Stall Hästlyckan - Ulvlek

Läktarryttare är en sak (jag brukar sällan tycka om dem i verkligheten men i den här leken tror och hoppas jag att de kommer att göra mycket nytta). Det jag tänkte på är snarare de vuxna släktingar som sitter på läktaren och ofta har ganska intressanta åsikter om både ridlärare och de deltagande ryttarna, inklusive sin släkting. Detta oavsett om det är nybörjarbarn på ponny eller vuxna i mer avancerade grupper... O_o
aha du menade så:)
 
Ja, att vi båda gissade på fördelningen 5-10 med utgångsläge av den där tredjedelen :)
Har koll har jag inte, och någon annan än mig själv kan jag inte svara för.
ok, men jag tycker det är lite vanskligt att bara utgå från just exakt 1/3 vilket råkar bli precis 5 av 15 denna gången. Så som jag resonerat om innan så vill jag hålla mig i tankarna 4-5 så länge med tanke på omvandlingstwisten, även om det visst kan vara bra att räkna på det högre antalet bara för att inte få en överraskning om det sedan visar sig ha varit just 5 från början.
Nu ska jag hem från stallet. sjöblöt efter att ha varit ute hos hästarna på morgonen Har regnat ända sedan i morse, men nu när jag är klar så slutar det minsann:mad:
Har suttit i sadelkammaren med ett fleecetäcke om mig minst en halvtimme för att få upp värmen igen
 
Läktarryttare är en sak (jag brukar sällan tycka om dem i verkligheten men i den här leken tror och hoppas jag att de kommer att göra mycket nytta). Det jag tänkte på är snarare de vuxna släktingar som sitter på läktaren och ofta har ganska intressanta åsikter om både ridlärare och de deltagande ryttarna, inklusive sin släkting. Detta oavsett om det är nybörjarbarn på ponny eller vuxna i mer avancerade grupper... O_o

Eller läktarinstruktörerna, de där (ofta föräldrar) som lutar sig ut över sargen och talar om för sitt barn hur de ska göra varje gång barnet rider förbi...
 
Nu är jag här!
Hjälp vad mycket ni hinner skriva! :crazy:

De flesta sakerna jag funderade på i rollistan har redan blivit frågade och besvarade.

Gällande matematiken kan man ju aldrig vara säker (som god åtminstone), men jag är nog böjd att hålla med de som gissar att det snarare är 4 onda än 5 med tanke påå omvandlingen. Åtminstone hoppas jag att det är så :)

En liten fundering bara, @Lobelia vid omvandling, får vi veta vilken roll som blivit omvandlad eller bara "Det har blivit en ny skötare" ?
 
ok, men jag tycker det är lite vanskligt att bara utgå från just exakt 1/3 vilket råkar bli precis 5 av 15 denna gången. Så som jag resonerat om innan så vill jag hålla mig i tankarna 4-5 så länge med tanke på omvandlingstwisten, även om det visst kan vara bra att räkna på det högre antalet bara för att inte få en överraskning om det sedan visar sig ha varit just 5 från början.
Nu ska jag hem från stallet. sjöblöt efter att ha varit ute hos hästarna på morgonen Har regnat ända sedan i morse, men nu när jag är klar så slutar det minsann:mad:
Har suttit i sadelkammaren med ett fleecetäcke om mig minst en halvtimme för att få upp värmen igen
Ja?
Men jag la ju till om att det kan vara kompenserat på grund av specialroller/funktioner. Men att jag hellre räknar för högt än för lågt.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma, för såvitt jag kan se så tycker vi samma.
 
Jag ber dig observera att det är en vuxengrupp även om en minderårig lyckats få plats. Jag tror behovet av föräldrar på läktaren är något överskattad av dig.
Ok? I de grupper jag tränar är det bara vuxna och det är ändå med ett koppel föräldrar eller andra släktingar och tittar.
Men om jag ska välja en ny deltagare så får det bli Kia (Pia?) från Gunilla Woldes böcker om Putte. Framförallt på grund av hennes kärlek till hästarna. :)
 
Obligatorisk fråga

Vilka elever (rollpersoner- inte roller) saknar du på kursen och varför?

//Lobelia
Hm, måste man välja en? :)

Jag skulle vilja ha med Amy från Heartland, tuff tjej med skinn på näsan som nog skulle kunna rensa ut skötarna illa kvickt :p

Eller kanske Björne, mest för att det sett väldigt roligt ut med en ridande lurvig björn, och intressant att se hur lång tid det tar innan Mr Grey får ett vansinnesutbrott på honom :rofl:
 
Men att jag hellre räknar för högt än för lågt.
nja det skrev du faktiskt inte?
Men det kanske var så du menade?
Okej, jag ger mig på mina matematiska övningar då :p

Vi är 15 deltagare
15/3=5
7 goda specialroller + x bybor
1 ond namngiven roll + y ulvar

Så kanske 5 onda totalt?

Det är ju ett gäng olika specialroller så det kan vara kompenserat åt ena eller andra hållet, kanske? Läktarryttarna är ju en ny funktion osv...

Säkrast är ju en ulv i taget, så det är vad jag kommer att satsa på. :)

I samma utgångsläge? Vad menar du med det? Att ni har koll på antalet onda?:confused:

Ja, att vi båda gissade på fördelningen 5-10 med utgångsläge av den där tredjedelen :)
Har koll har jag inte, och någon annan än mig själv kan jag inte svara för.
 
Ok? I de grupper jag tränar är det bara vuxna och det är ändå med ett koppel föräldrar eller andra släktingar och tittar.
Men om jag ska välja en ny deltagare så får det bli Kia (Pia?) från Gunilla Woldes böcker om Putte. Framförallt på grund av hennes kärlek till hästarna. :)
Nu kom jag på att även Gunilla Wolde själv saknas, återfallsryttaren, den där som har ridit i sin ungdom och nu vill börja igen! :D Jag tänkte på hennes Twiggy böcker! :D
 
Obligatorisk fråga

Vilka elever (rollpersoner- inte roller) saknar du på kursen och varför?

//Lobelia

Jag tycker det hade varit roligt att se hur Tiffany Persson skulle ta sig an nybörjarkursen! :D Eller kanske Filippa Bark... Men det är ju en vuxengrupp så det får väl bli Tiffany :p

Varför? För att det verkar som att vi kan behöva en stor portion skratt om vi ska stå ut med Christian Grey's och skötarnas terror :nailbiting:
 
Nu är jag här!
Hjälp vad mycket ni hinner skriva! :crazy:

De flesta sakerna jag funderade på i rollistan har redan blivit frågade och besvarade.

Gällande matematiken kan man ju aldrig vara säker (som god åtminstone), men jag är nog böjd att hålla med de som gissar att det snarare är 4 onda än 5 med tanke påå omvandlingen. Åtminstone hoppas jag att det är så :)

En liten fundering bara, @Lobelia vid omvandling, får vi veta vilken roll som blivit omvandlad eller bara "Det har blivit en ny skötare" ?
Nej det framgår inte vilken roll som blivit omvandlad..
 
Stall Hästlyckan dag1.

Kära kursdeltagare, det har framkommit att det råder förvirring om när ridlektionen avslutas och aktuell dagDL tid. Jag ser mig nödsakad att ändra Mr Christian Greys meddelade tid. Det ska givetvis vara DL22:01 såsom tidigare annonserats.

Jag ber om ursäkt för förvirringen.

Ms
Anastasia Steel
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp