Stall Hästlyckan - Ulvlek

@quarter4ever jag tycker det är skumt att du ansåg att jag var säker på rollfördelningen baserat på mitt inlägg. Hade jag sett ett sådant inlägg så hade jag tolkat det som ett gissningsinlägg helt enkelt.
Ok jag förstår det, och som jag skrev tidigare så är du inte ens särskilt misstänkt för mig, utan just att jag inte får rätsida på dig...
jag gick kanske för mycket på siffrorna och inte på frågetecknen?
 
Jag ser att både Idahoe och Paddy har röstat på mig pga mina tankar om Svarta Hingsten, jag känner dock inga negativa vibbar alls från er, och ja, eftersom det är dl1 har ingen så mycket att gå på. Jag väljer däremot att gå på det lilla jag har just nu, som inte har med Svarta Hingsten alls att göra.

Ferrari röstar på Blacksmithfarm

För hon följer Emtherlia hack i häl, både på sättet hon räknar (och hon "missade" att Emth hade gjort en likadan sammanställning), och båda tycker att Q4 är skum. Såhär tidigt vet ju bara de i lyan om varandra så känns lite knepigt att hon v
 
Börjar bli dags att rösta...

Mirtai röstar på Snurris, när hon tidigare sagt att Q ligger närmast för röst. Utan att förklara vändningen. Paddi frågar om detta.
Jag reagerade på samma sak. Nu är frågan vilken roll det spelar.
Mirtai lägger en andra röst på Snurris och Paddi lägger strax därefter en andra röst på Ferrari. För att jämna ut ställningen? Det är några kvar som kan rösta iof.

Jag reagerade lite på LenaH (teorin som snurris tog) Men LenaH har inte hunnit försvara sig.
Quarter tycker jag är lite hård mot emtherlia, men jag vet inte om det gör henne ond.

Så min röst hamnar på Mirtai. För att hon verkade misstänka Q men sedan röstar på Snurris utan att förklara sin vändning.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

Fast jag har ju förklarat den?
 
DL 1
20:14 LenaH röstar på Snurrfian
20:25 Emtherlia röstar på quarterever
20:53 Habina röstar på FiaM
21:02 Idahoe röstar på Ferrari
21:30 Snurrfian röstar på LenaH
21:38 Mirtai röstar på Snurrfian
21:43 Paddington röstar på Ferrari

Snurrfian 2
Ferrari 2
Q 1
FiaM 1
LenaH 1
Fortsätter du med röst listorna så ska jag se till att ordna en pall i ridhuset åt dig.
 
Ursch, här blev det stressigt. Men jag försöker hinna få ihop en röst nu så får jag engagera mig bättre senare. Och se på tusan tangentbordet är snällt! :P
Jag tycker nog att Bsf´s röst på Mirtai sticker ut för mig, dels för att Mirtai alltid är ganska skum DL1 (been there done that) och sist jag tyckte att hon var så skum så var hon god, och också för att hon ju gett en förklaring till varför hon inte tyckte att Q låg närmast en röst längre.
Det är inte mycket alls att gå på -men såhär DL1 får det duga.
bollen__ röstar på Blacksmithfarm
 
DL 1
20:14 LenaH röstar på Snurrfian
20:25 Emtherlia röstar på quarterever
20:53 Habina röstar på FiaM
21:02 Idahoe röstar på Ferrari
21:30 Snurrfian röstar på LenaH
21:38 Mirtai röstar på Snurrfian
21:43 Paddington röstar på Ferrari
21:52 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:52 FiaM röstar på Mirtai
21:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21:57 bollen__ röstar på Blacksmithfarm

Snurrfian 2
Ferrari 2
Mirtai 2
BSF 2
Q 1
FiaM 1
LenaH 1
 
Börjar bli dags att rösta...

Mirtai röstar på Snurris, när hon tidigare sagt att Q ligger närmast för röst. Utan att förklara vändningen. Paddi frågar om detta.
Jag reagerade på samma sak. Nu är frågan vilken roll det spelar.
Mirtai lägger en andra röst på Snurris och Paddi lägger strax därefter en andra röst på Ferrari. För att jämna ut ställningen? Det är några kvar som kan rösta iof.

Jag reagerade lite på LenaH (teorin som snurris tog) Men LenaH har inte hunnit försvara sig.
Quarter tycker jag är lite hård mot emtherlia, men jag vet inte om det gör henne ond.

Så min röst hamnar på Mirtai. För att hon verkade misstänka Q men sedan röstar på Snurris utan att förklara sin vändning.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

6 minuter efter min förklaring till Paddan kommer det här inlägget där teorin bygger på att jag inte förklarat mig!?

Mirtai ändrar sin röst till BSF

För det här är något som verkligen sticker ut!
 
Emtherlia röstar på Q4E med en motivering som spontant känns "sådär". Jag har inte gått igenom alla detaljer, men Q själv påpekar att Emth verkar ha blandat huruvida Q lagt följdfråga eller om hon själv följdfrågat. Inte för att det gör någon jätteskum. Men jag reagerar i allafall litegrann

quarter4ever är precis som vanligt. Frågar, funderar och räknar. Jag reagerar inte på samma sätt som Mirtai om hur Q sätter folk som neutrala/ska hålla ögonen på.

bollen__ inget som jag tycker sticker ut - reagerar lite på samma vis som jag angående Mirtais reaktion på Q.

GladFliicka har hittat leken - Välkommen - än så länge har hon inte gjort ngt som jag reagerar på.

Gabby_Ossi Ännu en som knappt gjort avtryck i leken ännu

cirkus
det är jag
Snurrfian röstar på LenaH med först en ofetad röst. Motiveringen kommer från bsf's tankegång om att LenaH försöker sig på att verka god - pja, det gör hon ju, men frågan är ju om det gör någon av dessa skum?

Ferrari funderar på svaret på obligatoriska frågan, jag reagerar inte direkt på hennes tankar, men det gör Idahoe och Paddington. Jag kan ärligt inte se att hon direkt sprider några misstankar

Idahoe lägger en röst på Ferrari som jag reagerar lite på. Visst är det svårt första dagen, men nånting mer borde väl gå att hitta än tankarna runt den obligatoriska frågan.

Mirtai jag tycker att hon går på Q lite oförtjänt faktiskt. Gör det henne skum?. Sen röstar hon på Snurrfian pga hennes svajigaa röst på LenaH. Jag tycker inte att Snurris röst är så märklig att det förtjänar att röstas på henne för det - särkskilt inte som att hennes (första ofetade) röst kom så tidigt när det inte hänt så mkt

Habina dagens mest långsökta teori. Hon vill alltså hellre bli av med eneventuellt god FiaM än en god Paddington, men teorin går ut på att bägge kan vara onda.

FiaM Får en väääldigt långsökt röst på sig. I övrigt har hon inte gjort så mycket avtryck i leken

Paddington Ännu en som fått en långsökt teori mot sig, men inte rösten. I övrigt inget som jag reagerar så mkt på. Skriver ett tänkvärt inlägg om alla. Lägger en andraröst på Ferrari - jag blev förvånad över den rösten måste jag ju säga.


LenaH röstar på Snurrfian med en teori som jag kan förstå, särskilt med avseende på tidsnöden. Hon har själv fått en röst på sig av Snurris med motiveringen från bsf's första teoriinlägg om att hon försöker verka god, jag tycker inte det är nån skum motivering i sig.

Blacksmithfarm funderar som vanligt över rollfördelningen. Får en röst på sig för att hon följer Emth hack i häl - känns också sabla långsökt. Röstar själv på Mirtai.
 
Oj, så svårt att få ihop något men känner att jag måste rösta nu..
Gladfliicka röstar på Ferrari
Har inte fått någon riktig uppfattning om var hon står utan skriver lite misstänkt om alla. Har tyvärr inte mer att gå på just nu..
 
quarter4ever är som vanligt igång och skriver mycket och vänder på allt som skrivs, mer eller mindre relevant.

Bsf och Emtherlia är de som dragit upp den obligatoriska antalsfördelningen. De kommer båda fram till den vanliga tredjedelen sedan kommer någon (var det q?) och påpekar att omvandlingen troligt skulle kunna motivera att onda från start är en färre än i "vanliga" fall.

Snurrfian och LenaH röstar på varandra, Snurris lägger första rösten och går nästan enbart på "tradition". Habina krystar fram en något långsökt teori om FiaM och drar även in Paddington i sin lilla "ekvation".

Ferrari är en ny spelare för mig, har också varit ganska "på" och reagerat lite på Mirtai som ville se Svarta Hingsten i nybörjargruppen. Mirtai lägger i sin tur en andra röst på Snurrfian för hennes tidiga svaga röst. En ganska lätt röst i mina ögon, lägger man första rösten finns det ju inte så mycket att bygga en teori på.

Aah, klockan

Gabby_Ossi röstar på Habina

för jag tycker det är lite skumt att bygga teori på vad andra skrivit om en spelare snarare än vad spelaren själv bidragit med
 
Börjar bli dags att rösta...

Mirtai röstar på Snurris, när hon tidigare sagt att Q ligger närmast för röst. Utan att förklara vändningen. Paddi frågar om detta.
Jag reagerade på samma sak. Nu är frågan vilken roll det spelar.
Mirtai lägger en andra röst på Snurris och Paddi lägger strax därefter en andra röst på Ferrari. För att jämna ut ställningen? Det är några kvar som kan rösta iof.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

Hur ska jag tolka att du och FiaM röstar på Mirtai samma minut?
Som en utjämningsröst?
 
Oj, jag måste ju rösta också.

Cirkus vet inte vem hon ska rösta på.

Jag tycker att rösterna på Ferrari är det som skaver mest (ni kan hon ju iofs vara ond jag vet inte, men jag tycker inte hon gjort ngt skumt)

cirkus röstar på Paddington för hennes andraröst på Ferrari med en svag motivering
 
Oh my. detta var inte lätt - men det är det ju aldrig :crazy:
har så många funderingar och spår att följa så jag vet varken ut eller in....
Men jag är faktiskt inne på BSf jag med!
Mirtai " brukar" vara skum och jag köper inte riktigt att hon röstar på henne nu
Jag undrar jag om inte bsf försöker späda på vad andra tycker lite lagom snyggt?
Q röstar på BSF
 
6 minuter efter min förklaring till Paddan kommer det här inlägget där teorin bygger på att jag inte förklarat mig!?

Mirtai ändrar sin röst till BSF

För det här är något som verkligen sticker ut!

Hade jag sett detta och inte fått panik för att jag hade tre röster så hade jag behållt min röst mot BSF, tusan :(
 
Tror jag fått det rätt ?

DL 1
20:14 LenaH röstar på Snurrfian
20:25 Emtherlia röstar på quarterever
20:53 Habina röstar på FiaM
21:02 Idahoe röstar på Ferrari
21:30 Snurrfian röstar på LenaH

21:38 Mirtai röstar på Snurrfian
21:43 Paddington röstar på Ferrari
21:52 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:52 FiaM röstar på Mirtai

21:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21:57 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
21:58 Mirtai ändrar sin röst till BSF
21:59 Gladfliicka röstar på Ferrari
22:00 Gabby_Ossi röstar på Habina
22:01 cirkus röstar på Paddington
22:01 Ferrari ändrar röst till Mirtai
22:01 Q röstar på BSF

Snurrfian 1
Ferrari 3
Mirtai 3
BSF 3
Q 1
FiaM 1
LenaH 1
Habina 1
Paddington 1

 
Hur ska jag tolka att du och FiaM röstar på Mirtai samma minut?
Som en utjämningsröst?
Nu är det ju inte mig du har frågat men jag hoppades att jag lade en första (och helst enda) röst på Mirtai. Jag brukar försöka lägga en udda röst dag ett och dag två om jag inte hittar något som verkligen sticker ut och idag är jag inte tillräckligt säker på att Mirtai är ond för att medvetet lägga en andra röst på henne. :(
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp