Stall Hästlyckan - Ulvlek

Fast just en eventuell trollning får ju inte den trollade reda på förränn i samband/efter DL - det frågade jag om.
Inte för att det ger så mycket svar ang. dagens resultat, men...
jamen det spelar ju ingen roll i mitt tänkta scenario?
ven som vet att den blivit trollad har inget med det jag uttryckte min frustration över, utan mer som en variabel över vad som kunnat hänt i första dl.......
 
jamen det spelar ju ingen roll i mitt tänkta scenario?
ven som vet att den blivit trollad har inget med det jag uttryckte min frustration över, utan mer som en variabel över vad som kunnat hänt i första dl.......
Jo, men det spelar inte in i beslutet att stoppa lynchen (oavsett vem som gjorde det), vilket jag tolkade ditt inlägg som att du menade att det kunde ha gjort.
 
Ja om en god dör kommer den få spioninfon direkt, ingen fördröjning.
så ingen fördröjning som till efter nattdl? ) som en "vanlig spion")?:)
följdfråga: när får den som den/ de döda goda valt att lämna spionraden till veta vilken rad den fått ?
och får de välja ett reservval om just den personen råkar bli käk ?:crazy:
 
så ingen fördröjning som till efter nattdl? ) som en "vanlig spion")?:)
följdfråga: när får den som den/ de döda goda valt att lämna spionraden till veta vilken rad den fått ?
och får de välja ett reservval om just den personen råkar bli käk ?:crazy:
Det blir en fördröjning så till vida att jag måste hinna sammanställa informationen. Den kommer inte att komma exakt 12:15.

I övrigt hänvisar jag till rollbeskrivningen

Specialroll - Läktarryttare. Goda som inte längre vågar rida lektioner samlas på läktaren där de diskuterar skvaller. I sina spaningar så ser de allt som händer. Varje natt-DL så får de tillgång till full spioninfo och en rad får de sprida viskande till någon där från sin läktare (Får full spioninfo och meddelar lekledaren vem som ska få infon och vad när de vill innan dag DL, informationen vidarebefordras så snart det går till mottagaren). Förtydligande - läktarryttare är lynchade/käkade goda.
 
:rofl:
sorry men det känns som anonyma leken all over again:D
på en måndag!!!!:eek:
Det var en såndäringa iphone... Med fodral så jag inte kom åt knapparna riktigt. :o
Fast iofs var jag på en pub (quiz night!) men har faktiskt bara druckit Pepsi. ;)

Dock kan jag glädja mig åt att min nya telefon kom idag, jag har bara inte hunnit byta än men sen så kan jag spela från luren! :banana:
 
Du kan ju passa på att svara på min fråga ang din teori ;)
citerar dina inlägg:
En något bristfällig sammanställning...

Idahoe
Det hon funderade över har redan blivit besvarat. Vill ha med Björne, Paddan undrar om det inte räcker med en björn varpå Idahoe ber om ursäkt men ändå vill ha med Björne för att reta Mr Grey

Paddan
Menar att mitt inlägg om Svarta hingsten inte är en hint till lyan eftersom ingen ond utanför lyan finns. (SMART! :p) Hoppas att Svarta Hingsten istället ska ta död på Grey

Cirkus
Funderar över Ture Sventon och om han har eget beskydd i 3 nätter.

Q
Diskuterar med BSF om antalet onda och de verkar ha lite svårt att förstå hur den andre tänker.

Frågar Emtherlia hur hon tänker runt en omvandlingstvist.

Sammanställer alla spelare och jag tycker som vanligt att det är modigt att såhär tidigt hålla spelare åt något som helst håll!

Jag

BSF
Diskuterar en del med Q om antalet specialroller. Verkar inte tycka att Q förstår vad hon menar?

FiaM
Pratar om vuxengrupper kontra barngrupper och huruvida det är folk på läktaren på bägge.

Snurrfian
Saknar Gunilla Wolde. Behöver lägga en säkerhetsröst och röstar på LenaH för att BSF skriver att LenaH kan få oss att tro att hon är god. Glömmer feta rösten

G_O
Vill se Tiffany Persson i ridhuset

Emtherlia
Funderar runt antalet onda/rollfördelning. Får lite mothugg från Q. Får frågan hur hon tänker runt en omvandlingstvist och det hade hon inte tänkt på. Tycker det är mer logiskt med 4 onda med tanke på omvandlingen. Menar att hon skrivit ?? och därmed inte alls verkade säker.

Röstar på Q eftersom hon la stor vikt vid räkningen samt tyckte Emt verkade säker trots ??

Ferrari
Upprörd över att LL outat FiaM innan hon insåg att det var rollen Fia som menades. Saknar Wendy. Konstaterar att både BSF och Emt börjar räkna på rollfördelningen.

Menar att LenaH borde ha bättre koll!

Tycker att mitt val av Svarta hingsten inte är en hit och undrar om jag vill ha ihjäl nybörjarna?

LenaH
Kommer inte ha fått grepp om leken förrän hon är död. Ifrågasätts om det kanske är ett sätt att hinta om en god roll? Menar att Lobelia tvistar alla rollerna.

Röstar på Snurrfian för att denna röstade på LenaH med en svag och snodd teori.

Glad fliicka
Kommer in sent i leken. Vill se Molly och Mulle.

Habina
Är förkyld. Tycker det är skumt att Q tar den ungefärliga matematiken som ett bevis på att bsf och en till vet något säkert. Menar att Q brukar hugga på allt så det kanske inte säger så mycket.

Bollen
Inte skrivit så mycket. Har fått nytt jobb! (Grattis!!)

Just nu är Q närmast min röst eftersom jag alltid tycker det är vanskligt när hon börjar sätta folk som neutral osv redan innan första dl.

+ @Blacksmithfarm

Hon skriver ju att "den här ska jag hålla ögonen på" och "neutral tills vidare". Det är något jag inte är beredd att göra såhär tidigt, utan jag håller ögonen på alla så att säga.

Jag misstänker alla :p

Mirtai röstar på Snurrfian

För att jag tycker att hennes teori om LenaH var väldigt svag, även för att vara förstadagsröst

Mellan det inlägget jag fetade och din röst ser jag inte att du förklarar vad som får dig att släppa Q?

Ditt svar till Paddi hann jag inte se innan min röst
Jag inser att hon och jag tolkar ordet neutral olika. Jag tolkade det som åt det goda hållet men jag fattade det som att hon inte menade det så.
Även om jag sett det är jag inte säker på att det gjort skillnad.

Jag tolkade det som att du inte gillade att Q satte folk åt det godare/neutrala hållet.
Q skriver att "håller ögonen på" inte nödvändigtvis betyder att hon tror personen är ond.
Jag får inte ihop det O_o
 
Jag ska läsa igenom vad som hänt ikväll, jag har lyckats notera att ingen dött iaf så får jag göra nån slags analys imorgon. :)
 
Efter mycket övervägande och en lekledarmiss...

Efter lektioen har Mr Grey ett möte med skötarna, eller möte och möte, det är snarare en utskällning. Ni vet hur jag vill ha det eller hur? Inte en nybörjarlektion utan att någon slutar? Det var ert jobb att se till den svagaste gav upp? Har ni någon förklaring? Inte? Hur ska vi kunna hållas upp standarden utan att gallra hårt bland eleverna?

Du där säger Mr Grey och pekar på BSF (som nekat att ha ett möte på tu man hand tidigare på dagen). Packa dig iväg och kom aldrig mer hit. Vi får fixa en ersättare.

Blacksmithfarm var ulv och blev lynchad, en god har blivit upphöjd till skötare.

 
Efter mycket övervägande och en lekledarmiss...

Efter lektioen har Mr Grey ett möte med skötarna, eller möte och möte, det är snarare en utskällning. Ni vet hur jag vill ha det eller hur? Inte en nybörjarlektion utan att någon slutar? Det var ert jobb att se till den svagaste gav upp? Har ni någon förklaring? Inte? Hur ska vi kunna hållas upp standarden utan att gallra hårt bland eleverna?

Du där säger Mr Grey och pekar på BSF (som nekat att ha ett möte på tu man hand tidigare på dagen). Packa dig iväg och kom aldrig mer hit. Vi får fixa en ersättare.

Blacksmithfarm var ulv och blev lynchad, en god har blivit upphöjd till skötare.
:rage: Mr Grey. Bara för att han inte fick som han ville :p


Lycka till onda!:devil:
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp