Stall Hästlyckan - Ulvlek

+ @Blacksmithfarm

Hon skriver ju att "den här ska jag hålla ögonen på" och "neutral tills vidare". Det är något jag inte är beredd att göra såhär tidigt, utan jag håller ögonen på alla så att säga.
Jag håller ögonen på Emtherlia för att jag inte riktigt får rätsida på henne , då tycker inte jag det är så konstigt?
jag håller fö med dig om alla är misstänkta ( det är min första paroll btw!) men man kan ju inte skriva mer än man har fog för sas?
Att jag håller ögonen på Emtherlia behöver inte ens betyda att jag misstänker henne särskilt mycket utan just bara att jag inte får ordning på vad hon skriver och anför? ( hon kan fö lika gärna vara god som trasslar in sig, been there- done that !!:angel:som på andra sidan)
 
:banghead: Jag behöver göra en säkerhetsröst, antagligen hinner jag komma hem i tid för att hinna rösta senare ikväll, men för att vara på den säkra sidan så tänker jag åtminstone lägga en röst nu för att inte åka ut redan idag pga inaktivitet. Problemet är att jag inte har en aning om vem jag ska rösta på... Ingen sticker ut på något sätt, Q funderar en massa, BSF ställer upp matte exempel och göra översikter, cirkus fundera på det mesta osv.
Så för att hålla traditionen vid liv så får min mycket tveksamma röst hamna på @LenaH för att åtminstone hålla på traditionerna. Förhoppningsvis drar inte föräldramötet ut på tiden så att jag hinner hem i tid och att det är fler som har skrivit lite mer och det finns något mer att gå på.
Snurrfian röstar på LenaH eftersom det skulle kunna vara som BSF skriver att hon försöker få oss att tro att hon är god.

Jag tror att jag får lov att återanvända mitt tidigare röstinlägg, även om jag inte lyckades feta rösten... Det är ingen som sticker ut så mycket att jag känner att det finns någon anledning att byta.
Snurrfian röstar på LenaH eftersom det skulle kunna vara som BSF skriver att hon försöker få oss att tro att hon är god. :D
 
Phu, vi har haft fixardag på ridklubben idag och sedan råkade jag slumra till i soffan innan jag fick igång datorn :o. Men nu är jag här och ska försöka få ihop något vettigt!
 
DL 1
20:14 LenaH röstar på Snurrfian
20:25 Emtherlia röstar på quarterever
20:53 Habina röstar på FiaM
21:02 Idahoe röstar på Ferrari
21:30 Snurrfian röstar på LenaH
 
Emtherlia – har lite rollfrågor, saknar Ashleigh från Fullblodsböckerna. Börjar fundera över rollfördelningen och får svara på förtydligande frågor från Q. Röstar sedan på Q eftersom denne lagt vikt vid att hon gissat på fördelningen av goda/onda. Ser att även BSF noterat detta (att Q funderat)

quarter4ever – fortsätter i sann Q anda, funderar över roller och ber om förtydliganden. Både BSF och Em reagerar på att hon funderar över deras inlägg och Mirtai reagerar på att Q håller folk åt det neutrala hållet. Q förtydligar att när hon skriver ”hålla ögonen på” så behöver det inte betyda ngt negativt men hon vill förstå vad denne menar.

bollen__ - har lite rollfunderingar, misstänker att Q är leksugen och reagerar på att både BSF och Em tycker Q är skum då hon själv inte tycker Qs frågor varit konstiga. Reagera på att Mirtai tycker Q är skum eftersom hon håller folk som neutral vid DL1.

GladFliicka – hittat till leken och precis som Snurrfian vill hon ha Mulle och Molly som deltagare på kursen.

Gabby_Ossi – hittat hit och vill gärna att Filippa Bark eller Tiffany Persson lättar upp stämningen på nybörjarlektionen

Cirkus – påminner alla om att spioninfon inte kommer ut i leken förrän någon god lynchats/käkats. Saknar Pippi och Lilla Gubben. Funderar över Ture Sventons semlor och påminner Snurris att hon behöver feta sin röst.

Snurrfian – saknar Mulle och Molly. Tänkte samma tanke som Habina ang ev outning av FiaMs roll från LL. Var tvungen att rösta tidigt och la en ofetad (finns det ordet?) säkerhetsröst på LenaH som därför inte räknas. Använder BSF inlägg som underlag för rösten (att LenaH försöker få oss att tro att hon är god pga att hon inte får ngn ordning på leken förrän den är över/hon är död)

Ferrari – reagerar på samma sak som Habina och Snurrfian. Saknar Wendy. Spånar om Ems och BSFs räkneexempel. Tycker LenaH borde ha mer koll på rollerna å att rollerna inte är så krångliga att förstå. Reagerar på att Mirtai vill ha med Svarta Hingsten och tycker inte det är en hit. Tar upp BSFs räkneexempel igen. Tycker Björne och Snigel vore en kul syn. Tar upp igen att Mirtai var den enda som valde häst som rollperson (som Idahoe skriver så har två andra tagit upp Mulle och Molly med). Funderar över Habinas val av rollperson, privatryttaren som hon tycker verkar ond. Undrar sedan om Habina tycker det behövs fler onda roller.

Idahoe - Saknar Amy från Hartland och skulle gärna se en otymplig björn i sadeln ;) Ger mig sedan en bild av Björne m Snigel & Co J. Tycker det försvårar leken att inte få veta vilken roll som blivit omvandlad (men som gammal LL skulle jag säga att det är ytterst ovanligt att få veta vilken roll som omvandlas). Noterar Ferraris inlägg och påpekar att även Mulle är en häst och säger sedan att hon förstår hur Ferrari tänker efter dennes förtydligande

Mirtai – saknar Svarta Hingsten, förtydligar sedan att Alec inte var någon vidare ryttare från början. Tänker rösta på Klara bara rent principiellt ;). Skriver en kortfattade sammanfattning om samtliga deltagare. Tycker Q är närmast en röst för henne eftersom hon tycker det är vanskligt att sätta folk som neutral redan i DL1 (själv tycker jag det är betydligt värre när folk börjar hålla deltagare åt det goda hållet redan inför DL1).

Habina – saknar privatryttaren på lektionen. Påminner undertecknad att hon skulle komma in senare till leken. Blev rädd att nuvarande LL kört en Paddington och outat FiaMs roll och är nu dunderförkyld (krya på dig). Röstar sedan på FiaM eftersom hon i feberdimmorna funderar över om jag och FiaM är i lyan och jag försöker godförklara(?) FiaM m den parallellen.

FiaM – saknar ryttarföräldern på läktaren som tycker denne själv gör ett bättre jobb än ridläraren. Hoppas att det finns en pall för att komma upp på hästryggen alternativt trampolin el lyftkran. Tycker inte att Mulle är världens bästa nybörjarhäst heller. Noterar att Bsf och Q kommit m teoriinlägg om samtliga deltagare. Än så länge svar på frågan, lite matte och frågor om roller så det är svårt att hitta något som sticker ut. Tycker att både Snurrfians och LenaHs röster är typiska förstadagsröster och säger inget om dem. Tar även upp att Q har ställt många frågor, enligt henne själv för att få igång leken och se vad frågorna drar fram för reaktioner. Har inte sett något konstigt utan väljer att avvakta lite med q.

Paddington – det är jag!!!

LenaH – Saknar Britta/Silver, men ser ut att missa svara på frågan varför hon saknar dem. Orkade inte läsa igenom hela rollistan igår, och därför skriver hon att hon inte kommer få ngn ordning på leken förrän den är över/hon är död. Noterar att ngn skrev att det lät mycket m 5 onda från början och att om hon fattat rätt så kommer det inte ut ngn spininfo i leken förrän någon god är död. Verkar inte notera att Cirkus skrivit samma sak tidigare (om spioninfon). Har problem m internettillgång och lägger en röst på Snurrfian eftersom hon tycker denne snott en enkel teori från BSF.

Blacksmithfarm – har rollfunderingar, saknar paragrafryttaren och missar att Em har funderat över rollfördelning innan hon själv funderar över den. Skriver att hon och Em har samma utgångsläge m rollfördelningen. Gör ett teoriinlägg m alla deltagare skriver att jag har samma funderingar om rollfördelning som denne – fast egentligen har jag haft funderingar om rollfördelningen men tar även upp att man måste ta hänsyn även till att en god hamnar i lyan och att det finns väldigt begränsad spioninfo i omlopp vilket det verkar som denne och Em inte funderat över från början. Reagerar på Ferraris skillnad över Svarta Hingsten och Mulle samt på Mirtais inlägg om att det är vanskligt att sätta ngn som neutral så tidigt i leken.
 
Mirtai röstar på Snurrfian

För att jag tycker att hennes teori om LenaH var väldigt svag, även för att vara förstadagsröst
 
Efter att ha fått ihop min långa sammanställning så är det Ferrari som står ut mest för mig idag.

Jag tycker hon försöker sprida lite allmänna misstankar, först åt Mirtais håll eftersom denne anger Svarta Hingsten som sitt svar och sedan även fast jag tar upp att det inte finns ngn ond utanför lyan som har ngt att vinna på att signalera till en ev lyan så fortsätter hon först att skriva lite om Svarta Hingsten men tar sedan upp Habinas val av privatisten som att det låter som en ond karaktär och hon undrar om Habina inte tycker det redan är tillräckligt många onda i leken. Det skaver lite för mig idag.

Paddington röstar på Ferrari
 
@quarter4ever jag tycker det är skumt att du ansåg att jag var säker på rollfördelningen baserat på mitt inlägg. Hade jag sett ett sådant inlägg så hade jag tolkat det som ett gissningsinlägg helt enkelt.
 
DL 1
20:14 LenaH röstar på Snurrfian
20:25 Emtherlia röstar på quarterever
20:53 Habina röstar på FiaM
21:02 Idahoe röstar på Ferrari
21:30 Snurrfian röstar på LenaH
21:38 Mirtai röstar på Snurrfian
21:43 Paddington röstar på Ferrari

Snurrfian 2
Ferrari 2
Q 1
FiaM 1
LenaH 1

 
Så för att min teori är svag så är jag ond? O_o

Om jag hade facit vore det här väldigt mycket enklare ;)

Din röst sticker ut tycker jag. Om det gör dig ond får tiden utvisa men det är iaf utstickande i mina ögon och därmed hamnar min röst hos dig.

Att resonera runt folks svar på den obligatoriska frågan känns mer OT för mig, ett röstinlägg är mer konkret
 
Börjar bli dags att rösta...

Mirtai röstar på Snurris, när hon tidigare sagt att Q ligger närmast för röst. Utan att förklara vändningen. Paddi frågar om detta.
Jag reagerade på samma sak. Nu är frågan vilken roll det spelar.
Mirtai lägger en andra röst på Snurris och Paddi lägger strax därefter en andra röst på Ferrari. För att jämna ut ställningen? Det är några kvar som kan rösta iof.

Jag reagerade lite på LenaH (teorin som snurris tog) Men LenaH har inte hunnit försvara sig.
Quarter tycker jag är lite hård mot emtherlia, men jag vet inte om det gör henne ond.

Så min röst hamnar på Mirtai. För att hon verkade misstänka Q men sedan röstar på Snurris utan att förklara sin vändning.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai
 
Alltså jag skulle kunna försöka hitta någon annan och lägga en räddningsröst för att rädda mig själv och närmast till hands är ju Ferrari som liksom mig nu har två röster, mitt problem är att jag inte alls känner mig så övertygad om Ferraris ondhet.
Men jag funderar lite över Mirtais röst på mig, hon menar att mitt röstningsinlägg var svagt, det har ändå stått sen flera timmar tillbaka utan att hon har reagerat på det, även om jag inte lyckades feta det första gången. Och om nu min teori är svag så har jag svårt att se att hennes ska vara så mycket bättre, svaga teorier finns det gott om, varför välja mig som redan har en röst mot mig?
Samtidigt så vet ulvarna att andra rösten kommer att granskas och det rejält, men samtidigt så kan det även vara ett försvar, "inte skulle en ulv göra så".
Men att mitt röstinlägg sticker ut? Du menar att det finns inga andra svaga teorier så här dl 1? O_o Utan det är bara min som är svag och sticker ut?
 
Jag har ingen som jag verkligen tror på som ond i dagsläget men den som sticker ut mest i mina ögon just nu är Mirtai. Tolka neutral som god? :confused:

Jag vet att det är tunnt och jag är allt annat än säker på att hon är ond men
FiaM röstar på Mirtai
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp