Stall Hästlyckan - Ulvlek

LenaH känns som en såpass erfaren/rutinerad spelare så hon borde tämligen ha hyfsad koll på lekarna och dess olika twister. Samtidigt säger hon det med glimten i ögat, och ja, denna leken innehåller ju en del vändningar som gör alltihopa mycket svårare. Men så svår tycker jag inte leken var att förstå, och då är jag ändå nästan noob på detta så ja. @LenaH du borde ha mer koll tycker jag ;)
Nej herregud, @Lobelia twistar/modifierar ju rollerna så mycket att jag inte ens orkade läsa hela rollistan igår! :p
 
:banghead: Jag behöver göra en säkerhetsröst, antagligen hinner jag komma hem i tid för att hinna rösta senare ikväll, men för att vara på den säkra sidan så tänker jag åtminstone lägga en röst nu för att inte åka ut redan idag pga inaktivitet. Problemet är att jag inte har en aning om vem jag ska rösta på... Ingen sticker ut på något sätt, Q funderar en massa, BSF ställer upp matte exempel och göra översikter, cirkus fundera på det mesta osv.
Så för att hålla traditionen vid liv så får min mycket tveksamma röst hamna på @LenaH för att åtminstone hålla på traditionerna. Förhoppningsvis drar inte föräldramötet ut på tiden så att jag hinner hem i tid och att det är fler som har skrivit lite mer och det finns något mer att gå på.
Snurrfian röstar på LenaH eftersom det skulle kunna vara som BSF skriver att hon försöker få oss att tro att hon är god.
Du får jättegärna rösta på mig med en svag och snodd teori men du måste feta!! ;)
 
1. Emtherlia Jag undrade lite över hur hon tänkte kring omvandlingstwisten, och tyckte att hon hade en lite väl tvärsäker sammanställning över onda/goda roller i går, väldigt tidigt också, vilket jag reagerade på, och hon svarade att hon inte ens tänkt på omvandlingstwisten i det läget. Vilket får mig att fundera på varför? För att hon inte behöver? Leken har bara börjat så vill inte hålla åt varken det ena eller det andra hållet så här långt, men ett litet öga på sig, det har hon från mig trots allt

2. quarter4ever det är jag:D

3. bollen__ har inte lämnat något större avtryck så här långt
Egentligen det enda som fastnat så här långt är att hon tyckte jag var leksugen, tja inte mycket invändningar där…:angel:
Men behöver se mer av bollen__s tankar för att säga något alls egentligen

4. GladFliicka Har hittat leken, men inte mycket mer. Den enda som inte svarat på den obligatoriska frågan hittills, vad jag kan se? Men har också aviserat att hon ska komma in under EM/ kvällen i dag så avvaktar med omdöme där
@GladFliicka glöm inte bort obligatoriska frågan:)

5. Gabby_Ossi mycket anonym hittills, men har hittat leken och svarat på obligatoriska frågan. Verkar tycka att man behöver skratta för att stå ut med terrorn? Men behöver se mer av hur hon tänker för att kunna tycka något alls

6. Cirkus
startat lite lugnt, men ställer väldigt relevanta frågor , som jag själv kan följa, men behöver inte säga något alls om cirkus roll. Neutral så länge

7. Snurrfian
Tja vår Snurrfia är rätt förutsägbar Lägger sin första röst på LenaH, och det säger mest för mig att det är en typiskt förstadagsröst och inget annat
@Snurrfian du behöver dock feta rösten för den ska gälla! Och en liten notering trots allt att hon väljer rakt av att sno BSfs fundering för rösten…
Avvaktar med Snurrfian så länge då det faktiskt inte framkommit mycket mer ,annat än OT, och hon verkar vara i tidsnöd ikväll

8. Ferrari en av flera som verkar ha hajat till när namnet Fia dök upp i Lobelias beskrivning av borgmästaren .Men väldigt få inlägg som inte säger mig så mycket-,möjligen bliver det pluspoäng för att westernridning verkar funka bra (:up:) men det är långt ut på OT- kartan det för att ens betyda något för leken . Dock verkar hen ha gått grundkursen i matte och logik, vilket iofs inte säger något om dennes roll….
Noterar dock att hen spelar lite annorlunda denna gången mot förra gången, då hen satt i lyan, men vet itne om det betyder något? ( @Ferrari lite tröttsamt att skriva hen, så är du en hon eller en han:)?)
Vill se mer av Ferrari helt klart

9. Idahoe tycker det är intressanta rollkaraktärer, och ställer en väldigt bra fråga om vi får veta vilken roll som bliver omvandlad och verkar inte gilla svaret att det får vi inte veta....
Hon har iaf tänkt till lite om hur balansen i leken påverkar antal onda och goda Neutral tills vidare

10. Mirtai Inte så många inlägg hittills , vill avvakta med mer omdöme tills jag sett mer av henne

11. Habina är på resande fot, men har lyckats hitta leken och svara på obligatoriska frågan. Den första att skriva att hon hajade till när det stod Fia i Lobelias beskrivning av borgmästaren. Följdes senare av snurrfian och ferrai som utryckte samma tanke Hon får landa och inkomma med mer tankar innan jag kan bedöma henne

12 FiaM Ställde en mycket bra fråga om ulvarna och Mr Greys förmågor skiljer sig åt.
Vilket också ledde till ett tillägg/ förtydligande från LL att Mr Grey kan stoppa en lynch om den går mot en av skötarna( ulvarna- dock inte sig själv)
Jag frågade lite om läktarryttarna , visade sig att vi menade olika saker . Neutral så länge

13. Paddington som vanligt avvaktande och känns skarp ( som vanligt det med) en rutinerad spelare som jag inte kan hålla åt något håll baserat på vad som hänt så här långt ... Neutral

14. LenaH
Som vanligt tycker jag att LenaH är vettig, men jag vet ändå inte vart jag har henne? På ett sätt kan jag hålla med BSF att det känns som hon försöker godförklara sig kraftigt i det inlägget att hon inte kommer fatta något förrän hon är död, samtidigt känns det inte direkt LenaH- igt ( jösses vilket ord!! :eek:) att göra det, samtidigt så orkar hon inte ens läsa hela rollistan när leken kommit upp ...
jag har inte en susning om vart jag har LenaH- så hon får stå som neutral

15 Blacksmithfarm
Jag ifrågasatte henne tidigt( och samtidigt Emtherlia) då jag tyckte de var väl samstämmiga i sina uträkningar. Hon tycker att vi egentligen tycker detsamma, och tja efter hennes förtydliganden så kanske gör vi det? Men samtidigt litar jag inte ett dugg på henne, hon har lurat mig nån gång för mycket för det - men behöver se mer av resonemangen för att öht kunna säga något mera än neutral för stunden

Såååå

Tja det är DL1, jag har försökt provocera fram lite svar och tankar, på vad jag än kan finna, men inte mycket har framkommit…

Postar detta så får vi se om något mer framkommer….
edit: rättade lite stavfel...
 
Senast ändrad:
dels en mycket känd figur i en serie hästböcker av Pai Hagmar:)
+
dels en mycket känd figur i ulvelekarna ( @Klara ;) )
förstår om du inte hänger med om du inte lekt på flera år, men den där @Klara går inte att lita på:p

1. Jag är en KVINNA. Så feel free att säga hon, henne ;) . Henom funkar väl också ;)

2. Jag vet mycket väl vem Klara (& Star) är, men visste klart och tydligt att vi inte hade någon spelare vid namn Klara som gick att rösta på.

Grundkursen i matte & logik ;)
 
1. Jag är en KVINNA. Så feel free att säga hon, henne ;) . Henom funkar väl också ;)

2. Jag vet mycket väl vem Klara (& Star) är, men visste klart och tydligt att vi inte hade någon spelare vid namn Klara som gick att rösta på.

Grundkursen i matte & logik ;)

Klara och jag brukade alltid misstänka varandra, så mycket och ofta att det blivit lite av ett skämt. Därav min kommentar :)

Klara är mycket riktigt inte med i den här leken vilket gör det mycket svårare för mig :p
 
1. Jag är en KVINNA. Så feel free att säga hon, henne ;) . Henom funkar väl också ;)

2. Jag vet mycket väl vem Klara (& Star) är, men visste klart och tydligt att vi inte hade någon spelare vid namn Klara som gick att rösta på.

Grundkursen i matte & logik ;)
great jag kallar dig hädanefter för hon/henne
i övrigt så tja, vem röstar inte på @Klara :confused::p
 
Nu är jag äntligen hemma och har en dator framför mig! Tyckte det var svårt att bestämma sig för den obligatoriska frågan - finns så mycket att välja på! Men jag får nog också säga Molly & Mulle. De hade nog varit ett roligt inslag som lättat lite på stämningen och fått Mr Grey att slita sitt gråa hår.. :p
 
Jag är superförkyld och hjärnan känns som den bara består av snor. :(

Orkar inte ens sitta framför datorn utan jävlas med mobilen som inte uppför sig.

Det enda jag reagerar på hittills är att quarter tar den ungefärliga matematiken som ett bevis på att bsf och en till vet något säkert. Samtidigt brukar quarter hugga lite på allt i början, så jag vet inte om det säger så mycket.
 
Viktigt meddelande!
@LenaH har kontaktat kontoret och förvarnat att hon kan få problem att komma i tid till dagens lektion, vilket vi beklagar då det kan vara problem då det kan vara svårt att följa kursen. Mr Grey hälsar att han gärna ger privatlektioner om någon känner att de har problem att hänga med på lektionerna.

Anestesi Steel
 
Viktigt meddelande!
@LenaH har kontaktat kontoret och förvarnat att hon kan få problem att komma i tid till dagens lektion, vilket vi beklagar då det kan vara problem då det kan vara svårt att följa kursen. Mr Grey hälsar att han gärna ger privatlektioner om någon känner att de har problem att hänga med på lektionerna.

Anestesi Steel
lenah har lyckats låna en lur och väljer att lägga en röst på snurrfian med motiveringen att snirris snpdde en enkel teori från bsf

LenaH röstar på Snurrfian

Sorry för taskig aktivitet hade glömt att jag skulle bort

Kan inte feta rösten heller
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp