Stall Hästlyckan - Ulvlek

GladFliicka – Röstar Ferrari, Snurrfian, LenaH. Lägger tredje rösten på Ferrari med motiveringen ”Har inte fått någon riktig uppfattning om var hon står utan skriver lite misstänkt om alla” funderar lixom Q (och troligen resten av oss) över vad som egentligen hände vid DL1. Håller med Snurrfian om att det blev lite märkligt kring hennes röst DL1 och efter en genomläsning hade hon tänkt ändra sin röst om hon hade haft tid. Hennes ursprungsröst på Ferrari kom kl 21.59 så jag ifrågasätter när hon tänkt ändra sin röst. Hon svarar att när hon läst igenom vad andra skrev om BSF kunde hon hålla med vissa misstankar och tankegångar, så att hon tänkt ändra var fel uttryck, hon skulle ha skrivit ”ville” istället.

Röstar på Snurrfian DL2 eftersom hon tycker denne försöker lägga lite spridda misstankar mot henne nästan enbart baserat på hennes egen röst dagen innan. GF reagerar på att Snurrfian tyckte GFs röst i DL1 var svag och skriver att hon inte tyckte den var svagare än någon annans. Nu när jag läst igenom Snurris, GFs och mina inlägg så är det ju inte det bara det att rösten var svag som Snurrfian reagerade på även att GF snurrar in sig i resonemanget kring att ändra rösten. Bollen tar upp att GF röstat lika som mig i två lyncher i rad, GF svarar att hon inte reflekterat över vem hon röstat lika som utan det har blivit ren slump.
Funderar kring lynchen DL1 innan DL3 och skriver att det är osannolikt att Mirtai är CG.

Tycker att LenaH fastnat lite i röständringen DL1 och har svårt att få rätsida på var hon har Ferrari, skulle inte sätta henne åt det onda hållet pga röständringen då hon upplever den lite-i-panik-rädda-mig-själv. Har svårt att få grepp om var hon har LenaH, som spånar över en stark lya, GF känner sig misstänksam mot det och röstar på LenaH.

Jag har lite svårt att få grepp om GladFliicka. Det känns som om det är något som skaver – men jag vet inte om det beror på nybörjare med tidsbrist eller om att hon är ond. Nu när jag läser igenom igen så känns det väldigt bakvänt att hon röstade på LenaH när flera funderade igår om LenaH var ngt på spåret m Ferrari.

Sedan om jag studerar DL1 var det Ferrari, bollen_ , Mirtai och Q som röstade på BSF. Ferrari ändrade sin röst från BSF, Mirtai ändrade till BSF. Kvar står bollen_ och Q. Bollen röstar på BSF för hon tycker BSF röst på Mirtai sticker ut, Mirtai ändrar rösten för att BSF inte sett inlägget där hon förklarar varför hon inte röstade på Q när hon tyckt denne var skum och Q röstar på BSF för att hon tycker denne försöker späda på vad andra tycker lite lagom snyggt. SÅ att GF funderade på att ändra sin röst till BSF utifrån andras funderingar/röster om denna känns för mig som en efterhandskonstruktion faktiskt. SÅÅ mycket djupa misstankar hade inte BSF emot sig vad jag kan se, vilket gör att jag är lite fundersam till henne faktiskt.....

Hade svårt att hänga med riktigt igår men ville ändå rösta på det som stack ut för mig vilket var att LenaH var väldigt drivande mot Ferrari nästan enbart pga röständringen i Dl1. Nu har jag förstått att LenaH är en väldigt skicklig spelare som säkert ser tecken som jag totalt missar men efter Lynchstoppet igår kan jag idag hålla med om att hon verkar vara något på spåret med Ferrari och valde också att lägga min röst där ikväll. Tror jag har förklarat mig på dina andra funderingar redan annars får du säga till om du vill att jag förtydligar.
 
+ @GladFliicka klipper in vad det står i rollbeskrivningen så är det ställt utom tvivel:

Hästskötarna
De mest populära (enligt sig själv då) eleverna får bli skötare, dessa stroppar är givetvis avskydda av övriga elever även om dessa i hemlighet givetvis själva vill bli upphöjda. Skötarna har alltid valt in nya medlemmar i gruppen men nu har de fått så mycket kritik att det utlovats lottning till nästa lediga plats.
(När första skötare åker ut i leken så lottas det bland de goda (ej stallägaren) vem som ska få chansen. Denna flyttar in i lyan och förlorar eventuella förmågor.
Tack, lyckades missa detta.. :o
 
Det känns ju som flera skrivit väldigt troligt att Ferrari är ond och att hon kommer att lynchas ikväll. Då jag redan röstat på henne 2 gånger känner jag för att prova något nytt ikväll.
GladFliicka är visserligen en ny spelare, som haft tidsbrist, men det finns lite som gör att jag tror att hon kan vara ond. Dels detta med att hon röstat/följt som Paddington och sedan la en röst på LenaH istället för på Ferrari eller mig - känns som att hon kanske tänkte att det var smart att följa någon som är så pass erfaren som paddi och sedan har lyan påpekat att sådär borde du inte göra!
Dels detta med att hon tydligen tänkte/ville ändra röst till BSF. Känns verkligen som en bortförklaring..Är hon då i lyan med BSF och Ferrari så spelade det inte så stor roll vem av dem hon röstade på..så det känns som en efterhandskonstruktion.
Och idag röstar hon på Ferrari - vilket inte säger något alls då det känns som att de allra flesta kommer att rösta där. Jag tror att vi kan ha nästa person med lurviga polisonger här!
bollen__ röstar på GladFliicka
 
Det känns ju som flera skrivit väldigt troligt att Ferrari är ond och att hon kommer att lynchas ikväll. Då jag redan röstat på henne 2 gånger känner jag för att prova något nytt ikväll.
GladFliicka är visserligen en ny spelare, som haft tidsbrist, men det finns lite som gör att jag tror att hon kan vara ond. Dels detta med att hon röstat/följt som Paddington och sedan la en röst på LenaH istället för på Ferrari eller mig - känns som att hon kanske tänkte att det var smart att följa någon som är så pass erfaren som paddi och sedan har lyan påpekat att sådär borde du inte göra!
Dels detta med att hon tydligen tänkte/ville ändra röst till BSF. Känns verkligen som en bortförklaring..Är hon då i lyan med BSF och Ferrari så spelade det inte så stor roll vem av dem hon röstade på..så det känns som en efterhandskonstruktion.
Och idag röstar hon på Ferrari - vilket inte säger något alls då det känns som att de allra flesta kommer att rösta där. Jag tror att vi kan ha nästa person med lurviga polisonger här!
bollen__ röstar på GladFliicka
Fast om jag nu hade suttit i lyan, tror du att de hade tyckt att det var smart att jag skulle skrivit att jag hellre hade röstat på BSF än Ferrari istället för att bara stå kvar vid hur jag röstat? Framförallt om eventuellt både BSF & Ferrari satt med i lyan båda två borde det ju kvittat utan kanske rått mig till att bara stå kvar vid min röst på Ferrari.
 
Röstlista DL4

15.30 LenaH röstar på Ferrari
18.47 Mirtai röstar på Ferrari
19.42 Emtherlia röstar på Ferrari
20.19 Ferrari röstar på LenaH
20.23 Idahoe röstar på Ferrari
20.28 Gabby_Ossi röstar på Ferrari
20.46 FiaM röstar på Ferrari
20.53 quarter4ever röstar på Ferrari
20.58 GladFliicka röstar på Ferrari
21.08 bollen__ röstar på GladFliicka

Ferrari 8
LenaH 1
GladFliicka 1
 
Röstlista DL4

15.30 LenaH röstar på Ferrari
18.47 Mirtai röstar på Ferrari
19.42 Emtherlia röstar på Ferrari
20.19 Ferrari röstar på LenaH
20.23 Idahoe röstar på Ferrari
20.28 Gabby_Ossi röstar på Ferrari
20.46 FiaM röstar på Ferrari
20.53 quarter4ever röstar på Ferrari
20.58 GladFliicka röstar på Ferrari
21.08 bollen__ röstar på GladFliicka

Ferrari 8
LenaH 1
GladFliicka 1
(Gjorde jag rätt?)
 
Alltså jag gillar ju inte drev av princip ;)

Jag ser ju vartåt det barkar m Ferrari å kan inte göra annat än att hålla med om att Ferrari till största sannolikhet är i lyan men jag väljer iaf att följa mitt tidigare spår och teorier. Sedan spelar det även in att bollen__ nu röstar helt avvikande på Gladfliicka som är en annan person jag fått upp ögonen för under dagen och denne inte fortsätter rösta på Ferrari som kanske hade varit det mest naturliga att göra. Kontentan är att det inte finns ngt annat alternativ för mig än att fortsätta rösta på bollen__

Paddington röstar på bollen__
 
Röstlista DL4

15.30 LenaH röstar på Ferrari
18.47 Mirtai röstar på Ferrari
19.42 Emtherlia röstar på Ferrari
20.19 Ferrari röstar på LenaH
20.23 Idahoe röstar på Ferrari
20.28 Gabby_Ossi röstar på Ferrari
20.46 FiaM röstar på Ferrari
20.53 quarter4ever röstar på Ferrari
20.58 GladFliicka röstar på Ferrari
21.08 bollen__ röstar på GladFliicka
21:32 Paddington röstar på bollen__

Ferrari 8
LenaH 1
GladFliicka 1
Bollen__ 1
 
Röstlista DL4

15.30 LenaH röstar på Ferrari
18.47 Mirtai röstar på Ferrari
19.42 Emtherlia röstar på Ferrari
20.19 Ferrari röstar på LenaH
20.23 Idahoe röstar på Ferrari
20.28 Gabby_Ossi röstar på Ferrari
20.46 FiaM röstar på Ferrari
20.53 quarter4ever röstar på Ferrari
20.58 GladFliicka röstar på Ferrari
21.08 bollen__ röstar på GladFliicka
21:32 Paddington röstar på bollen__

Ferrari 8
LenaH 1
GladFliicka 1
Bollen__ 1
det verkar som alla är i tid idag?:)
 
@Paddington jag kanske är snurrig men jag är inte helt med på varför du inte vill rösta på Ferrari, som du tror är ond (?) Utan istället lägger en sannolikt betydelselös röst?
Sen kan jag hålla med om att drev aldrig är riktigt kul, inte minst när man ska försöka läsa ut något av det hela efteråt ;)
 
@Paddington jag kanske är snurrig men jag är inte helt med på varför du inte vill rösta på Ferrari, som du tror är ond (?) Utan istället lägger en sannolikt betydelselös röst?
Sen kan jag hålla med om att drev aldrig är riktigt kul, inte minst när man ska försöka läsa ut något av det hela efteråt ;)
Helt enkelt för att det mesta av mina misstankar om Ferrari bygger på andras teorier om denne (och sedan vad jag funderar hände vid lynchen igår) men mina misstankar mot bollen bygger på mina egna teorier (m lite input från andra). Jag litar helt enkelt mer på mig själv än på alla andra :)
 
Har alla röstat redan?

Kanske man kan få lite tankar om övriga deltagare från kvarvarande deltagare?? :angel:

Hur går dina egna tankar?
jag har sammanställt deltagarna tidigare idag innan jag röstade i en översikt - har väl inte mycket mer att tillägga där för stunden
För att inte riskera att bli sen ännu en gång ska jag göra något så ovanligt som att rösta tidigt idag( kors i taket!)

men först en sammanställning:

Jag tror egentligen inte att det spelar någon roll vart jag lägger min röst idag, jag har två kandidater till vart den ska landa, båda misstänker jag är på onda sidan:

Nr 1 är bollen__, jag tycker mig ha sett ett flertal dygn att det är något som inte stämmer där, hon är väldigt följsam mot bla mig, och även Paddington och jag upplever att hon smyger med lite i bakgrunden.
Det som talar emot henne är hennes fina röstrad, till synes bara på onda ( vi vet ju ännu inte Ferraris roll även om vi kan ana den) men det kan ju lika gärna vara alibiröster på hög nivå, ffa om bollen__ nu ÄR Mr Grey...
Igår tyckte jag mig ha räknat ut att hon kunde vara CG, varför jag ville rösta där, tyvärr var jag inte tillräckligt snabb för att hinna in med den i tid ( 1 minut över!- undrar hur många sekunder det kan ha rört sig om ? 10 kanske...)
Jag tror inte att Paddington luras, även om det finns en viss risk för det, men jag bedömer den som väldigt liten

Nr 2 är Ferrari har varit på tapeten sedan DL1 och den röständringen ser onekligen mycket skum ut, och jag har redan röstat på henne en gång för den.
Och med tanke på gårdagens stoppade lynch så verkar det onekligen som att LenaH spårat upp en onding.
LenaH verkar också ytterst säker på sin sak, vilket gör att jag än mer vill hålla LenaH åt det godare hållet

övriga deltagare:

Emtherlia Jag undrade lite över hur hon tänkte kring omvandlingstwisten, och fick svar att den hade hon inte ens tänkt på vid det laget. Fortfarande står det ut lite för mig, men annars har jag inte sett något märkligt från henne egentligen. Röstade dock på mig i DL1 men å andra sidan var det DL1…. Röstar sedan på Snurrfian i dl2, en andra röst, vilket fick mig att fundera över henne lite mer än innan. Snurfian visade sig vara bybo, och även Paddington och Gladfliicka röstade på henne. Röstade på Ferrari igår, vilket egentligen inte säger något om vilken roll hon har, hon kan lika gärna vara en ond som snappat att lynchen troligen är på väg mot Ferrari, som en god som snappat att LenaH var något på spåret. Neutral, men skulle vilja se mycket mer av hennes teorier, för jag har svårt att placera henne

GladFliicka vår nykomling i leken- alltid kul med nya deltagare :up:
Röstade på Ferrari i DL1, följde Paddington?, skriver att hon skulle velat ändra till BSF men insåg att hon inte hann? Röstar på Snurrfian i DL2 (följer Paddington igen?) Hennes röst var den tredje och avgörande .Igår röstade hon på LenaH, en uddaröst som sticker ut lite för mig . Har uppenbarligen haft dåligt med tid att leka pga sjuk/skadad häst, så väldigt svårt att bedöma henne på det hon skriver. Hennes röstrad ser inte så imponerande ut heller, undantaget rösten på Ferrai om nu Ferrari visar sig vara ond.Nu är det inte så lätt att vara nykomling och man vet heller kanske inte vad man ska leta efter för tecken? Men håller ögonen på henne iaf...

Gabby_Ossi anonym från lekstart, röstade på Habina i DL1 , en uddaröst. Habina visade sig vara god , hon käkades i första käk. Verkar försvara Ferrari lite? Tycker att både cirkus och LenaH är skumma men röstade på cirkus i DL2 för att hon redan hade en röst .Igår röstade hon på Ferrari . Frågan är om det är för att hon sett ljuset som LenaH uttryckte det eller om det är ett försök att alibirösta ? G_O smyger med lite är mitt intryck, och jag reagerar lite på att hon några gånger förefallit försvara Ferrari? Fram till igår då hon förefaller ändra sig och följer LenaH .Neutral med ett litet öga på sig

Idahoe tycker det är intressanta rollkaraktärer, och ställer en väldigt bra fråga i lekstarten om vi får veta vilken roll som bliver omvandlad och verkar inte gilla svaret att det får vi inte. Verkar iaf tänkt till lite om hur balansen i leken påverkar antal onda och goda Ställer många frågor ang det ändrade lynchresultatet i DL1 ,verkar ha missat att LL skrivit att det var en LL-miss, vilket får mig att fundera om det är ett sätt att spela ovetandes eller om det var ouppmärksamt av henne bara? Verkar misstänksam mot cirkus och LenaH, precis som Gabby_Ossi Röstar sedan också på cirkus i DL2
Idahoe har inte kommit med så mycket egna tankar förutom detta, tar även upp GladFliicka som någon hon övervägde att rösta på. Funderar efter DL2 över vart ulvarnas röster finns, kan de vara i de spridda rösterna för att gömma sig. I DL 3 röstade hon på GladFliicka. Idahoe känns fortfarande väldigt anonym och jag får inte riktigt grepp om henne. Neutral

10. Mirtai Analyserar första DL ingående efteråt Funderar över FiaM. Och det hon sagt att hon ville lägga en uddaröst, samt varför hon då inte ändrade när BSF också röstade på Mirtai röstar sedan på FiaM i DL2 utifrån detta, Jag hade en fundering på om hon kunde vara CG, och rent tekniskt är det möjligt, men förefaller nu mer otroligt Dessutom har jag hittat en annan kandidat till den rollen som jag tror mer på för stunden ( bollen__)
Mirtai teoriar skarpt, vilket får mig att hoppas att hon är på den goda sidan, men samtidigt är hon tillräckligt slipad för att lura mig vart hon vill... Neutral

FiaM Ställde en mycket bra fråga om ulvarna och Mr Greys förmågor skiljer sig åt? Vilket också ledde till ett tillägg/ förtydligande från LL att Mr Grey kan stoppa en lynch om den går mot en av skötarna( ulvarna- dock inte sig själv)
Förefaller märkligt försiktig i sitt röstande, verkar som hon inte vill lägga avgörande röst. Verkar ha missat att lyan inte själva får välja in någon i lyan, utan att LL lottar. Jag reagerade l lite på att hon lite förefaller försöka få reda på vem som har BM-rollen, samt Janne Traktor –rollen utifrån sin fråga om någon har en smart fundering om dessa kan ha varit inblandade i lynchresultatet i DL1. Förefaller mest inne på Ferrari innan DL2 men väljer sedan att lägga sin röst på G_O för att hon inte vill avgöra, det känns en aning märkligt faktiskt. Sedan igår röstar hon på ferrari och försöker sedan ändra sin röst till bollen__ jag får inget riktigt grepp om FiaM och för lite märkliga resonemang kring att inte vilja lägga avgörande röster så håller jag ett litet öga på henne. Neutral får hon stå som så länge

Paddington skriver fina sammanställningar och resonerar vettigt. Har som vanligt koll på speltekniska saker och förtydligar där det behövs. Dock verkar hon lite försvara Ferrari förutom att hon i DL1 röstar på henne Sedan lägger hon en första röst på Snurrfian i DL2 och det gör även GladFliicka som följer Paddington för andra gången . Igår (DL3) teoriar hon skarpt mot bollen__ på ett sätt som får mig att tro att hon är något på spåret, och jag har även själv innan misstänkt bollen__ lite på samma saker, och valde själv att lägga min röst där, dock hann den inte in i tid
Utifrån Paddingtons mycket omsorgsfulla sammanställningar och teoriande, och att hon förefaller så säker på sin sak så vill jag hålla Paddington åt det godare hållet. Precis som med LenaH finns det en risk att hon luras, men det förefaller som en väldigt liten risk att det är så.

LenaH Hade dåligt med tid första dagen men var desto mer inblandad inför DL2. Verkar väldigt övertygad om att minst en ulv till skulle varit uppe för lynch i DL1, och har dessutom hittat hela lyan. I en riktigt q-teori dessutom ;)
Verkar tycka det är bra att omvandlingen kom tidigt för det är ännu jobbigare att den kommer senare. Verkar bonda lite med cirkus? De dividerar och kommer överens om lite resonemang under gårdagen . Hon har fått misstankar på sig från både G_O och Idahoe ( precis som cirkus) I DL1 röstar hon på Snurrfian , i DL 2 röstade hon på Ferrari för första gången och följer upp det med ännu en röst på Ferrari i DL3 på ett mycket säkert sätt vilket får mig att tro att hon har på fötterna för att rösta där. LenaH kan iofs också luras, men den risken är försvinnande liten, även att Ferrari är så tyst talar för att hon prickat en ulv. Pga detta vill jag hålla LenaH åt det godare hållet, för att hon teoriar och leder mot en ( trolig) ond
 
Helt enkelt för att det mesta av mina misstankar om Ferrari bygger på andras teorier om denne (och sedan vad jag funderar hände vid lynchen igår) men mina misstankar mot bollen bygger på mina egna teorier (m lite input från andra). Jag litar helt enkelt mer på mig själv än på alla andra :)
Okej, tack för svar :)
 
Som det ser ut nu tänker jag mig att detta kan sluta på 3 sätt.
1 lynchstopp (bm/cg/gåva från Pelle penna) . Cg tror jag stoppade igår men det är ju ändå inte omöjligt att det var någon annan i farten.
2 Ferrari åker och är ond.
3 Ferrari åker och är god.
Om hon visar sig vara ond kommer jag i första hand kolla lite extra på GF, Q. Ev även bollen, för att se varför många verkar misstänka henne.
visar sig Ferrari vara god kommer jag kika närmare på bollen, Paddington och LenaH i första hand. Även om funderingarna kring GF och Q inte försvinner för den skull.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp