilket är en missräkning. Janne är en hygglig prick vill ha god stämning på gården och och ser han någon som han tror håller på med bus försöker han fånga honom/henne och så drar han med sig personen in på kontoret och skäller ut denne efter noter. Dennes röst räknas inte i lynchen, offret får meddelande via pm.

(Janne Trakter har 50% chans att förhäxad någon så dennes röst inte räknas, om det lyckas eller inte avgörs genom lottning av LL. Den drabbade och Janne själv får veta både om han blivit infångad eller lyckats smita.Personen röstar och teorier som vanligt. Alla som är kvar i leken kan drabbas. Dag DL.)"
 
Jag är ju rätt så säker på Ferrari som det blev nu, men hon lär ju inte vara ensam i lyan och om det inte inträffar något revolutionerande imorgon så lär den lynchen gå åt ett håll och inte säga ett piss och därför vill jag i allafall leta lite bortom henne. Du tänker att G_O borde vara god för att hon röstade på Ferrari idag?
Ungefär så ja. Jag tror dock att Paddgirl inte är ute och cyklar vad gäller bollen heller.
 
jag tolkade det så i allafall - men det kan ju vara så att de får veta först efter DL :confused:

"Stallägaren Janne Traktor hyr ut lokaler bredvid sitt travstall till ridskolan, det är ett praktiskt sätt att bli av med uttjänta travhästar, eller det var planen åtminstone. Nu verkar ridlärare och tillika ridskolechefen inte tycka det samma vilket är en missräkning. Janne är en hygglig prick vill ha god stämning på gården och och ser han någon som han tror håller på med bus försöker han fånga honom/henne och så drar han med sig personen in på kontoret och skäller ut denne efter noter. Dennes röst räknas inte i lynchen, offret får meddelande via pm.

(Janne Trakter har 50% chans att förhäxad någon så dennes röst inte räknas, om det lyckas eller inte avgörs genom lottning av LL. Den drabbade och Janne själv får veta både om han blivit infångad eller lyckats smita.Personen röstar och teorier som vanligt. Alla som är kvar i leken kan drabbas. Dag DL.)"
Janne har ju dagDL som deadline så man borde inte kunna veta i förväg.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp