Stall Hästlyckan - Ulvlek

Första dagen är svår som alltid. Några har kommenterat att svarta hingsten inte är någon lämplig nybörjarhäst och det håller jag verkligen med om, men helt ärligt, är Mulle så mycket bättre i den rollen?!? :nailbiting: :confused: :angel:

På det lite mer seriösa planet så har Blacksmithfarm och quarter4ever kommit med teoriinlägg om samtliga deltagare :up:. Än så länge är det mest svar på frågan, lite matte och frågor om roller så det är svårt att hitta något som sticker ut.

Quarter4ever har även ställt en massa frågor, enligt henne själv för att få igång leken och se vad frågorna drar fram för reaktioner. Har inte sett något konstigt utan väljer att avvakta lite med q.

Snurrfian lägger första rösten (ej fetstil) på LenaH, i mina ögon en typisk förstadags röst som inte säger så mycket om någon av dem.

LenaH lägger sedan sin röst på Snurrfian och jag har samma känsla här som när det gäller Snurrfians röst.
 
Helt mos i huvudet... Tänkte rösta nu ifall jag råkar slockna helt apropå.

Habina röstar på FiaM

Här kommer min extremt långsökta teori... ;) Jag reagerar på att LL "outar" en god roll, men inser att det finns en karaktär som heter Fia. Paddington gör paralleller till leken där hedinn var ulven ulvhedinn. Det skulle kunna vara så (feber...) att Paddington och FiaM är i lyan tillsammans och Paddington drar upp den tidigare leken för att få FiaM att framstå som möjligt god. Jag väljer dock att rösta på FiaM framför Paddington då jag, om jag är helt ute och cyklar (host, host), verkligen behöver ha kvar en god Paddington i leken.
 
Fast, jag tycker att jag svarade på LL's fråga.:)
Att paragrafryttaren inte har ett specifikt namn spelar ingen roll tycker jag. (samma med privatryttaren) Hur ställer du dig förresten till FiaM's val av Ryttarförälder då?

Jag tolkade det som att LL inte ville att man skulle svara "siare" eller "nakor" eller någon annan roll som finns i ulvlekarna så att säga. :)

Helt ärligt, det med ryttarföräldern uppfattade jag mest som "prat" då @Lobelia i inlägget efter sa att eftersom det är vuxna elever så behövs det inga föräldrar på läktaren. Så ja, det var det jag mindes utav den diskussionen...
 
Helt mos i huvudet... Tänkte rösta nu ifall jag råkar slockna helt apropå.

Habina röstar på FiaM

Här kommer min extremt långsökta teori... ;) Jag reagerar på att LL "outar" en god roll, men inser att det finns en karaktär som heter Fia. Paddington gör paralleller till leken där hedinn var ulven ulvhedinn. Det skulle kunna vara så (feber...) att Paddington och FiaM är i lyan tillsammans och Paddington drar upp den tidigare leken för att få FiaM att framstå som möjligt god. Jag väljer dock att rösta på FiaM framför Paddington då jag, om jag är helt ute och cyklar (host, host), verkligen behöver ha kvar en god Paddington i leken.

Det här är en teori helt i Mirtai-klass :D:up:
 
Okej, jag röstar nu för säkerhets skull. Ska se på film och risken finns att jag fastnar i den och glömmer pausa för att kolla Buke 22.00...
Som vanligt första dagen extremt lite att gå på och inget som jag kan hitta är överdrivet misstänkt.

Idahoe röstar på Ferrari

Hennes resonemang om svaren på den obligatoriska frågan känns lite krångligt. Att någon sa Svarta Hingsten var konstigt för det var ingen person, men att nån sa Molly och Mulle var okej för Mulle var då inom parentes :confused: Och att ett av mina två alternativ var en björn gick visst spårlöst förbi? Eller är Björne en person? :p
 
Idahoe röstar på Ferrari

Hennes resonemang om svaren på den obligatoriska frågan känns lite krångligt. Att någon sa Svarta Hingsten var konstigt för det var ingen person, men att nån sa Molly och Mulle var okej för Mulle var då inom parentes :confused: Och att ett av mina två alternativ var en björn gick visst spårlöst förbi? Eller är Björne en person? :p

Japp, Björne är en person, det vet väl alla? :P Jag är uppvuxen med honom och mig veterligen så både pratar han och höll i ett barnprogram helt själv ;)

2465997_1200_675.jpg

Bara titta här? Hur många björnar går runt med en snigel under armen och äter tårta? :P

*lånad bild*
 
Just nu är Q närmast min röst eftersom jag alltid tycker det är vanskligt när hon börjar sätta folk som neutral osv redan innan första dl.
 
DL 1 22:01
Snurrfian röstar på LenaH ej fetad
20:14 LenaH röstar på Snurrfian godkänd av LL
20:25 Emtherlia röstar på quarterever
20.53 Habina röstar på FiaM
21.02 Idahoe röstar på Ferrari

Snurrfian: 1
Quarter4ever: 1
FiaM: 1
Ferrari: 1
 
Jag hann hem så jag ska läsa igenom snart, jag måste bara varva ner lite. Min bil bestämde sig för att börja bråka så jag har roat mig med att prata med assistans bolag, bärgare, fått maken att hämta mig och massor av saker ur bilen... bilen står nu och skäms vid bilia och vi försöker få tag på extra bil till i morgon och framförallt tills på onsdag...
 
Jag reagerar över att både Bsf och Emth tycker att Q är skum..
Nu är jag tillbaka. Och jag noterar att Snurrfian missat att feta sin röst, samt att LenaH inte kunnat men fått sin godkänd av LL.
De röstar förövrigt på varandra. Snurris lånar teorin jag skrev och LenaH röstar på Snurris pga detta.

Q känns en aning mysko när hon går på Emtherlia för att hon var säker på rollfördelningen. Men verkar ha backat på detta nu?

Eftersom jag ska gå över till iPaden och tycker det är lite jobbigt att skriva inlägg från den så röstar jag nu.

Emtherlia röstar på quarter4ever

då hon lade vikt vid att jag gissade på fördelningen mellan onda och goda och tyckte jag lät säker trots att jag skrev en massa frågetecken, samt även frågade om jag missat något.

Edit: ser nu att även bsf uppmärksammat detta.
Jag tyckte väl inte att Emth lät säker men jag reagerade inte heller på Q´s stil, speciellt intenär hon verkarhabackat på detta nu.

Mittmellanslag fungerarnästan inte:banghead:
 
Japp, Björne är en person, det vet väl alla? :P Jag är uppvuxen med honom och mig veterligen så både pratar han och höll i ett barnprogram helt själv ;)
Mulles serie brukar väl ha rätt utförliga tankebubblor om jag minns rätt? Jag tycker nog han är lika mycket "person" eller snarare personlighet som Björne. Men det är ju jag det :)
 
Just nu är Q närmast min röst eftersom jag alltid tycker det är vanskligt när hon börjar sätta folk som neutral osv redan innan första dl.
Hur sätter du dina personer innan första DL då? Nu kanske jag missatnågot men förmig är alla neutrala tills jagkan börja sättademåt någon sida. Omman ens hittar något somgöratt man vågardet.
Fast jag kanske tolkar dig fel nu?
 
Just nu är Q närmast min röst eftersom jag alltid tycker det är vanskligt när hon börjar sätta folk som neutral osv redan innan första dl.
Fast va? Vad annat kan man förvänta sig innan första DL? Ulvarna lär inte avslöja varandra och inga goda har fått någon info som gör att de kan godförklara någon...
:confused:
 
Hur sätter du dina personer innan första DL då? Nu kanske jag missatnågot men förmig är alla neutrala tills jagkan börja sättademåt någon sida. Omman ens hittar något somgöratt man vågardet.
Fast jag kanske tolkar dig fel nu?

+ @Blacksmithfarm

Hon skriver ju att "den här ska jag hålla ögonen på" och "neutral tills vidare". Det är något jag inte är beredd att göra såhär tidigt, utan jag håller ögonen på alla så att säga.
 
Läst igenom lite & sett att några undrat över varandras funderingar kring rollfördelningen (antal onda vs goda) och några över vilka karaktärer man saknat.. Svårt att läsa ut något av det så funderar några vändor till. Björne var lite annorlunda och kändes lite humoristiskt.. :D
 
Okej, jag röstar nu för säkerhets skull. Ska se på film och risken finns att jag fastnar i den och glömmer pausa för att kolla Buke 22.00...
Som vanligt första dagen extremt lite att gå på och inget som jag kan hitta är överdrivet misstänkt.

Idahoe röstar på Ferrari

Hennes resonemang om svaren på den obligatoriska frågan känns lite krångligt. Att någon sa Svarta Hingsten var konstigt för det var ingen person, men att nån sa Molly och Mulle var okej för Mulle var då inom parentes :confused: Och att ett av mina två alternativ var en björn gick visst spårlöst förbi? Eller är Björne en person? :p

Visst är det krångligt, men SÅ krångligt att hon är skum håller jag inte med om.
 
Eftersom jag ska gå över till iPaden och tycker det är lite jobbigt att skriva inlägg från den så röstar jag nu.

Emtherlia röstar på quarter4ever

då hon lade vikt vid att jag gissade på fördelningen mellan onda och goda och tyckte jag lät säker trots att jag skrev en massa frågetecken, samt även frågade om jag missat något.

Edit: ser nu att även bsf uppmärksammat detta.

Intressant att du tycker att jag undrade om du missat något?
Kan inte följa dig alls där?
Det enda jag kan påminna mig är att Du själv frågade om du missat något och jag vänligen svarade att ja det hade du , både vad det gäller borgmästaren att den också kan stoppa en lynch liksom att LL tillagt att hon missat en ( viktig!) rad om Mr grey att även denne kan stoppa lynchen om den går mot en av dennes skötare.
Så inte för att jag vet något alls, men det får mig bekymrad över hur du vänder på saker till " din fördel" sas?:confused:
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp