Stall Hästlyckan - Ulvlek

@Ferrari Dt vi menar är att om någon annan har info om du ör god och därför stoppat lynchen för att skydda dig borde den personen teoriat om dig som god redan igår.
 
Det vet jag inte (även om jag starkt misstänker det). I inlägget som Emtherlia citerar syftar jag på att jag har sett den perfekta raden förut, borde ha skrivit "en deltagare" istället för hon inser jag nu. Hur som så syftar det inlägget på vad jag har sett i tidigare lekar. :)
Ok jag bara reagerade på det tvärsäkra att hon bara röstat på onda....
 
@Ferrari Dt vi menar är att om någon annan har info om du ör god och därför stoppat lynchen för att skydda dig borde den personen teoriat om dig som god redan igår.

Kanske är så att personen i fråga har dragit en chansning för att rädda mig när det egentligen inte finns mer än Lenas teori att gå på? Eller så har kanske Lena blivit synad? Och därför kan jag ha fått ett skydd för att Lena visade sig vara ond?

Men jag förstår hur du tänker.
 
Fast om LenaH hade blivit siad ond så borde ju någon ha skrivit om det i tråden?

Det är ju ett par stycken som inte följt Lenas teori och röstat på mig trots att hon envetet påpekat att jag är skum och borde lynchas, kanske är någon som ligger lågt. Någon som inte skrivit så många inlägg eller som är lite nyare och inte vet hur det ska framföras?
 
Statistik:
LenaH röstar på Snurrfian, Ferrari, Ferrari
Emtherlia röstar på quarterever, Snurrfian, Ferrari
Habina röstar på FiaM
Idahoe röstar på Ferrari, Cirkus, GladFliicka
Snurrfian röstar på LenaH, Gladfliicka
Mirtai röstar på (Snurrfian) BSF, FiaM, bollen_
Paddington röstar på Ferrari, Snurrfian, bollen_
Blacksmithfarm röstar på Mirtai
FiaM röstar på Mirtai, Gabby_Ossi (ogiltig), Ferrari (bollen_ ogiltig)
Ferrari röstar på(Blacksmithfarm)Mirtai,LenaH (ogiltig), bollen_
bollen__ röstar på Blacksmithfarm, Ferrari (ogiltig), Ferrari
Gladfliicka röstar på Ferrari, Snurrfian, LenaH
Gabby_Ossi röstar på Habina, Cirkus, Ferrari
cirkus röstar på Paddington, Mirtai, Gabby
Q röstar på BSF, Ferrari, bollen__

LenaH
Snurrfian, Ferrari, Ferrari
Har en teori om att alla röster på BSF var lyaröster med tanken på att CG skulle stoppa.
Nämner fyra personer som isåfall skulle ingå i lyan, däribland mig själv. Q ställer en vettig fråga ang det.
"Men funderar på varför du tror att lyan skulle gå in för att medvetet slösa bort sitt vapen om en stoppad lynch i DL1?
De skulle ju förutom att inte ha lynchstoppet kvar även outa en ond direkt? Så istället för att försöka få en god lynchad så blir det ingen lynchad och sedan i nästa lynch åker garanterat en ond om drevet går ditåt?
"
Röstar på Snurrfian i DL1 för att hon la en lätt röst på LenaH, och på mig i DL2 för att jag känns mer ulvig än Mirtai.
Lägger återigen en röst på mig i DL3, helt övertygad om att jag är luden trots att det kommer upp lite olika teorier om vad som kanske hade hänt (om än otroliga och med små chanser, men möjligheten finns)

GladFliicka
Ferrari, Snurrfian, LenaH
säger att hennes förnamn är Förvirrad (lite knepigt namn måste jag säga :P)
Säger att hon tänkte/ville ändra röst till BSF när hon läste andra spelares misstankar/tankegångar. Vilket verkar vara en skum bortförklaring, ville hon egentligen alibi-rösta men var tvungen att rösta på någon annan (mig) för att de inte ville att BSF skulle åka ut? Men när BSF väl hade åkt ut så kunde hon säga att BSF verkade skum.
Förvirrad nybörjare eller är det bara ett spel? Röstar samma som Paddi första två rösterna.
Röstar på Snurrfian för att "jag tyckte det kändes skumt att Snurrfia baserade sin röst nästan enbart på min röstning igår när den, enligt mig, inte var den enda som var med svag motivation".
Röstar på LenaH i tredje lynchen, går emot den stora vågen mot mig och Bollen_, varför?
Känns som om hon "lugnat ner sig", inte alls lika förvirrad. Lyan som talat till henne?
 
Ferrari röstar på LenaH

För hon har hållit fast vid sin teori sen dl1, trots att det egentligen är svårt att basera något alls på den första dl. Hon är en rutinerad spelare som får folk att följa hennes idéer genom att gå på hårt. Jag anser att Lena har fel i det faktum att jag är ulv, och tror därför att hon själv är ulv som kör med ett slugare spel.

(kass motivering men har lite för ont i huvudet för att komma upp med något bättre, får väl se om jag är kvar inatt)
 
Jag resonerar såhär: LenaH har varit VÄLDIGT drivande mot Ferrari. Känns troligt att Ferrari ryker idag. Om Ferrari är ond så hade en ond LenaH knappast drivit så hårt mot en kollega. Om Ferrari otroligt nog visar sig vara god så skulle LenaH få en himla massa misstankar mot sig pga det. Jag har svårt att tro att en ond LenaH skulle utsätta sig för det såpass tidigt i leken.
Alltså tror jag att LenaH är åt det godare håller och har kommit något på spåren.

Citerar mig själv från tidigare idag:
"Jag velade om vem av Ferrari och Mirtai som kunde tänkas vara onda, men efter gårdagen får jag nog säga att även jag lutar över åt att det är Ferrari som är ond och att CG stoppade lynchen. Dock så finns det ju andramöjligheter (BM; PellePenna) men det känns nu mindre troligt.
Ferrari står alltså högst på listan för mig idag"

På denna grund:

Idahoe röstar på Ferrari
 
Gabby_Ossi röstar på Ferrari

Dels så ville jag ju gärna syna henne igår, och eftersom lynchen stoppades och jag ser det som osannolikt att hon skulle vara BM (bla med grund i hennes agerande och utfallet DL1) eller ha fått ett lynchstopp i paket (pga att hon har varit ganska misstänkt hela tiden) eller att någon god som fått ett lynchstopp i paket skulle ha stoppat lynchen för hennes skull (pga samma som tidigare), så tror jag alltså att det var Mr Grey som stoppade lynchen för att köpa skötarna mer tid.
 
Ska passa på att rösta nu mellan varven i tvättstugan (:wtf:).

Min främsta kandidat idag är Ferrari då jag tror att hon inte är en äkta nybörjare. Det skulle hjälpa till att förklara strulet vid första DL och den stoppade lynchen igår.
FiaM röstar på Ferrari.
 
Jag lovade att rösta tidigt så får väl stå för mitt ord.
Idag känns det mindre intressant att hitta Mr Grey , vilken troligen redan använt sitt lynchstop igår, så för att samla rösterna idag så väljer jag att rösta efter LenaHs spår idag
Ferrari har varit på min obslista sedan ett par dagar tillbaka och jag röstade på henne i DL2 och hade nog röstat på henne igår med om jag inte slagits av tanken att bollen__ kunde vara Mr Grey. Den tanken kom för mig rätt sent och hann inte formulera teori och posta rösten i tid.
Men som sagt, tror nog att det finns två onda på de kandidater jag väljer emellan idag ( vilket jag tidigare skrivit om i min sammanställning) men får gå efter devisen en ulv i taget idag
Idag väljer jag att rösta på Ferrari pga hennes röständring i DL1, men främst på att lynchstoppet igår talar för att det var en ond som var upplagd för lynch, pga att hon vart så misstänkt innan finner jag det osannolikt att hon skulle få beskydd vare sig av BM eller via brevis igår, Skulle hon själv varit Bm borde hon inte heller haft sån panik att rädda sig själv i första lynch.
quarter4ever röstar på Ferrari
 
Börjar med att rösta, vill inte rösta så sent idag som jag gjort de andra dagarna..

I och med lynchstoppet igår och det som hände i Dl1 tycker jag också att Ferrari känns misstänkt. Har också svårt att se henne som BM pga det som hände i DL1, tycker hon borde haft mer is i magen då och inte ändrat röst. Om hon hade fått ett paket ifrån Palle Penna - vågar man "offra" det på någon man förmodligen bara kommer göra mer misstänkt genom att ge det till & som troligtvis lynchas kvällen efter ändå pga alla misstankar, framförallt utan att försöka backa upp det (dvs att någon hade gått in och försökt försvara Ferrari). Det som då återstår är ju att CG har gått in och stoppat lynchen. Om inte Palle Penna skulle blivit omvandlad och delat ut för att just misstänka (har de kvar sina förmågor även om de byter sida?), men det känns väldigt långsökt och inte så troligt.

GladFliicka röstar på Ferrari

Då jag tycker att hon efter gårdagens lynchstopp tillsammans med det som hände i Dl1 känns mycket trolig som ulv.
 
Börjar med att rösta, vill inte rösta så sent idag som jag gjort de andra dagarna..

I och med lynchstoppet igår och det som hände i Dl1 tycker jag också att Ferrari känns misstänkt. Har också svårt att se henne som BM pga det som hände i DL1, tycker hon borde haft mer is i magen då och inte ändrat röst. Om hon hade fått ett paket ifrån Palle Penna - vågar man "offra" det på någon man förmodligen bara kommer göra mer misstänkt genom att ge det till & som troligtvis lynchas kvällen efter ändå pga alla misstankar, framförallt utan att försöka backa upp det (dvs att någon hade gått in och försökt försvara Ferrari). Det som då återstår är ju att CG har gått in och stoppat lynchen. Om inte Palle Penna skulle blivit omvandlad och delat ut för att just misstänka (har de kvar sina förmågor även om de byter sida?), men det känns väldigt långsökt och inte så troligt.

GladFliicka röstar på Ferrari

Då jag tycker att hon efter gårdagens lynchstopp tillsammans med det som hände i Dl1 känns mycket trolig som ulv.
Minns inte om LL svarat på det tidigare, men när någon omvandlas till ulv brukar de inte få fortsätta använda sina förmågor.
 
Minns inte om LL svarat på det tidigare, men när någon omvandlas till ulv brukar de inte få fortsätta använda sina förmågor.
+ @GladFliicka klipper in vad det står i rollbeskrivningen så är det ställt utom tvivel:

Hästskötarna
De mest populära (enligt sig själv då) eleverna får bli skötare, dessa stroppar är givetvis avskydda av övriga elever även om dessa i hemlighet givetvis själva vill bli upphöjda. Skötarna har alltid valt in nya medlemmar i gruppen men nu har de fått så mycket kritik att det utlovats lottning till nästa lediga plats.
(När första skötare åker ut i leken så lottas det bland de goda (ej stallägaren) vem som ska få chansen. Denna flyttar in i lyan och förlorar eventuella förmågor.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp