Stall Hästlyckan - Ulvlek

lenah har lyckats låna en lur och väljer att lägga en röst på snurrfian med motiveringen att snirris snpdde en enkel teori från bsf

LenaH röstar på Snurrfian

Sorry för taskig aktivitet hade glömt att jag skulle bort

Kan inte feta rösten heller
:rofl:
sorry men det känns som anonyma leken all over again:D
på en måndag!!!!:eek:
 
Med lite tur finns det en pall (om inte annat för att skydda hästarnas ryggar) annars får jag nog hoppas på trampolin eller lyftkran.. :angel: :o :D
med tanke på mina (nu av massör) konstaterade problem m nacken (morgondagens röntgen ger förhoppningsvis läkaren svar också) - så hoppas jag på lyftkranen. Trampolin låter inte helt optimalt.........
 
lenah har lyckats låna en lur och väljer att lägga en röst på snurrfian med motiveringen att snirris snpdde en enkel teori från bsf

LenaH röstar på Snurrfian

Sorry för taskig aktivitet hade glömt att jag skulle bort

Kan inte feta rösten heller
Rösten är godkänd i och med förklaringen.
 
Nu är jag tillbaka. Och jag noterar att Snurrfian missat att feta sin röst, samt att LenaH inte kunnat men fått sin godkänd av LL.
De röstar förövrigt på varandra. Snurris lånar teorin jag skrev och LenaH röstar på Snurris pga detta.

Q känns en aning mysko när hon går på Emtherlia för att hon var säker på rollfördelningen. Men verkar ha backat på detta nu?
 
Eftersom jag ska gå över till iPaden och tycker det är lite jobbigt att skriva inlägg från den så röstar jag nu.

Emtherlia röstar på quarter4ever

då hon lade vikt vid att jag gissade på fördelningen mellan onda och goda och tyckte jag lät säker trots att jag skrev en massa frågetecken, samt även frågade om jag missat något.

Edit: ser nu att även bsf uppmärksammat detta.
 
med tanke på mina (nu av massör) konstaterade problem m nacken (morgondagens röntgen ger förhoppningsvis läkaren svar också) - så hoppas jag på lyftkranen. Trampolin låter inte helt optimalt.........
:( Stackare! Håller tummarna för bra svar. :love:
Hittar jag ingen pall eller lyftkran så försöker jag leta rätt på en stege åt dig. :)
 
Mirtai tycker att Svarta Hingsten vore en bra häst för nybörjare, hon "försvarar" även sitt val med att säga att Alec inte var någon vidare ryttare i första boken. Å andra sidan, Svarta Hingsten dödade faktiskt en man på båten, och han var ju en enmanshäst hela serien igenom. Så ridskolehäst? För nybörjare? Känns inte som en hit.

Eftersom vi inte har ngn ond utanför lyan som behöver meddela sig med sin sida, lyan redan känner till sina medlemmar och ngn god inte skulle vinna ngt på att flagga ngt som skulle kunna tolkas som att en ond utanför lyan skulle försöka meddela sig med sin sida så tror jag Mirtais inlägg helt enkelt bara är ett inlägg om vilken/vilka karaktärer hon saknar och det säger inte något om vilken sida hon ev står på.

(sedan kan jag nog hålla med om att Svarta Hingsten inte är den optimala nybörjarhästen... MEN man kunde ju alltid hoppas på att Christian Grey skulle ta chansen och försöka tämja honom och själv gå åt på kuppen ;) )
 
Eftersom vi inte har ngn ond utanför lyan som behöver meddela sig med sin sida, lyan redan känner till sina medlemmar och ngn god inte skulle vinna ngt på att flagga ngt som skulle kunna tolkas som att en ond utanför lyan skulle försöka meddela sig med sin sida så tror jag Mirtais inlägg helt enkelt bara är ett inlägg om vilken/vilka karaktärer hon saknar och det säger inte något om vilken sida hon ev står på.

(sedan kan jag nog hålla med om att Svarta Hingsten inte är den optimala nybörjarhästen... MEN man kunde ju alltid hoppas på att Christian Grey skulle ta chansen och försöka tämja honom och själv gå åt på kuppen ;) )

Så sant. Tror Mirtai var den enda som valde en häst som rollperson, däremot fanns det två andra som valde roller istället för personer. BSF och Habina, som valde paragrafryttare och privatryttaren. Resterande av oss nämnde rollpersoner, olika personer ur hästsammanhang. Utefter LL's fråga.

Jag reagerade mer på att när Q frågade om Svarta Hingstens lämplighet som nybörjarhäst så sa Mirtai att Alec inte var någon bra ryttare i början, men att det gick iallafall. Behöver inte betyda något överhuvudtaget. Jag anser mest att en hingst som dödar folk och som bara en person kan rida, inte är en nybörjarhäst ;) . Hur OT det blir är däremot ett annat ämne.

Då kan man istället fundera på Habinas val av roll"person", privatryttaren, den som skötarna ser upp till. För min del låter det som en ond karaktär, hon gillar förvisso inte Mr Grey, men i och med att skötarna ser upp till henne så kan hon säkert få skötarna att göra det som HON säger? Gör det henne till en ond roll? Jag vet faktiskt inte tanken bakom det. Tycker Habina att det behövs fler onda roller? Eller så är privatryttaren en omvänd fårulv, (om man skulle lägga till denna personen som en roll), alltså en god som lägger en falsk röst utåt. Så det är fri tolkning på det :P

Vi får väl hoppas att Mr Grey är dum nog att försöka tämja Svarta Hingsten ;)

Obligatorisk fråga

Vilka elever (rollpersoner- inte roller) saknar du på kursen och varför?

//Lobelia

Hm, paragrafryttaren kanske? Någon som kan alla paragrafer och kan sätta hårt mot hårt emot Mr.Grey och hans skötarliga.

Jag saknar privatryttaren. Hon som är superduktig och är på ridskolan enbart för att kunna nyttja en bra anläggning. Alla ser upp till henne, även försteskötarna. Hon avskyr Christian Grey, men har inget val om hon vill fortsätta utvecklas.
 
En något bristfällig sammanställning...

Idahoe
Det hon funderade över har redan blivit besvarat. Vill ha med Björne, Paddan undrar om det inte räcker med en björn varpå Idahoe ber om ursäkt men ändå vill ha med Björne för att reta Mr Grey

Paddan
Menar att mitt inlägg om Svarta hingsten inte är en hint till lyan eftersom ingen ond utanför lyan finns. (SMART! :p) Hoppas att Svarta Hingsten istället ska ta död på Grey

Cirkus
Funderar över Ture Sventon och om han har eget beskydd i 3 nätter.

Q
Diskuterar med BSF om antalet onda och de verkar ha lite svårt att förstå hur den andre tänker.

Frågar Emtherlia hur hon tänker runt en omvandlingstvist.

Sammanställer alla spelare och jag tycker som vanligt att det är modigt att såhär tidigt hålla spelare åt något som helst håll!

Jag

BSF
Diskuterar en del med Q om antalet specialroller. Verkar inte tycka att Q förstår vad hon menar?

FiaM
Pratar om vuxengrupper kontra barngrupper och huruvida det är folk på läktaren på bägge.

Snurrfian
Saknar Gunilla Wolde. Behöver lägga en säkerhetsröst och röstar på LenaH för att BSF skriver att LenaH kan få oss att tro att hon är god. Glömmer feta rösten

G_O
Vill se Tiffany Persson i ridhuset

Emtherlia
Funderar runt antalet onda/rollfördelning. Får lite mothugg från Q. Får frågan hur hon tänker runt en omvandlingstvist och det hade hon inte tänkt på. Tycker det är mer logiskt med 4 onda med tanke på omvandlingen. Menar att hon skrivit ?? och därmed inte alls verkade säker.

Röstar på Q eftersom hon la stor vikt vid räkningen samt tyckte Emt verkade säker trots ??

Ferrari
Upprörd över att LL outat FiaM innan hon insåg att det var rollen Fia som menades. Saknar Wendy. Konstaterar att både BSF och Emt börjar räkna på rollfördelningen.

Menar att LenaH borde ha bättre koll!

Tycker att mitt val av Svarta hingsten inte är en hit och undrar om jag vill ha ihjäl nybörjarna?

LenaH
Kommer inte ha fått grepp om leken förrän hon är död. Ifrågasätts om det kanske är ett sätt att hinta om en god roll? Menar att Lobelia tvistar alla rollerna.

Röstar på Snurrfian för att denna röstade på LenaH med en svag och snodd teori.

Glad fliicka
Kommer in sent i leken. Vill se Molly och Mulle.

Habina
Är förkyld. Tycker det är skumt att Q tar den ungefärliga matematiken som ett bevis på att bsf och en till vet något säkert. Menar att Q brukar hugga på allt så det kanske inte säger så mycket.

Bollen
Inte skrivit så mycket. Har fått nytt jobb! (Grattis!!)
 
Ferrari
Upprörd över att LL outat FiaM innan hon insåg att det var rollen Fia som menades. Saknar Wendy. Konstaterar att både BSF och Emt börjar räkna på rollfördelningen.

Menar att LenaH borde ha bättre koll!

Tycker att mitt val av Svarta hingsten inte är en hit och undrar om jag vill ha ihjäl nybörjarna?

Om man ska vara riktig petig så sa jag "Å andra sidan, Svarta Hingsten dödade faktiskt en man på båten, och han var ju en enmanshäst hela serien igenom. Så ridskolehäst? För nybörjare? Känns inte som en hit." Undrade aldrig om du ville ha ihjäl nybörjarna, påpekade bara att det inte var någon hit att ha Svarta Hingsten som ridskolehäst för nybörjare :)
 
Om man ska vara riktig petig så sa jag "Å andra sidan, Svarta Hingsten dödade faktiskt en man på båten, och han var ju en enmanshäst hela serien igenom. Så ridskolehäst? För nybörjare? Känns inte som en hit." Undrade aldrig om du ville ha ihjäl nybörjarna, påpekade bara att det inte var någon hit att ha Svarta Hingsten som ridskolehäst för nybörjare :)

Helt rätt, det var jag som gjorde en liten sammanfattning.
 
Tror Mirtai var den enda som valde en häst som rollperson, däremot fanns det två andra som valde roller istället för personer
Fast om man ska vara petig, var det inte en (eller två?) som ville ha med Molly och Mulle också? Räknas inte Mulle som häst han med (om än inte i samma klass som Svarta Hingsten;) ) :confused:
 
Så sant. Tror Mirtai var den enda som valde en häst som rollperson, däremot fanns det två andra som valde roller istället för personer. BSF och Habina, som valde paragrafryttare och privatryttaren. Resterande av oss nämnde rollpersoner, olika personer ur hästsammanhang. Utefter LL's fråga.

Jag reagerade mer på att när Q frågade om Svarta Hingstens lämplighet som nybörjarhäst så sa Mirtai att Alec inte var någon bra ryttare i början, men att det gick iallafall. Behöver inte betyda något överhuvudtaget. Jag anser mest att en hingst som dödar folk och som bara en person kan rida, inte är en nybörjarhäst ;) . Hur OT det blir är däremot ett annat ämne.

Då kan man istället fundera på Habinas val av roll"person", privatryttaren, den som skötarna ser upp till. För min del låter det som en ond karaktär, hon gillar förvisso inte Mr Grey, men i och med att skötarna ser upp till henne så kan hon säkert få skötarna att göra det som HON säger? Gör det henne till en ond roll? Jag vet faktiskt inte tanken bakom det. Tycker Habina att det behövs fler onda roller? Eller så är privatryttaren en omvänd fårulv, (om man skulle lägga till denna personen som en roll), alltså en god som lägger en falsk röst utåt. Så det är fri tolkning på det :P

Vi får väl hoppas att Mr Grey är dum nog att försöka tämja Svarta Hingsten ;)
Fast, jag tycker att jag svarade på LL's fråga.:)
Att paragrafryttaren inte har ett specifikt namn spelar ingen roll tycker jag. (samma med privatryttaren) Hur ställer du dig förresten till FiaM's val av Ryttarförälder då?

Jag tolkade det som att LL inte ville att man skulle svara "siare" eller "nakor" eller någon annan roll som finns i ulvlekarna så att säga. :)
 
Fast om man ska vara petig, var det inte en (eller två?) som ville ha med Molly och Mulle också? Räknas inte Mulle som häst han med (om än inte i samma klass som Svarta Hingsten;) ) :confused:

Då syftar jag automatiskt på att man menar Molly (och Mulle inom en fin parantes) . Jag hade nog inte reagerat på det alls om Mirtai sa Alec & Svarta Hingsten, för då är det en rollperson inkluderad.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp