Skickar en påminnelse till @Habina som verkar vara den enda som inte kommit till stallet ännu
Habina påminner om att hon skrev i lektråden att hon skulle dyka upp måndag mitt i dagen. Flyger strax hem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skickar en påminnelse till @Habina som verkar vara den enda som inte kommit till stallet ännu
Du har rätt, slarvigt uttryckt av mig, det gäller givetvis endast om Fia är involverad i lynchen.
Jag tänkte det också först!Här blev jag alldeles kall tänkte att Lobelia råkat outa FiaM:s roll. Tills jag insåg att det fanns en hästtjej som hette Fia.
Nu är det ju inte någon elev men ryttarföräldern som alltid sitter med på läktaren, finns både bra och dåliga varianter av denna...Obligatorisk fråga
Vilka elever (rollpersoner- inte roller) saknar du på kursen och varför?
//Lobelia
Jag ber dig observera att det är en vuxengrupp även om en minderårig lyckats få plats. Jag tror behovet av föräldrar på läktaren är något överskattad av dig.Nu är det ju inte någon elev men ryttarföräldern som alltid sitter med på läktaren, finns både bra och dåliga varianter av denna...
hm var det inte läktarryttarna som skulle vara som en god variant av lya i denna leken?Nu är det ju inte någon elev men ryttarföräldern som alltid sitter med på läktaren, finns både bra och dåliga varianter av denna...
I samma utgångsläge? Vad menar du med det? Att ni har koll på antalet onda?Ah, läste lite för snabbt där och missade hennes uträkning. Men då är vi i alla fall i samma utgångsläge.
hm det ger en annan aspekt med tanke på att det är en nybörjar gruppJag saknar Svarta Hingsten!
Ja det är ju sant!Och den infon kan ju inte börja komma förrän det finns en läktarryttare om jag har fattat saken rätt.
noterar DL kl 22.00 ( inte 22.01 )Viktigt meddelande
Lektionen avslutas vid dag DL 22:00
Vid första lektionen delas eleverna upp 2 och 2 och hästskötarna har lovat att assistera med longering av hästarna. Dagens tema är balansträning främst i trav samt lättridning och nedsitting i trav. Kom ihåg att ta bort stigläderna från sadlarna innan ni kommer in i ridhuset. Långpiskor, inspänningstyglar och longerlinor finns på plats.
Har funderat lite över detta, det innebär alltså att alla goda, utom stallägaren kan bli en lyamedlem som det står beskrivet.När första skötare åker ut i leken så lottas det bland de goda (ej stallägaren) vem som ska få chansen. Denna flyttar in i lyan och förlorar eventuella förmågor.
Meen, jag som kände mig duktigMen du missade att svara på frågan varför
hm det ger en annan aspekt med tanke på att det är en nybörjar grupp
och leder till fler följdfrågor:
Behöver Svarta Hingsten lära sig att rida?
Varför vill du ha in en otämjd hingst i nybörjargruppen?
Är det för att du vill orsaka kalabalik på lektionen?
Huuuur kan du tro detJag misstänker att @quarter4ever är leksugen
ja det är santHur bra var Alec Ramsey på att rida i första boken egentligen?
Ja, att vi båda gissade på fördelningen 5-10 med utgångsläge av den där tredjedelenI samma utgångsläge? Vad menar du med det? Att ni har koll på antalet onda?
Läktarryttare är en sak (jag brukar sällan tycka om dem i verkligheten men i den här leken tror och hoppas jag att de kommer att göra mycket nytta). Det jag tänkte på är snarare de vuxna släktingar som sitter på läktaren och ofta har ganska intressanta åsikter om både ridlärare och de deltagande ryttarna, inklusive sin släkting. Detta oavsett om det är nybörjarbarn på ponny eller vuxna i mer avancerade grupper...hm var det inte läktarryttarna som skulle vara som en god variant av lya i denna leken?
Vad kan det finnas för dålig variant på sådana denna gången? Eller är det just att de är goda som är det dåliga