Stall Hästlyckan - Ulvlek

Ungefär så ja. Jag tror dock att Paddgirl inte är ute och cyklar vad gäller bollen heller.

Det går ändå bara att ta en ulv i taget!
Jag har inget emot att börja med den som känns säkrast. ;)

bollen__ har jag inte riktigt funderat så jättemycket på, jag ska gå igenom allt som skrivits om och av henne tror jag.

Om nu både bollen__ och Ferrari är onda och lynchen så uppenbart gick mot dom två är det väl inte så osannolikt att någon ulv försöker sig på att skaffa ett alibi genom att rösta på nen kollega? Därför vill jag nog inte släppa Gabby_ossi än
 
Det går ändå bara att ta en ulv i taget!
Jag har inget emot att börja med den som känns säkrast. ;)

bollen__ har jag inte riktigt funderat så jättemycket på, jag ska gå igenom allt som skrivits om och av henne tror jag.

Om nu både bollen__ och Ferrari är onda och lynchen så uppenbart gick mot dom två är det väl inte så osannolikt att någon ulv försöker sig på att skaffa ett alibi genom att rösta på nen kollega? Därför vill jag nog inte släppa Gabby_ossi än
Det är inte så mycket så det går nog fort....
 
har inte kollat men menar du att du skrev "snurrifan??" Det gör mina fingrar automatiskt - VARJE gång :angel::D

Hahaha! Nej, snurrig blev det den här gången. Men det har jag nog också lyckats skriva nån gång tror jag :angel:

Håller er i skinnet, hinta inte för mycket och var snälla mot varandra. Slocknade och sov någon timme och har inte riktigt hunnit mer än att skumma inläggen senase timmarna och kommer inte att läsa dem ordentligt förrän i morgon

Kram på er alla och god natt, det är så kul med alla trevliga lekare och goda stämningen.

Nu ska jag sova-natti..

Jag vill bara rapportera att Paddan och Ida verkar vilja hinta om att jag är snurrig! :p
 
Jag känner mig hyfsat säker på Ferrari som ond.

Sedan vill jag nog också sätta ett stort frågetecken på Q. Agerandet runt lynchen igår och sättet att inte kunna välja vem hon ska följa känns.. knepigt... och inte alls likt Q som jag upplever brukar gå sin egen väg.
 
Sedan har vi Paddan, LenaH och Cirkus. Är de goda alla 3? Jag vill ju gärna tro det ;)

LenaH och jag gör samma tolkningar. Behöver iofs bara betyda att hon är bra på att spela god.

Paddan tycker jag teoriar bra. Ska försöka kolla vad det var som gjorde att rösten hamnade på Bollen och inte Ferrari igår.

Cirkus har ont om tid men hinner skriva kolka inlägg ändå. Hes agerande igår talar till hennes fördel!
 
Sedan har vi Paddan, LenaH och Cirkus. Är de goda alla 3? Jag vill ju gärna tro det ;)

LenaH och jag gör samma tolkningar. Behöver iofs bara betyda att hon är bra på att spela god.

Paddan tycker jag teoriar bra. Ska försöka kolla vad det var som gjorde att rösten hamnade på Bollen och inte Ferrari igår.

Cirkus har ont om tid men hinner skriva kolka inlägg ändå. Hes agerande igår talar till hennes fördel!

Håller med dig här, den jag känner mig lite osäker på just nu är faktiskt bollen_, om det är så att Ferrari är ond har bollen endast röstat på onda. Lycklig slump eller medveten planering av lyan?
 
Eftersom det vägde mellan Ferrari och bollen igår har jag gått igenom deras inlägg:

Ferrari röstar (BSF)/Mirtai, LenaH (ogiltig), bollen__ Spånar om Ems och BSFs räkneexempel. Tycker LenaH borde ha mer koll på rollerna å att rollerna inte är så krångliga att förstå. Reagerar på att Mirtai vill ha med Svarta Hingsten och tycker inte det är en hit. Tar upp BSFs räkneexempel igen. Tycker Björne och Snigel vore en kul syn. Tar upp igen att Mirtai var den enda som valde häst som rollperson (som Idahoe skriver så har två andra tagit upp Mulle och Molly med). Funderar över Habinas val av rollperson, privatryttaren som hon tycker verkar ond. Undrar sedan om Habina tycker det behövs fler onda roller. Ser att både Idahoe och jag röstar på henne pga hennes tankar om Svarta hingsten (dock var det även henne inlägg om Habinas val som fick mig att lägga rösten där DL1), men hon skriver att hon inte får några negativa vibbar därifrån då. Röstar på BSF för att hon tycker att denne följer Em hack i häl, både hur hon räknar och hur hon tycker Q är skum. Ändrar sedan till Mirtai för att försöka ändra sig själv, missar dock att det försämrar hennes egna chanser.

Förtydligar varför hon inte röstade på Snurrfian el Mirtai till Snurrfian och att hon röstade på den hon tyckte var mest skum. Hon tyckte Q gick på mycket på både BSF och EM om deras siffror och tycker det varit smartare av Q att rösta på henne själv el Mirtai än på BSF om Q själv varit skötare. Tycker inte det känns som Mirtai är skötare i dagsläget (utifrån DL1). Funderar över hur LenaH kan vara säker på att CG stoppade lynchen och teoriar sedan om att CG endera skyddat ngn, inte stoppat för att ge ngn alibi eller så att det gick för fort på slutet å denne inte hann med.

Röstar (ogiltigt) på LenaH i Dl2, för hon tycker denne går på henne alldeles för hårt och verkar övertygad om att det var två onda uppe för omröstning DL1 och att CG valde fel att sätta lynchstopp på. Fortsätter sedan m sin motivering att LenaH röstar på Ferrari före Mirtai för att hon ändrade sin röst från BSF, trots att det är det mest ologiska i det hela.

Skriver inlägg om alla deltagare där hon noterar att Cirkus följer LenaHs teorier om henne själv (samma sak om Idahoe även noterat) och att Gabby tycker det är skumt att LenaH och Cirkus hakat upp sig på att det kan ha varit två onda uppe för lynch Dl1. Röstar sedan på bollen__ dels för att rädda sig själv (Ferrari hade 3 röster och bollen__ 2) samt att bollen var ett av hennes alternativ.


bollen__ Röstar BSF, Ferrari (ogiltig), Ferrari - har lite rollfunderingar, reagerar på att BSF och Em tycker Q är skum då hon själv inte tycker Qs frågor till dem ang rollfördelning varit konstiga. Reagera på att Mirtai tycker Q är skum eftersom hon håller folk som neutral vid DL1. Tycker att BSFs röst på Mirtai sticker ut eftersom (bollen tycker) Mirtai alltid är ganska så skum DL1 och att Mirtai ändå gett en förklaring till varför hon tyckte Q var skum. Funderar över att FiaM och BSF röstar samtidigt och vad det kan innebära, tycker inte det riktigt känns som ngt en lya skulle planera. Funderar över att FiaM iaf skulle kunna vara ond i o m omvandlingen, men tycker det lutar åt att FiaM var god vid röstningen eftersom rösterna kom samtidigt. Funderar över varför Ferrari ändrade till Mirtai och inte BSF eftersom bägge hade två röster men hade missat att Ferrari röstat på BSF från början.

Funderar över varför CG skulle använda skyddet redan DL1 när det fanns en omvandlingsroll och isf lyckas skydda fel person. Skriver sedan att det kan ju såklart fortfarande ha varit flera ulvar uppe för lynch men för mig känns inte riktigt teorin trolig. Tycker sedan att det känns som att Ferrari försökte rädda en ulvkollega m sin röständring, fortsätter att om BSF och Ferrari visar sig vara kolleger så borde Mirtai vara god innan omvandlingen, vilket är en formulering jag reagerade på och undrade om bollen tror att Mirtai nu är ond e omvandlingen? Förtydligar att hon menar att även om lynchresultatet pekar på att hon är god så kan man inte veta längre. Skriver teorinlägg och tar upp att LenaH snabbt tar fram en möjlig lya och reagerar på att hon själv hamnat där. Noterar att GF röstar som mig i två lyncher i rad och att det borde indikera på att vi troligen inte är i lyan ihop eftersom jag isf hade protesterat. Vågar inte sätta mig annat än neutral men håller mig åt det godare hållet än GF utifrån ovan. Reagerar på Qs inlägg ” "stryka de goda medhårs för att verka ha förstått att man är god?"” Själv får jag faktiskt samma känsla av bollen__ utifrån inläggen om mig vs GF, men jag håller inte riktigt med att bollen_ gör det m det inlägg Q syftar på. Om man märker att ngt är fel el man inte håller med i sak om något så tar man väl upp det – oavsett vad man tror/funderar el ev vet om ngn annans roll?

Tycker att Mirtai och Ferraris roller är nyckeln för tillfället (igår). Har svårt att se att bägge skulle varit goda vid lynchen, håller med om att det känns lite långsökt att Ferrari försökte rädda en kollega mest troligt att hon försökte rädda sig själv (avsett vilken sida hon står på). Tycker Qs tanke om Mirtai som CG är intressant. Mirtai reagerar och bollen svarar. Tycker det känns som dags att gå vidare för man snurrar bara in sig mer å mer i diskussionen kring lynchstoppet. Skriver att hon inte tror att BSF, Mirtai och Ferrari är ulvar allihopa eftersom det känns som otroligt att det varit tre ulvar uppe redan DL1.

Är inne på samma spår som LenaH att syna Ferrari eftersom hon tror det var fler onda uppe vid dl1 – undrar vad som får det att väga över åt Ferrari för Lena får svar att det är röständringen. Tyckte hon fick bra svar av Mirtai när hon ifrågasatte teorin om att hon själv skulle vara CG. Tror nog att Mirtai var god vid lynchstoppet (innan omvandlingen) Håller m Lena om att röständringen skaver och röstar därför på Ferrari.

Undrar liksom jag lite över Qs ”motvilja”(?) (mitt eget ord) att gå sin egen väg och lita på sig själv och sina tankar.

..

När det gäller Ferrari håller jag med om att det är mycket som väger över och hon skulle mycket väl kunna vara ond - gårdagens lynchstopp tillsammans m DL1 gör nog att jag tycker det väger över åt det hållet.

När det gäller bollen__, så känner jag fortfarande likadant som jag gjorde igår, se #604, samt #614
 
Vad är det som gör dig osäker på Paddington?

Bland annat hennes röst på Snurris.
Jag har inte heller sett nånting som får mig säker på att hon är god.

Jag ska plöja inläggen om och av bollen__ för att se om jag håller med henne.

Det jag däremot helt håller med henne om är Q's märkliga osäkerhet.
.
 
Röstlista DL3

20.10 cirkus röstar på Gabby_ossi
20.37 LenaH röstar på Ferrari
20.47 bollen__ röstar på Ferrari
21:26 Idahoe röstar på GladFliicka
21:44 Paddington röstar på bollen__
21:50 Mirtai röstar på bollen__
21:51 Gabby_Ossi röstar på Ferrari

21:58 GladFliicka röstar på LenaH
21:59 Ferrari röstar på bollen_
21:59 Emtherlia röstar på Ferrari

22:01 FiaM röstar på Ferrari
22:02 q röstar på bollen:_ (ogiltlig)
22:03 FiaM ändrar röst till bollen (ogiltig)


Bollen 3
Ferrari 5
G_O 1
Gladfliicka 1
LenaH 1


Det lutar ju verkligen åt att Ferrari är en av de onda, ja hon kan ha fått lynchstopp av BM eller brevis men det känns inte så troligt. Snarare att hon fick lynchstopp av CG. Ett "problem" med det är att det kommer bli svårt att hitta ulvar baserat på DL4, jag gissar på att de flesta kommer rösta på Ferrari och så även ulvarna.

Cirkus pratade om en utskällning, men jag vet inte om den är så nödvändig att fundera över? Om någon som röstade på Ferrari blev utskälld så skulle Ferrari fortfarande åka = gör ingen skillnad. Samma sak om en utskällde röstade på någon annan, det gjorde ingen skillnad i lynchen eftersom Ferrari hade 2 fler röster än bollen.

För jag fattade det som att personen som blir utskälld får veta det efter DL.
 
edan vill jag nog också sätta ett stort frågetecken på Q. Agerandet runt lynchen igår och sättet att inte kunna välja vem hon ska följa känns.. knepigt... och inte alls likt Q som jag upplever brukar gå sin egen väg.

Q var inte sig själv igår
Q KAN ha fått för sig att det var en bra idé att öppna en flaska skumpa igår:D
Q är inte van att spela på lyset :o
( men Q är numera ensamboende, med barn varannan vecka:):banana: )
Dessutom blev jag "störd" av en vän som behövde mig IRL, under sista timmen innan Lynch så var inte på topp igår, det ska villigt erkännas!
Tror jag får döpa om mig till "HonSomAlltidRöstarEnminutFörsent":crazy:
 
Jag har verkligen känslan av att missa ulvar :crazy:

Det finns en grupp deltagare som jag inte har något grepp om. Det är främst Idahoe, Gladfliicka, Emtherlia samt G_O.

Ska sitta på utbildning hela dagen idag och ikväll är det stallet så har ont om tid tyvärr.

Gladfliicka var på tapeten ett tag tidigt i leken men har sedan försvunnit helt. Det tycker jag talar till hennes nackdel, hade hon kört på likadant hade det varit troligare med en nybörjargod. Nu känns det kanske som om hon lärt sig av kollegorna i lyan?
 
Håller med dig här, den jag känner mig lite osäker på just nu är faktiskt bollen_, om det är så att Ferrari är ond har bollen endast röstat på onda. Lycklig slump eller medveten planering av lyan?

Om det är så att bollen__ är den som blev omvandlad så var kanske rösten på bsf en röst från en god medan rösten på Ferrari var en sorts alibi-historia när de märkte åt vilket håll vinden blåste?
 
Om det är så att bollen__ är den som blev omvandlad så var kanske rösten på bsf en röst från en god medan rösten på Ferrari var en sorts alibi-historia när de märkte åt vilket håll vinden blåste?
Ja, det kan vara en anledning, men vid DL2 kom hennes röst förvisso för sent men den hade lagt upp Ferrari för lottning mot Snurrfian eller att CG hade fått gå in och stoppa lynchen redan då om den varit i tid. I och för sig kom även quarter4evers röst på Ferrari sent (men i tid) så lyan kanske inte hann se den innan bollen_ skulle rösta.
Fy vad svårt det känns nu! :banghead:
 
Ska utveckla att jag tycker Ferrari känns ond baserat på vad som hände igår.

Jag tror inte, precis som @LenaH , att Ferrari är BM baserat på vad som hände dl1.

Jag är tveksam till om en brevbärare skickar beskydd till någon som är så misstänkt som Ferrari varit.

Eftersom jag inte tror Ferrari är BM så är det troligast att CG är den som stoppade lynchen igår.

Det som skulle kunna hänt som alternativ är att någon fått ett beskydd och genom spioninfon fått veta att Ferrari är god och därför stoppar lynchen. Eller att en ond fått ett beskydd och stoppar lynchen mot Ferrari för att vi ska tro att hon är ond.
 
Ska utveckla att jag tycker Ferrari känns ond baserat på vad som hände igår.

Jag tror inte, precis som @LenaH , att Ferrari är BM baserat på vad som hände dl1.

Jag är tveksam till om en brevbärare skickar beskydd till någon som är så misstänkt som Ferrari varit.

Eftersom jag inte tror Ferrari är BM så är det troligast att CG är den som stoppade lynchen igår.

Det som skulle kunna hänt som alternativ är att någon fått ett beskydd och genom spioninfon fått veta att Ferrari är god och därför stoppar lynchen. Eller att en ond fått ett beskydd och stoppar lynchen mot Ferrari för att vi ska tro att hon är ond.

Ja! Vet inte om det lynch-beskydd som kommer på post går att använda om lynchen går mot ngn annan -om inte så finns ett alternativt scenario: borgmästaren har fått spioninfon tex att ängeln skyddar Ferrari (första natten) så kan det ju faktiskt vara så att BM har stoppat lynchen igår. MEN då borde denne BM ha varit tydlig med att Ferrari är god och försökt ändra vinden snarare än stoppa lynchen iom att det då kan tolkas som om CG har stoppat och då lär Ferrari åka ändå i dagens DL.

Känns som om ruta ett är att Ferrari är ond ändå.
 
Ja! Vet inte om det lynch-beskydd som kommer på post går att använda om lynchen går mot ngn annan -om inte så finns ett alternativt scenario: borgmästaren har fått spioninfon tex att ängeln skyddar Ferrari (första natten) så kan det ju faktiskt vara så att BM har stoppat lynchen igår. MEN då borde denne BM ha varit tydlig med att Ferrari är god och försökt ändra vinden snarare än stoppa lynchen iom att det då kan tolkas som om CG har stoppat och då lär Ferrari åka ändå i dagens DL.

Känns som om ruta ett är att Ferrari är ond ändå.

Ja, det är scenariot om en ulv med extra Lynchstopp som lurar oss andra som skulle kunna göra Ferrari god. Tycker det känns mindre troligt.

Det som ser ut som en ulv är oftast en ulv, eller hur var det nu?
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp