Stall Hästlyckan - Ulvlek

Det känns ju väääääldigt långsökt. Jag förstår din tanke MEN jag tror inte att det var så.

Håller du LenaH och Paddington som goda?
Håller med om att det är en långsökt tanke, men ändå något som slog mig som som jag inte sett att någon annan tagit upp?
På det sätt som LenaH och Paddington teoriar och envisas med de de misstänker så finner jag det troligt att de är åt det godare hållet. Det skulle vara mycket högt spel av lyan att gå in för att luras på det sättet, tycker jag, även om det visst är en möjlighet, men som jag finner som väldigt liten risk att det är så
 
Kvar (om det inte var någon som blev omvandlad och hade rollen):
Ängel
Bagare
Siare
Borgmästare
Byfåne
Brevbärare
Stallägare (utskällare)
Bybor ?

Ulvar
CG

Utefter att vi är 11 kvar så borde det vara 4 onda och slut på bybor? Eller var det enbart 3 onda från början?

1. Emtherlia
2. quarter4ever
3. bollen__
4. GladFliicka
5. Gabby_Ossi
6. Ferrari
7. Idahoe
8. Mirtai
9 FiaM
10. Paddington
11. LenaH

De som stuckit ut för mig hittills är:
GladFliicka men det kan som sagt likaväl vara för att hon är ny.
Ferrari känns luden särskilt iom det troliga lynchstoppet igår
Q känns inte heller som att hon spelar som hon brukar, å andra sidan har hon mycket privat och det kan ju ställa till det
 
Jag tror inte att Ferrari är BM baserat på vad som hände dl1.

Jag är tveksam till om en brevbärare skickar beskydd till någon som är så misstänkt som Ferrari varit.

Eftersom jag inte tror Ferrari är BM så är det troligast att CG är den som stoppade lynchen igår.

CG kan bara stoppa lynchen för att skydda en ulv, ergo Ferrari är ulv.

Mirtai röstar på Ferrari
 
Håller med dig här, den jag känner mig lite osäker på just nu är faktiskt bollen_, om det är så att Ferrari är ond har bollen endast röstat på onda. Lycklig slump eller medveten planering av lyan?
Utifrån mina misstankar så tippar jag åt att det nog isf mer är planering än lycklig slump, sedan får man ju inte glömma bort den där omvandlingen - Vi vet ju inte vem som omvandlats vilket gör att den röst som lades på BSF kanske inte kom från en ond bollen?

För övrigt är Bollen__ väldigt slipad och har lurat flera upp på läktaren tidigare. Så en "perfekt" rad skulle nog inte vara främmande för henne faktiskt och samtidigt ngt man inte skulle kunna tro att ngn i lyan skulle göra.
 
Gladfliicka var på tapeten ett tag tidigt i leken men har sedan försvunnit helt. Det tycker jag talar till hennes nackdel, hade hon kört på likadant hade det varit troligare med en nybörjargod. Nu känns det kanske som om hon lärt sig av kollegorna i lyan?

Menar du att hon borde ha följt min röst i DL3 också och det borde ha varit ett tecken på att hon är god isf? Har inte hunnit kika på henne sedan mitt sammanställningsinlägg så jag ska försöka kika närmare på henne ikväll, men förutom att rösta lika så det enda jag än sett var lite skumt var kommentaren om röständringen som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka.
 
Menar du att hon borde ha följt min röst i DL3 också och det borde ha varit ett tecken på att hon är god isf? Har inte hunnit kika på henne sedan mitt sammanställningsinlägg så jag ska försöka kika närmare på henne ikväll, men förutom att rösta lika så det enda jag än sett var lite skumt var kommentaren om röständringen som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka.

Nja, inte att hon nödvändigtvis skulle ha röstat lika med dig igen. Snarare var det jag reagerade på att hennes kommentarer om rösten och en eventuell ändring kändes snurrig. Det är ju ganska vanligt att de som har facit har svårt att motivera sina röster eftersom de faktiskt måste hitta på.

Sedan upplever jag att hon lugnat ner sig. Om det beror på IRL eller att lyan tipsat henne kan jag inte svara på.

Men jag har fler som ligger högre på min lista än just hon
 
Pelle Penna har tagit ut skilsmässa från sin Suddagumma och Kluddabarnen bor hos sin mamma. Suddagumman tröttnade på allt hans klotter och att jämnt tvingas städa. Pelles främsta mål är att få nya vänner och bli vän med sig själv och så gillar han ju att skriva om att rita. Han har kommit på att han nog blir mer populär om han delar ut presenter. Pelle har 5 presenter att dela ut, semlor (beskydd mot käk), extraröst×2, gissning av roll (får gissa vilken roll en person har och få svaret ja eller nej, får ej gissa ulv men väl ridlärare), lynchstopp (kan ej lynchas kommande Dag DL)

Håller med om din sista mening. Funderar även på om Pelle Penna verkligen skulle dela ut ett lynchstopp till Ferrari med tanke på misstankarna som väcktes mot både henne och även dig i samband med DL1, för det borde ju i så fall ha skett redan i tisdags för att kunna gälla igår.

Jag tror också det är osannolikt att ngn skulle skicka ett lynchstopp till Ferrari och jag ser inte någonstans i rollbeskrivningen att brevbäraren får ge paket till sig själv ("om inte vän med sig själv" indikerar att han får göra det?? @Lobelia) Men om ngt av de alternativ jag skriver hade inträffat så tror jag att endera hade ngn skrivit "men ser ni inte att Ferrari är god" eller så hade Ferrari skrikit "men ser ni inte att jag är god" typ.. Så avsaknaden av motteorier stärker ju mina misstankar mot Ferrari.
 
Utifrån mina misstankar så tippar jag åt att det nog isf mer är planering än lycklig slump, sedan får man ju inte glömma bort den där omvandlingen - Vi vet ju inte vem som omvandlats vilket gör att den röst som lades på BSF kanske inte kom från en ond bollen?

För övrigt är Bollen__ väldigt slipad och har lurat flera upp på läktaren tidigare. Så en "perfekt" rad skulle nog inte vara främmande för henne faktiskt och samtidigt ngt man inte skulle kunna tro att ngn i lyan skulle göra.
Att bollen_ är slipad vet jag, hon lyckades vända en lynch mot mig (tror för övrigt att du var med i den :cautious:). Samma sak med den perfekta raden, jag har sett det förut. Vill nog bara känna mig lite mer säker. :)
 
Tror inte jag kommer ändra uppfattning om Ferrari så lägger min röst redan nu:

Emtherlia röstar på Ferrari

pga att jag tror hon är en ulv då hon troligen fick ett lynchstopp av CG igår.
 
För att inte riskera att bli sen ännu en gång ska jag göra något så ovanligt som att rösta tidigt idag( kors i taket!)

men först en sammanställning:

Jag tror egentligen inte att det spelar någon roll vart jag lägger min röst idag, jag har två kandidater till vart den ska landa, båda misstänker jag är på onda sidan:

Nr 1 är bollen__, jag tycker mig ha sett ett flertal dygn att det är något som inte stämmer där, hon är väldigt följsam mot bla mig, och även Paddington och jag upplever att hon smyger med lite i bakgrunden.
Det som talar emot henne är hennes fina röstrad, till synes bara på onda ( vi vet ju ännu inte Ferraris roll även om vi kan ana den) men det kan ju lika gärna vara alibiröster på hög nivå, ffa om bollen__ nu ÄR Mr Grey...
Igår tyckte jag mig ha räknat ut att hon kunde vara CG, varför jag ville rösta där, tyvärr var jag inte tillräckligt snabb för att hinna in med den i tid ( 1 minut över!- undrar hur många sekunder det kan ha rört sig om ? 10 kanske...)
Jag tror inte att Paddington luras, även om det finns en viss risk för det, men jag bedömer den som väldigt liten

Nr 2 är Ferrari har varit på tapeten sedan DL1 och den röständringen ser onekligen mycket skum ut, och jag har redan röstat på henne en gång för den.
Och med tanke på gårdagens stoppade lynch så verkar det onekligen som att LenaH spårat upp en onding.
LenaH verkar också ytterst säker på sin sak, vilket gör att jag än mer vill hålla LenaH åt det godare hållet

övriga deltagare:

Emtherlia Jag undrade lite över hur hon tänkte kring omvandlingstwisten, och fick svar att den hade hon inte ens tänkt på vid det laget. Fortfarande står det ut lite för mig, men annars har jag inte sett något märkligt från henne egentligen. Röstade dock på mig i DL1 men å andra sidan var det DL1…. Röstar sedan på Snurrfian i dl2, en andra röst, vilket fick mig att fundera över henne lite mer än innan. Snurfian visade sig vara bybo, och även Paddington och Gladfliicka röstade på henne. Röstade på Ferrari igår, vilket egentligen inte säger något om vilken roll hon har, hon kan lika gärna vara en ond som snappat att lynchen troligen är på väg mot Ferrari, som en god som snappat att LenaH var något på spåret. Neutral, men skulle vilja se mycket mer av hennes teorier, för jag har svårt att placera henne

GladFliicka vår nykomling i leken- alltid kul med nya deltagare :up:
Röstade på Ferrari i DL1, följde Paddington?, skriver att hon skulle velat ändra till BSF men insåg att hon inte hann? Röstar på Snurrfian i DL2 (följer Paddington igen?) Hennes röst var den tredje och avgörande .Igår röstade hon på LenaH, en uddaröst som sticker ut lite för mig . Har uppenbarligen haft dåligt med tid att leka pga sjuk/skadad häst, så väldigt svårt att bedöma henne på det hon skriver. Hennes röstrad ser inte så imponerande ut heller, undantaget rösten på Ferrai om nu Ferrari visar sig vara ond.Nu är det inte så lätt att vara nykomling och man vet heller kanske inte vad man ska leta efter för tecken? Men håller ögonen på henne iaf...

Gabby_Ossi anonym från lekstart, röstade på Habina i DL1 , en uddaröst. Habina visade sig vara god , hon käkades i första käk. Verkar försvara Ferrari lite? Tycker att både cirkus och LenaH är skumma men röstade på cirkus i DL2 för att hon redan hade en röst .Igår röstade hon på Ferrari . Frågan är om det är för att hon sett ljuset som LenaH uttryckte det eller om det är ett försök att alibirösta ? G_O smyger med lite är mitt intryck, och jag reagerar lite på att hon några gånger förefallit försvara Ferrari? Fram till igår då hon förefaller ändra sig och följer LenaH .Neutral med ett litet öga på sig

Idahoe tycker det är intressanta rollkaraktärer, och ställer en väldigt bra fråga i lekstarten om vi får veta vilken roll som bliver omvandlad och verkar inte gilla svaret att det får vi inte. Verkar iaf tänkt till lite om hur balansen i leken påverkar antal onda och goda Ställer många frågor ang det ändrade lynchresultatet i DL1 ,verkar ha missat att LL skrivit att det var en LL-miss, vilket får mig att fundera om det är ett sätt att spela ovetandes eller om det var ouppmärksamt av henne bara? Verkar misstänksam mot cirkus och LenaH, precis som Gabby_Ossi Röstar sedan också på cirkus i DL2
Idahoe har inte kommit med så mycket egna tankar förutom detta, tar även upp GladFliicka som någon hon övervägde att rösta på. Funderar efter DL2 över vart ulvarnas röster finns, kan de vara i de spridda rösterna för att gömma sig. I DL 3 röstade hon på GladFliicka. Idahoe känns fortfarande väldigt anonym och jag får inte riktigt grepp om henne. Neutral

10. Mirtai Analyserar första DL ingående efteråt Funderar över FiaM. Och det hon sagt att hon ville lägga en uddaröst, samt varför hon då inte ändrade när BSF också röstade på Mirtai röstar sedan på FiaM i DL2 utifrån detta, Jag hade en fundering på om hon kunde vara CG, och rent tekniskt är det möjligt, men förefaller nu mer otroligt Dessutom har jag hittat en annan kandidat till den rollen som jag tror mer på för stunden ( bollen__)
Mirtai teoriar skarpt, vilket får mig att hoppas att hon är på den goda sidan, men samtidigt är hon tillräckligt slipad för att lura mig vart hon vill... Neutral

FiaM Ställde en mycket bra fråga om ulvarna och Mr Greys förmågor skiljer sig åt? Vilket också ledde till ett tillägg/ förtydligande från LL att Mr Grey kan stoppa en lynch om den går mot en av skötarna( ulvarna- dock inte sig själv)
Förefaller märkligt försiktig i sitt röstande, verkar som hon inte vill lägga avgörande röst. Verkar ha missat att lyan inte själva får välja in någon i lyan, utan att LL lottar. Jag reagerade l lite på att hon lite förefaller försöka få reda på vem som har BM-rollen, samt Janne Traktor –rollen utifrån sin fråga om någon har en smart fundering om dessa kan ha varit inblandade i lynchresultatet i DL1. Förefaller mest inne på Ferrari innan DL2 men väljer sedan att lägga sin röst på G_O för att hon inte vill avgöra, det känns en aning märkligt faktiskt. Sedan igår röstar hon på ferrari och försöker sedan ändra sin röst till bollen__ jag får inget riktigt grepp om FiaM och för lite märkliga resonemang kring att inte vilja lägga avgörande röster så håller jag ett litet öga på henne. Neutral får hon stå som så länge

Paddington skriver fina sammanställningar och resonerar vettigt. Har som vanligt koll på speltekniska saker och förtydligar där det behövs. Dock verkar hon lite försvara Ferrari förutom att hon i DL1 röstar på henne Sedan lägger hon en första röst på Snurrfian i DL2 och det gör även GladFliicka som följer Paddington för andra gången . Igår (DL3) teoriar hon skarpt mot bollen__ på ett sätt som får mig att tro att hon är något på spåret, och jag har även själv innan misstänkt bollen__ lite på samma saker, och valde själv att lägga min röst där, dock hann den inte in i tid
Utifrån Paddingtons mycket omsorgsfulla sammanställningar och teoriande, och att hon förefaller så säker på sin sak så vill jag hålla Paddington åt det godare hållet. Precis som med LenaH finns det en risk att hon luras, men det förefaller som en väldigt liten risk att det är så.

LenaH Hade dåligt med tid första dagen men var desto mer inblandad inför DL2. Verkar väldigt övertygad om att minst en ulv till skulle varit uppe för lynch i DL1, och har dessutom hittat hela lyan. I en riktigt q-teori dessutom ;)
Verkar tycka det är bra att omvandlingen kom tidigt för det är ännu jobbigare att den kommer senare. Verkar bonda lite med cirkus? De dividerar och kommer överens om lite resonemang under gårdagen . Hon har fått misstankar på sig från både G_O och Idahoe ( precis som cirkus) I DL1 röstar hon på Snurrfian , i DL 2 röstade hon på Ferrari för första gången och följer upp det med ännu en röst på Ferrari i DL3 på ett mycket säkert sätt vilket får mig att tro att hon har på fötterna för att rösta där. LenaH kan iofs också luras, men den risken är försvinnande liten, även att Ferrari är så tyst talar för att hon prickat en ulv. Pga detta vill jag hålla LenaH åt det godare hållet, för att hon teoriar och leder mot en ( trolig) ond
 
GladFliicka – Röstar Ferrari, Snurrfian, LenaH. Lägger tredje rösten på Ferrari med motiveringen ”Har inte fått någon riktig uppfattning om var hon står utan skriver lite misstänkt om alla” funderar lixom Q (och troligen resten av oss) över vad som egentligen hände vid DL1. Håller med Snurrfian om att det blev lite märkligt kring hennes röst DL1 och efter en genomläsning hade hon tänkt ändra sin röst om hon hade haft tid. Hennes ursprungsröst på Ferrari kom kl 21.59 så jag ifrågasätter när hon tänkt ändra sin röst. Hon svarar att när hon läst igenom vad andra skrev om BSF kunde hon hålla med vissa misstankar och tankegångar, så att hon tänkt ändra var fel uttryck, hon skulle ha skrivit ”ville” istället.

Röstar på Snurrfian DL2 eftersom hon tycker denne försöker lägga lite spridda misstankar mot henne nästan enbart baserat på hennes egen röst dagen innan. GF reagerar på att Snurrfian tyckte GFs röst i DL1 var svag och skriver att hon inte tyckte den var svagare än någon annans. Nu när jag läst igenom Snurris, GFs och mina inlägg så är det ju inte det bara det att rösten var svag som Snurrfian reagerade på även att GF snurrar in sig i resonemanget kring att ändra rösten. Bollen tar upp att GF röstat lika som mig i två lyncher i rad, GF svarar att hon inte reflekterat över vem hon röstat lika som utan det har blivit ren slump.
Funderar kring lynchen DL1 innan DL3 och skriver att det är osannolikt att Mirtai är CG.

Tycker att LenaH fastnat lite i röständringen DL1 och har svårt att få rätsida på var hon har Ferrari, skulle inte sätta henne åt det onda hållet pga röständringen då hon upplever den lite-i-panik-rädda-mig-själv. Har svårt att få grepp om var hon har LenaH, som spånar över en stark lya, GF känner sig misstänksam mot det och röstar på LenaH.

Jag har lite svårt att få grepp om GladFliicka. Det känns som om det är något som skaver – men jag vet inte om det beror på nybörjare med tidsbrist eller om att hon är ond. Nu när jag läser igenom igen så känns det väldigt bakvänt att hon röstade på LenaH när flera funderade igår om LenaH var ngt på spåret m Ferrari.

Sedan om jag studerar DL1 var det Ferrari, bollen_ , Mirtai och Q som röstade på BSF. Ferrari ändrade sin röst från BSF, Mirtai ändrade till BSF. Kvar står bollen_ och Q. Bollen röstar på BSF för hon tycker BSF röst på Mirtai sticker ut, Mirtai ändrar rösten för att BSF inte sett inlägget där hon förklarar varför hon inte röstade på Q när hon tyckt denne var skum och Q röstar på BSF för att hon tycker denne försöker späda på vad andra tycker lite lagom snyggt. SÅ att GF funderade på att ändra sin röst till BSF utifrån andras funderingar/röster om denna känns för mig som en efterhandskonstruktion faktiskt. SÅÅ mycket djupa misstankar hade inte BSF emot sig vad jag kan se, vilket gör att jag är lite fundersam till henne faktiskt.....
 
Jag tror också det är osannolikt att ngn skulle skicka ett lynchstopp till Ferrari och jag ser inte någonstans i rollbeskrivningen att brevbäraren får ge paket till sig själv ("om inte vän med sig själv" indikerar att han får göra det?? @Lobelia) Men om ngt av de alternativ jag skriver hade inträffat så tror jag att endera hade ngn skrivit "men ser ni inte att Ferrari är god" eller så hade Ferrari skrikit "men ser ni inte att jag är god" typ.. Så avsaknaden av motteorier stärker ju mina misstankar mot Ferrari.

Jag har påpekat flertalet gånger att jag är god. Bara för att lynchen stoppades betyder det inte att det var CG som många skrivit. Brevbäraren kan ha varit i farten också. Eller borgmästaren. Ni grundar allting på att LenaH har gapat ulv om mig sen DL1. För att jag gjorde ett misstag i tron att jag skyddade mig själv. Att skrika ut att "men ser ni inte att jag är god", typ, hade bara gjort mig mer misstänksam så därför har jag lugnt & sakligt i flera inlägg förklarat varför jag gjorde som jag gjorde och hur det gick som det gick. Mycket verkar också grundas på att LL tog fel och antog att det var ett lynchstopp som var utsatt. Kanske var det borgmästaren som fick lite många röster på sig och satte ett lynchstopp, men tog sedan bort det innan LL märkte? Eller så hade LL tagit en flaska skumpa och blev snurrig och skrev helt galet, ingen av oss vet VARFÖR hon gjorde en miss där. Hon har inte förklarat det mig veterligen?

Nej, jag tycker det är mycket skumt den här jakten på mig som pågår som började efter att Lena började säga att "Ferrari ÄR skum, min teori håller inte riktigt men jag VET att hon är misstänkt".

Att ingen annan säger att jag är god kan endera vara det faktum att jag inte blivit siad, och därför vet ingen god roll om mig, och varför skulle de onda misstycka om att en god lynchas?
 
du VET att det bara är onda? ( nu är jag ju böjd att hålla med iofs, men ändå?)
Det vet jag inte (även om jag starkt misstänker det). I inlägget som Emtherlia citerar syftar jag på att jag har sett den perfekta raden förut, borde ha skrivit "en deltagare" istället för hon inser jag nu. Hur som så syftar det inlägget på vad jag har sett i tidigare lekar. :)
 
Sen har jag för övrigt en fruktansvärd huvudvärk idag och har därför undvikit datorn/mobilen av dessa anledningar... ska försöka teoria om några, lägga en röst & sedan blir det nog sängen.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp