Stall Hästlyckan - Ulvlek

Efter mycket övervägande och en lekledarmiss...

Efter lektioen har Mr Grey ett möte med skötarna, eller möte och möte, det är snarare en utskällning. Ni vet hur jag vill ha det eller hur? Inte en nybörjarlektion utan att någon slutar? Det var ert jobb att se till den svagaste gav upp? Har ni någon förklaring? Inte? Hur ska vi kunna hållas upp standarden utan att gallra hårt bland eleverna?

Du där säger Mr Grey och pekar på BSF (som nekat att ha ett möte på tu man hand tidigare på dagen). Packa dig iväg och kom aldrig mer hit. Vi får fixa en ersättare.

Blacksmithfarm var ulv och blev lynchad, en god har blivit upphöjd till skötare.
Ok?
Men vad hände nu egentligen?:confused:
Fritt tolkat:
LL gjorde en miss när hon uppdaterade efter DL?
BSF borde ha lynchats på en gång?
Så nu har en god blivit inne i lyan för att den blivit omvandlad istället för ulven som åkte ...:crazy:
Varför stoppades inte lynchen om nu BSF ändå var i farozonen för att kunna bli lynchad? :idea:
 
Ok?
Men vad hände nu egentligen?:confused:
Fritt tolkat:
LL gjorde en miss när hon uppdaterade efter DL?
BSF borde ha lynchats på en gång?
Så nu har en god blivit inne i lyan för att den blivit omvandlad istället för ulven som åkte ...:crazy:
Varför stoppades inte lynchen om nu BSF ändå var i farozonen för att kunna bli lynchad? :idea:

Tänker att många var henne på spåren så kanske bättre att få in en ny, inte misstänkt ulv
 
Tänker att många var henne på spåren så kanske bättre att få in en ny, inte misstänkt ulv
var verkligen många henne på spåret? Hon fick 3 av 15 röster (4 om man bortser från Ferraris förstaröst) - det tycker inte jag är många...

Jag kan se ett scenario där endera var CG inte inne vid röstningen å kunde inte se åt vilket håll det barkade
Att det var två ulvar uppe för lottning, men CG valde fel ulv (känns lite mindre sannolikt kanske)
Eller att lyan helt enkelt inte tänkt tanken på att det kunde vara bättre att vänta m omvandlingen till senare i leken (då det är svårare att se vem som blivit omvandlad - speciellt om det är ngn som flera hållt åt goda hållet)
 
var verkligen många henne på spåret? Hon fick 3 av 15 röster (4 om man bortser från Ferraris förstaröst) - det tycker inte jag är många...

Jag kan se ett scenario där endera var CG inte inne vid röstningen å kunde inte se åt vilket håll det barkade
Att det var två ulvar uppe för lottning, men CG valde fel ulv (känns lite mindre sannolikt kanske)
Eller att lyan helt enkelt inte tänkt tanken på att det kunde vara bättre att vänta m omvandlingen till senare i leken (då det är svårare att se vem som blivit omvandlad - speciellt om det är ngn som flera hållt åt goda hållet)

Kanske flera är ett bättre ord än många. Jag hade iaf troligen röstat på BSF idag igen efter hennes röst igår.

Av de scenarior du skriver om känns det inte så troligt att det var två ulvar uppe för lottning. I så fall mer troligt att CG inte var inne.
 
dags för en målad lista

DL 1
20:14 LenaH röstar på Snurrfian
20:25 Emtherlia röstar på quarterever
20:53 Habina röstar på FiaM
21:02 Idahoe röstar på Ferrari
21:30 Snurrfian röstar på LenaH

21:38 Mirtai röstar på Snurrfian
21:43 Paddington röstar på Ferrari
21:52 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:52 FiaM röstar på Mirtai

21:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21:57 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
21:58 Mirtai ändrar sin röst till BSF
21:59 Gladfliicka röstar på Ferrari
22:00 Gabby_Ossi röstar på Habina
22:01 cirkus röstar på Paddington
22:01 Ferrari ändrar röst till Mirtai
22:01 Q röstar på BSF

Snurrfian 1
Ferrari 3
Mirtai 3
BSF 3
Q 1
FiaM 1
LenaH 1
Habina 1
Paddington 1
 
Kan man hoppas att skötarna lyckades välja Janne Traktor som ersättare för Blacksmithfarm? @Lobelia, om så är fallet skulle vi få veta det och att de då misslyckats med att ersätta skötaren?
Av de scenarion som har varit uppe så håller jag med om att det troligaste är att CG inte var inne i samband med lynch, får kolla upp vilka det kan röra sig om senare.
 
Först antog jag att fia eller grey stoppade lynchen men det när LL gjorde ett nytt inlägg så lutar det mer åt att bsf blev lynchad men att LL tänkte fel? Så det var lottning mellan bsf, mirtai, ferrari?
 
var verkligen många henne på spåret? Hon fick 3 av 15 röster (4 om man bortser från Ferraris förstaröst) - det tycker inte jag är många...

Jag kan se ett scenario där endera var CG inte inne vid röstningen å kunde inte se åt vilket håll det barkade
Att det var två ulvar uppe för lottning, men CG valde fel ulv (känns lite mindre sannolikt kanske)
Eller att lyan helt enkelt inte tänkt tanken på att det kunde vara bättre att vänta m omvandlingen till senare i leken (då det är svårare att se vem som blivit omvandlad - speciellt om det är ngn som flera hållt åt goda hållet)
Jag funderar på om de bara helt enkelt inte hann?
Min röst på BSF kom ju i sista sekunden så det tycker jag känns troligt faktiskt
 
@FiaM Fast skötarna väljer väl inte själva vem som ska bli ond? Det gör väl LL?

Spinner vidare på ditt: Om Grey hade varit med i lynchen så borde väl lynchen mot bsf stoppats? Eller hann Grey inte med i svängarna?
 
Kan man hoppas att skötarna lyckades välja Janne Traktor som ersättare för Blacksmithfarm?
Sitter på mobilen (å på jobbet e röntgen, som gick bra. Hade dock glömt att de även skulle röntga bägge handlederna)

Orkar inte kolla tillbaka på rollbeskr men det är väl så att LL lottar bland de möjliga goda (dvs Janne är utesluten) å ulvarna väljer inte offer.
 
Kan man hoppas att skötarna lyckades välja Janne Traktor som ersättare för Blacksmithfarm? @Lobelia, om så är fallet skulle vi få veta det och att de då misslyckats med att ersätta skötaren?
Av de scenarion som har varit uppe så håller jag med om att det troligaste är att CG inte var inne i samband med lynch, får kolla upp vilka det kan röra sig om senare.
Men fick de verkligen välja ersättare själva? Jag hade uppfattat det som att det skulle lottas ,inte väljas, bland goda, förutom stallägaren då?
(När första skötare åker ut i leken så lottas det bland de goda (ej stallägaren) vem som ska få chansen. Denna flyttar in i lyan och förlorar eventuella förmågor.
 
@FiaM Fast skötarna väljer väl inte själva vem som ska bli ond? Det gör väl LL?

Spinner vidare på ditt: Om Grey hade varit med i lynchen så borde väl lynchen mot bsf stoppats? Eller hann Grey inte med i svängarna?

Sitter på mobilen (å på jobbet e röntgen, som gick bra. Hade dock glömt att de även skulle röntga bägge handlederna)

Orkar inte kolla tillbaka på rollbeskr men det är väl så att LL lottar bland de möjliga goda (dvs Janne är utesluten) å ulvarna väljer inte offer.

Det har ni rätt i, jag var fast på raden där det stod att skötarna alltid hade valt och hoppades då att det fanns en chans att de kunde råka välja stallägaren som var immun. :banghead:
 
Men fick de verkligen välja ersättare själva? Jag hade uppfattat det som att det skulle lottas ,inte väljas, bland goda, förutom stallägaren då?
Nej, tyvärr inte. När jag läste igenom rollerna fastnade jag för att skötarna alltid hade valt sina medlemmar och hoppades då att det fanns en chans att du skulle välja fel. :( Missade raden efter där det står att de nu skulle lotta och att stallägaren inte var med i lottningen. :banghead:

Edit: Vill inte ändra i texten men det ska stå att de skulle välja fel i stället för att du skulle välja fel.
 
Senast ändrad:
Nej, tyvärr inte. När jag läste igenom rollerna fastnade jag för att skötarna alltid hade valt sina medlemmar och hoppades då att det fanns en chans att du skulle välja fel. :( Missade raden efter där det står att de nu skulle lotta och att stallägaren inte var med i lottningen. :banghead:
att JAG skulle välja fel:confused: hur menar du nu?
 
Å ena sidan så tycker jag att @quarter4ever var/är skum som gick på mig om att min så kallade "säkerhet" ang hur många som var i lyan. Å andra sidan så röstade hon på BSF, dessutom i sista sekund.

Det blir liksom lite motsägelsefullt i mina ögon eftersom det första gör henne ond och det andra gör henne god. Jag vill inte bita mig fast i en förstadags(!)teori men jag kan inte riktigt släppa min känsla...
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp