Stall Hästlyckan - Ulvlek

DL 1
20:14 LenaH röstar på Snurrfian
20:25 Emtherlia röstar på quarterever
20:53 Habina röstar på FiaM
21:02 Idahoe röstar på Ferrari
21:30 Snurrfian röstar på LenaH

21:38 Mirtai röstar på Snurrfian
21:43 Paddington röstar på Ferrari
21:52 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:52 FiaM röstar på Mirtai

21:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21:57 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
21:58 Mirtai ändrar sin röst till BSF
21:59 Gladfliicka röstar på Ferrari
22:00 Gabby_Ossi röstar på Habina
22:01 cirkus röstar på Paddington
22:01 Ferrari ändrar röst till Mirtai
22:01 Q röstar på BSF

Snurrfian 1
Ferrari 3
Mirtai 3
BSF 3
Q 1
FiaM 1
LenaH 1
Habina 1
Paddington 1


Det var ju en del ströröster, som alltid i DL1, frågan är om en ulv försöker gömma sig där... Å andra sidan borde de ha försökt rädda BSF och då bör ulv-rösterna ligga på Mirtai eller Ferrari (om dom nu är goda!) Å tredje sidan så kanske de inte insåg att BSF skulle bli lynchad och då kanske de röstade lite här och var.

Säger BSF röst på Mirtai någonting? Jag har inte sett något skumt från Mirtaris sida så tror inte det. Å andra sidan, om hon var god, så skulle hon kunna vara ond nu.

Varför käkades Habina? Hon hade inte hunnit göra så många inlägg. Hon röstade på FiaM med en mycket långsökt teori, som jag inte tror någon skulle hoppa på direkt. Käkades hon för att kasta misstankar mot FiaM? Eller så kanske det var så enkelt att hon käkades för att hon hade svårt med aktiviteten?

Mycket funderingar just nu känner jag. Men jag ska gå över till iPaden och då är det svårare för mig att skriva så skriver av mig lite nu :p
 
Jag känner mig helt lost. För allt kan ju ha ändrats iom att en god blev ond eftersom BSF lynchades.
För mig som aldrig kom in i matchen igår är det lyckligtvis inte så stor skillnad.
Och det är ju betyyydligt enklare att vi får en omvandling såhär tidigt för ingen är ju säker på någon och ingen sia har hunnit göras. Det är ÄNNU värre. :p
 
GladFliicka är en ny bekantskap för mig och jag tror att det är första leken? Välkommen! :up: Har inte så många inlägg än, väljer att rösta på Ferrari då hon anser att Ferrari skriver lite misstänkt om alla.

GladFliicka har skrivit för lite för att jag ska kunna bilda mig någon form av uppfattning om henne, vill se mer!
Japp, första leken. @bollen__ & @quarter4ever lyckades dra med mig! Tack så mycket! :) Så kul att alla är så välkomnande, ska försöka skriva mer, tycker det är lite svårt men man kommer väl (förhoppningsvis) in i det så småningom! :p
 
Jag är nog lite kvar på min linje att lyan spelar lite högt och att det var mer än en ulv uppe för lottning igår. Jag antar också att CG fick välja en av dem och att det blev fel.

Då är frågan - @Mirtai eller @Ferrari ? Eller båda?

edit: Jag är inte heller säker på att lyan inte varit så kall så den inte röstat på någon av dem för att skaffa alibi.
 
För mig som aldrig kom in i matchen igår är det lyckligtvis inte så stor skillnad.
Och det är ju betyyydligt enklare att vi får en omvandling såhär tidigt för ingen är ju säker på någon och ingen sia har hunnit göras. Det är ÄNNU värre. :p

Äh det är första gången jag spelar i en lek med omvandling så för mig är det svårt vilket som:p

Men jag förstår hur du menar!
 
Jag är nog lite kvar på min linje att lyan spelar lite högt och att det var mer än en ulv uppe för lottning igår. Jag antar också att CG fick välja en av dem och att det blev fel.

Då är frågan - @Mirtai eller @Ferrari ? Eller båda?

edit: Jag är inte heller säker på att lyan inte varit så kall så den inte röstat på någon av dem för att skaffa alibi.

Om det nu är så som du tänker så borde det luta över åt en () god Q, för då fanns det ju bara en ulv att välja att stoppa lynchen för. Men jag är ju inte helt bergis på att Q var god ens igår - idag kan ju vem som helst ha omvandlats.

Vem av Mirtai och Ferrari verkar ondast? Det knepiga är att bägge verkar ju väldigt förvirrade med sina röständringar - känns som om de borde ha kunnat synka bättre om de vore i lyan nån av dom. Men det var igår det - idag kan ju vem som helst ha omvandlats
 
Jag är nog lite kvar på min linje att lyan spelar lite högt och att det var mer än en ulv uppe för lottning igår. Jag antar också att CG fick välja en av dem och att det blev fel.

Då är frågan - @Mirtai eller @Ferrari ? Eller båda?

edit: Jag är inte heller säker på att lyan inte varit så kall så den inte röstat på någon av dem för att skaffa alibi.

Hur kan du vara så säker på att CG stoppade lynchen? Kan det inte vara så att han sket i det? Han verkar vara en kall jävel. Självklart förstår jag hur du tänker, och det här med att rösta på sina egna var ju du och Snurris duktiga på ;) .

Antingen så har CG skyddat någon, och då är jag eller Mirtai potentiella ulvar. Eller så stoppade han inte alls, och chansade på att få ut BSF skulle ge ett alibi till några? Eller så gick det för fort i slutet, CG kanske trodde att BSF skulle gå säker?
 
DL 1
20:14 LenaH röstar på Snurrfian
20:25 Emtherlia röstar på quarterever
20:53 Habina röstar på FiaM
21:02 Idahoe röstar på Ferrari
21:30 Snurrfian röstar på LenaH

21:38 Mirtai röstar på Snurrfian
21:43 Paddington röstar på Ferrari
21:52 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:52 FiaM röstar på Mirtai

21:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21:57 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
21:58 Mirtai ändrar sin röst till BSF
21:59 Gladfliicka röstar på Ferrari
22:00 Gabby_Ossi röstar på Habina
22:01 cirkus röstar på Paddington
22:01 Ferrari ändrar röst till Mirtai
22:01 Q röstar på BSF

Snurrfian 1
Ferrari 3
Mirtai 3
BSF 3
Q 1
FiaM 1
LenaH 1
Habina 1
Paddington 1


Försöker sammanfatta lite funderingar..

Om det var så att flera hästskötare/ulvar var uppe för lynch igår var deras röster på varandra ett sätt att jämna ut för att chansa på att någon av de skulle lyckas bli räddade av Mr Grey eller för att undkomma misstankar, eller rent av bara en ren slump? Det känns som ett möjligt scenario som många andra varit inne på att t.ex Mr Grey försökte rädda någon men att lotten gick fel. Vill inte sätta någon som misstänkt än dock. Behöver läsa igenom dagen bättre innan jag börjar spekulera mer.
 
Jag är åtminstone hemma igen och sovit ett par timmar och det gick bra att ta ut porten men nu har jag istället rätt ont trots alvedon... Men jag ska försöka få ner mina funderingar till något läsbart... ;)
 
Om det nu är så som du tänker så borde det luta över åt en () god Q, för då fanns det ju bara en ulv att välja att stoppa lynchen för. Men jag är ju inte helt bergis på att Q var god ens igår - idag kan ju vem som helst ha omvandlats.

Vem av Mirtai och Ferrari verkar ondast? Det knepiga är att bägge verkar ju väldigt förvirrade med sina röständringar - känns som om de borde ha kunnat synka bättre om de vore i lyan nån av dom. Men det var igår det - idag kan ju vem som helst ha omvandlats

Jag åkte sist jag gjorde en superförvirrad röständring i slutet, det är inget jag riskerar igen... jag lär mig av mina misstag :idea: . Jag fick panik när jag såg rösten på mig, skulle ändra röst och valde den som hade flest röster innan. Då stod det mellan Snurrfian och Mirtai (som jag visste hade 2 röster vardera, och jag hade då 3 iom rösten från GladFliicka, och jag valde ett namn på måfå. Jag ska sätta mig ner och skriva mer alldeles strax, men nu ska jag lägga mina små :love:
 
Jag behöver rösta tidigt, min man har bjudit hem lite gäster (:laugh: - tur att en har tränat - men han vet ju inte att det är andra viktigheter som sker i mitt liv)

Jag följer spåret att LenaH kan ha rätt i att CG försökte stoppa lynchen med mot "fel" ulv, det är det mesta jag har att gå på nu. Ferrari gjorde inget särskilt igår som fick mig att tycka att hon var skum, så då kan det vara så att hon inte var ulv igår i allafall och om det då stämmer att CG stoppade en lynch men fel ulv borde Mirtai genom uteslutningsmetod vara den andra ulven. Frågan är ju bara varför hon ändrar röst till just bsf i så fall? Är det en alibi-ändring? Eller om hon är ond och räknade med att åka så skulle bsf hamna i bättre dager? Men hur kan hon räkna med att åka om CG skulle stoppa lynchen - det lär hon ju ha vetat? Det finns lite lösa trådar, men det är det bästa jag kan prestera just nu och nu måste jag vara värdinna resten av kvällen

cirkus röstar på Mirtai enligt ovan tankegångar
 
Jag behöver rösta tidigt, min man har bjudit hem lite gäster (:laugh: - tur att en har tränat - men han vet ju inte att det är andra viktigheter som sker i mitt liv)

Jag följer spåret att LenaH kan ha rätt i att CG försökte stoppa lynchen med mot "fel" ulv, det är det mesta jag har att gå på nu. Ferrari gjorde inget särskilt igår som fick mig att tycka att hon var skum, så då kan det vara så att hon inte var ulv igår i allafall och om det då stämmer att CG stoppade en lynch men fel ulv borde Mirtai genom uteslutningsmetod vara den andra ulven. Frågan är ju bara varför hon ändrar röst till just bsf i så fall? Är det en alibi-ändring? Eller om hon är ond och räknade med att åka så skulle bsf hamna i bättre dager? Men hur kan hon räkna med att åka om CG skulle stoppa lynchen - det lär hon ju ha vetat? Det finns lite lösa trådar, men det är det bästa jag kan prestera just nu och nu måste jag vara värdinna resten av kvällen

cirkus röstar på Mirtai enligt ovan tankegångar

Det här var väldigt mycket om och kanske...
 
Jag behöver rösta tidigt, min man har bjudit hem lite gäster (:laugh: - tur att en har tränat - men han vet ju inte att det är andra viktigheter som sker i mitt liv)

Jag följer spåret att LenaH kan ha rätt i att CG försökte stoppa lynchen med mot "fel" ulv, det är det mesta jag har att gå på nu. Ferrari gjorde inget särskilt igår som fick mig att tycka att hon var skum, så då kan det vara så att hon inte var ulv igår i allafall och om det då stämmer att CG stoppade en lynch men fel ulv borde Mirtai genom uteslutningsmetod vara den andra ulven. Frågan är ju bara varför hon ändrar röst till just bsf i så fall? Är det en alibi-ändring? Eller om hon är ond och räknade med att åka så skulle bsf hamna i bättre dager? Men hur kan hon räkna med att åka om CG skulle stoppa lynchen - det lär hon ju ha vetat? Det finns lite lösa trådar, men det är det bästa jag kan prestera just nu och nu måste jag vara värdinna resten av kvällen

cirkus röstar på Mirtai enligt ovan tankegångar
Jag lutar nog mer åt Ferrari faktiskt just för röständringen till Bsf.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp