Stall Hästlyckan - Ulvlek

Sen tänker jag, att det var ju självklart bra att en ond åkte. Det jobbiga nu är att iochmed omvandlingen så känns röststatistiken ifrån gårdagen tämligen värdelös.
För även om det finns ett par som efter deras agerande i lynchen igr känns åt det godare hållet, så kan de lika gärna ha blivit omvandlade efteråt och därmed vara onda nu :banghead: :arghh:
 
Och av dom två rösterna så vet vi att bsf var ulv. Jag har lite svårt att se att två ulvar skulle lägga sina röster samtidigt på en som inte tidigare haft några misstankar på sig. Det skulle göra att FiaM möjligen kanske skulle kunna vara åt det goda hållet oavsett vilket lag du spelar för.

Vill bara påminna om att även om man kan hålla ngn åt det godare hållet utifrån gårdagens röstning så innebär det inte att den personen fortfarande är god idag.

Ngn god har ju hamnat i lyan efter gårdagens lynch.
 
Och jag stavar tydligen som en kratta (dags att korta ner naglarna igen, så de inte trycker på egenvalda tangenter...:cautious: ) Men vill inte ändra i inläggen för att inte bli misstänkt för den sakens skull :p så håll till godo :)
 
Vill bara påminna om att även om man kan hålla ngn åt det godare hållet utifrån gårdagens röstning så innebär det inte att den personen fortfarande är god idag.

Ngn god har ju hamnat i lyan efter gårdagens lynch.
Jag gillar såklart inte att omvandlingen krånglar till saker för oss, utan att vi tydligen tänkte samma angående att inte lita på gårdagens statistik :)
 
Alltså, först stoppad lynch och sen inte stoppad lynch längre? Jag förstår inte riktigt hur det kan ha gått till, även efter att ha läst er andras funderingar om det. :o Kan CG välja att INTE stoppa en lynch i efterhand? Eller varför skulle det spela roll att han inte var inne precis vid DL? :confused: Nån som är sugen på att förtydliga hur hon tänkt?
Någon som vill förklara? :)
 
När det gäller gårdagens röriga lynch, är det någon som har en smart fundering kring om Fia (borgmästare) och Janne Traktor kan ha varit inblandade på något sätt?
Om jag tänker rätt (och har förstått rollbeskrivningarna rätt) så fungerar Fia som en vanlig borgmästare så om hon hade röstat på någon av Blacksmithfarm, Mirtai och Ferrari så borde det ha gett den personen majoritet? Janne Traktor å andra sidan kan ju ha sett till att det bara var två som lynchen stod mellan om han hade förhäxat någon av de som röstade på Mirtai och Ferrari och lyckats?
 
Ska försöka hinna få ner lite kommentarer om alla under dagen men kan tyvärr inte ta med alla i ett och samma inlägg.


Emtherlia, var en av de som började räkna på antalet onda/goda igår. Räknar med den klassiska tredjedelen onda och får det till fem stycken. Får en del frågor av quarter4ever om hur hon har tänkt kring omvandlingstwisten som finns i leken och erkänner att hon missat den. Anser även att hon markerat med frågetecken att hon inte kände sig säker på sin uträkning, vilket jag kan hålla med om att hon har gjort. Väljer att rösta på quarter4ever på grund av att q ansåg att hon lät säker på sin sak trots att hon markerat med frågetecken. Verkar vara osäker på var hon ska placera q idag då hon anser att q´s röst på Blacksmithfarm igår sätter henne åt det goda hållet medan hennes sätt att ifrågasätta Emtherlias säkerhet rörande fördelningen mellan onda och goda sätter henne åt det onda hållet.

Jag håller med Emtherlia om att quarter4evers röst på Blacksmithfarm gör att det är lätt att sätta henne åt det goda hållet, jag skulle också vilja göra det om det inte vore för twisten. Det är mycket möjligt att q var god igår men är hon det idag? När det gäller Emtherlia själv så vet jag inte riktigt. q är snabb att ställa frågor och det är lätt att få känslan av att hon går på lite ”hårt” men samtidigt tycker jag att hon verkar göra så med allt och alla och i början av en lek är det ju ett bra sätt att få igång den samt kanske till och med skaka fram lite information. Jag avvaktar med att sätta Emtherlia åt något håll än så länge.

quarter4ever
börjar med att ställa frågor om roller och frågar sedan Emtherlia och även Blacksmithfarm hur de har tänkt med matten och hur de kan uttrycka sig så pass säkert som q uppfattar dem. Q kommenterar senare själv att hon har försökt provocera fram lite svar och tankar då hon kommer med en (i mina ögon) riktigt bra sammanfattning av deltagarna så långt. Väljer att lägga en tredje röst på Blacksmithfarm och kan förmodligen därför ses som den såg till att BSF åkte.

Hade det inte varit för twisten så hade jag i det här läget satt q lite försiktigt åt det goda hållet, jag tror inte att hon som ond hade lagt upp en annan ond för lottning när det finns andra kandidater. Visst det kan ha varit tre ulvar uppe för lynch men jag tror att den sannolikheten är väldigt liten och i det läget hade hon ju kunnat lägga rösten på någon annan. På grund av twisten väljer jag att avvakta med q lite till.
 
Molly tittar dystert på sina skavsår i spegeln, illröda och mycket smärtsamma ja det ser mest ut som något mosigt rött där i..... Bara tanken att sätta sig på en häst igen får henne att blekna, men värst är tanken på Christian, han sarkastiska leende under lektionen och vad han skulle säga om hon ville stå över några pass i väntan på att läka ihop. Bäst att bara skicka ett SMS och göra sig osynlig.


Habina var nybörjare och tar plats på läktaren om hon så önskar.
 
Nu hoppas jag att Habina fått en massa bra information och ser till att spilla en mkt talande rad till en god som kan förvalta den väl!
 

quarter4ever
börjar med att ställa frågor om roller och frågar sedan Emtherlia och även Blacksmithfarm hur de har tänkt med matten och hur de kan uttrycka sig så pass säkert som q uppfattar dem. Q kommenterar senare själv att hon har försökt provocera fram lite svar och tankar då hon kommer med en (i mina ögon) riktigt bra sammanfattning av deltagarna så långt. Väljer att lägga en tredje röst på Blacksmithfarm och kan förmodligen därför ses som den såg till att BSF åkte.

Hade det inte varit för twisten så hade jag i det här läget satt q lite försiktigt åt det goda hållet, jag tror inte att hon som ond hade lagt upp en annan ond för lottning när det finns andra kandidater. Visst det kan ha varit tre ulvar uppe för lynch men jag tror att den sannolikheten är väldigt liten och i det läget hade hon ju kunnat lägga rösten på någon annan. På grund av twisten väljer jag att avvakta med q lite till.

Jag kan ju säga som så - med eller utan twist - jag litar inte en sekund på Q.

För mig så kan det lika gärna vara ett regisserat drag för att skafffa sig en godförklaring. Speciellt när det klargjordes hur lynchstoppet funkar.
 
Vill bara påminna om att även om man kan hålla ngn åt det godare hållet utifrån gårdagens röstning så innebär det inte att den personen fortfarande är god idag.

Ngn god har ju hamnat i lyan efter gårdagens lynch.

Så är det ju. Men jag vill ändå göra lite noteringar utifrån gårdagens lynch, om inte annat för att kunna se några ev förändrade beteenden :)
 
@Lobelia, spioninformationen till Habina borde ju innehålla vem som blivit lottad att flytta in hos skötarna, men hur formuleras det? Får hon reda på både vem och vilken roll den personen hade eller bara vem som lottats?
 
Jag kan ju säga som så - med eller utan twist - jag litar inte en sekund på Q.

För mig så kan det lika gärna vara ett regisserat drag för att skafffa sig en godförklaring. Speciellt när det klargjordes hur lynchstoppet funkar.
Där har du en poäng! Går lite för mycket på hur jag själv skulle göra i en sådan situation. :)
 
DL 1
20:14 LenaH röstar på Snurrfian
20:25 Emtherlia röstar på quarterever
20:53 Habina röstar på FiaM
21:02 Idahoe röstar på Ferrari
21:30 Snurrfian röstar på LenaH

21:38 Mirtai röstar på Snurrfian
21:43 Paddington röstar på Ferrari
21:52 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:52 FiaM röstar på Mirtai

21:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21:57 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
21:58 Mirtai ändrar sin röst till BSF
21:59 Gladfliicka röstar på Ferrari
22:00 Gabby_Ossi röstar på Habina
22:01 cirkus röstar på Paddington
22:01 Ferrari ändrar röst till Mirtai
22:01 Q röstar på BSF

Snurrfian 1
Ferrari 3
Mirtai 3
BSF 3
Q 1
FiaM 1
LenaH 1
Habina 1
Paddington 1
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp