Stall Hästlyckan - Ulvlek

Det kan vara så att @GladFliicka bara är förvirrad ny men nu verkar hon ha snurrat in sig i sina förklaringar lite väl mycket... Om det nu är så att Gladfliicka är ulv så får det mig att fundera lite mer på Paddington i och med att Gladfliicka verkar vilja rösta på samma. Vilket skulle ge att Ferrari var god igår åtminstone Men det är långsökt och svagt och svårt att bygga något på i och med omvandlingen... :cautious:

I och med att det var något med lynchen igår så funderar jag även på Mirtai som var den tredje som var uppe för lottning, men jag får inte ihop mina tankar till något som verkar kunna stämma... Nu måste jag gå ut och kika om nästa bil har bestämt sig för att jävlas, det var en fruktansvärd smäll... :cautious:
 
Det kan vara så att @GladFliicka bara är förvirrad ny men nu verkar hon ha snurrat in sig i sina förklaringar lite väl mycket... Om det nu är så att Gladfliicka är ulv så får det mig att fundera lite mer på Paddington i och med att Gladfliicka verkar vilja rösta på samma. Vilket skulle ge att Ferrari var god igår åtminstone Men det är långsökt och svagt och svårt att bygga något på i och med omvandlingen... :cautious:

I och med att det var något med lynchen igår så funderar jag även på Mirtai som var den tredje som var uppe för lottning, men jag får inte ihop mina tankar till något som verkar kunna stämma... Nu måste jag gå ut och kika om nästa bil har bestämt sig för att jävlas, det var en fruktansvärd smäll... :cautious:
(Förvirrad är mitt förnamn..) Blev stressad när jag skulle rösta och inte hade så mycket att gå på. Det var för att hinna sortera ut mina egna tankar lite ikväll som jag inte ville misstänka någon ännu utan att ha läst igenom allt ordentligt från dagen men ville ändå försöka skriva något för att visa att jag finns iallafall. Försökte inte följa någon särskild igår utan tyckte inte det var mycket som var väldigt utstickande i mina ögon och gick på det lilla jag hade och kunde tänka lite om. Vet inte om jag rörde till det ännu mer nu men hoppas att du förstår lite hur jag tänkt iallafall. :)
 
Jag klurar vidare på @Ferrari - hon känns mer ulvig än @Mirtai om jag nu håller fast vid mitt spår om flera ulvar uppe för lynch. Om Mirtai var ulv så borde hon inte ändrat till Bsf medan Ferrari ändrar från Bsf.

Nånting skaver också med @quarter4ever men hon borde inte lagt sin röst på Bsf heller? Jag är väääääldigt långt från en godförklaring där utan väntar snarare med spänning på att hon ska avslöja sig. :p
Det kan vara en intrikat plan från lyan för att bli godförklarad resten av leken.

Dock stör det mina teorier litegrann.

LenaH röstar på Ferrari av skäl som anges ovan för att ha det klart om jag måste lämna.
 
Idahoe inledde med ganska mycket OT, röstar på Ferrari då hon anser att hennes resonemang om svaren på den obligatoriska frågan är skumma. Detta verkar baseras på att Ferrari tycker att det är konstigt att någon svarar Svarta hingsten medans Molly och Mulle är ok eftersom Mulle stod inom parentes. Björne var heller inte konstig. Idahoe kommenterar innan detta att hon inte hittar något som hon tycker är direkt misstänkt.
Hon fortsätter med att vara lika frågande som flera av oss andra när det gäller lynchen och kommenterar därefter att omvandlingen kan ställa till det lite om det är någon som man har fått en känsla av att den är god som är omvandlad.

Hmm, jag vill se lite mer härifrån. I mina ögon var hennes röst en typisk förstadags röst så den säger mig inget, tyvärr gäller det även hennes övriga inlägg.

(Kommer förmodligen att posta en deltagare åt gången nu då jag skriver på mobilen, det är lättare att se vad jag har skrivit då...)
 
Jag måste erkänna att jag inte alls hängde med på turerna igår, somnade innan uppdateringen kom och var nog inte helt klar när jag vaknade till och läste ikapp heller... :angel: har läst i tråden via mobilen idag men ska försöka hinna gå tillbaka och titta lite mer ordentligt på vad som egentligen hände under röstningen. Habina hade jag ju fel om, hoppas vi får bra hjälp av henne från läktaren!
 
Nu funderar jag på om det kan ha gått riktigt snett för lyan igår?
Tänk om alla röster på Bsf var lyaröster med tanken att CG skulle stoppa?
Och sen gick det knepigt för att Ferrari levde farligt och ändrade sin röst?

Isf ser min lya igår ut som följer:
Ferrari
quarter4ever
bollen__
Bsf

Haha, nästan q-varning på den teorin men inte helt osannolik iom att lynchen blev märklig. :p
 
Nu funderar jag på om det kan ha gått riktigt snett för lyan igår?
Tänk om alla röster på Bsf var lyaröster med tanken att CG skulle stoppa?
Och sen gick det knepigt för att Ferrari levde farligt och ändrade sin röst?

Isf ser min lya igår ut som följer:
Ferrari
quarter4ever
bollen__
Bsf

Haha, nästan q-varning på den teorin men inte helt osannolik iom att lynchen blev märklig. :p

Varför skulle Ferrari ha ändrat i så fall menar du?
 
En tanke som slog mig nu....

Räknades verkligen Ferraris röständring i slutändan?

Röster el röständringar där teorin kommer in i efterhand kommer inte att räknas. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas
Är "för att rädda mig själv" en godkänd teori?

OM den inte räknades får ju sammanställningen ett helt annat utseende:
Snurrfian 1
Ferrari 3
Mirtai 2
BSF 4
Q 1
FiaM 1
LenaH 1
Habina 1
Paddington 1
 
Röster el röständringar där teorin kommer in i efterhand kommer inte att räknas. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas
Är "för att rädda mig själv" en godkänd teori?

Emtherlia använde den förklaringen i senaste leken så jag trodde det räckte som förklaring.... Hade verkligen ingen tid till att skriva en teori, och mobilen jobbar inte snabbt (min trogna s4 mini). Jag hade inte ens någon riktig teori mot Mirtai, eller Snurrfian. Så ja, @Lobelia ? Blev den motiveringen godkänd eller inte?
 
@LenaH ja det vore verkligen att spela farligt för lyan.

En fundering kring det, skulle lyan outa en lyamedlem det första de gör? Jag tänker lite att i första dl så är det ju lätt för ulvarna att komma undan med mycket eftersom ingen som helst information finns och det finns knappt något att gå på.
 
En tanke som slog mig nu....

Räknades verkligen Ferraris röständring i slutändan?

Röster el röständringar där teorin kommer in i efterhand kommer inte att räknas. Vid röständring utan teori kommer den tidigare rösten att räknas
Är "för att rädda mig själv" en godkänd teori?

OM den inte räknades får ju sammanställningen ett helt annat utseende:
Snurrfian 1
Ferrari 3
Mirtai 2
BSF 4
Q 1
FiaM 1
LenaH 1
Habina 1
Paddington 1
Jag funderade faktiskt på det där igår men det knepiga är ju det här med det första lynchstoppet och sen upphävandet av detsamma. Det gäller ju min teori också.
 
Jag tänker som så att diskutera vilka som kan tänkas vara goda utifrån lynchen igår blir svårt, då vem som helst av de goda utom stallägaren kan blivit omvandlad.

Om man då istället försöker fundera på om någon ond kan ha stuckit ut..
Det är fullt möjligt att LenaH ha en poäng med sitt resonemang att flera onda kan ha legat uppe för lynch. Jag tänker att kanske det var så, CG chansade på fel att rädda och det var där nånstans som uppdateringsmissen/strulet uppstod? I så fall Mirtai eller Ferrari. Min tanke där är att Mirtai är mer skum då BSFs röst på henne kan ha varit alibi. Men å andra sidan är Mirtai kanske mindre skum för att hon ändrade röst till BSF :banghead: Blir inte klok på något i det resonemanget känner jag.

Sen har vi GladFlicka, som slänger iväg en röst i sista minuten med lagom förvirrad motivering. Och sen säger att hon tänkt ändra men inte hade tid. När Paddi frågar henne om detta ändrar hon sig till att hon ville ändra, men visste att hon inte skulle hinna. Hm. :cautious:

Sen tycker jag att cirkus rätt snabbt hakar på LenaHs spår. (Och jag har själv sagt att Lena kan ha en poäng i den tanken, men jag är inte så säker att jag byggt en röst på det. Möjligheten finns ju att LenaH är ond och nu smidigt nog har fått igång misstankar mot två goda... )
Hon röstar på Mirtai med en motivering som jag ska erkänna att jag inte riktigt hänger med i, det är väldigt mycket osäkerhet i motiveringen. Cirkus ska dock ha gäster, vilket kan förklara slarvig motivering. Men det känns ändå inte helt som cirkus... Hmm...
 
@LenaH ja det vore verkligen att spela farligt för lyan.

En fundering kring det, skulle lyan outa en lyamedlem det första de gör? Jag tänker lite att i första dl så är det ju lätt för ulvarna att komma undan med mycket eftersom ingen som helst information finns och det finns knappt något att gå på.
Det beror på lyan. I det exempel jag la upp så är det inga dunungar direkt och ingen av dem är rädd för att spela högt.
 
Jag tänker att i så fall, om både hon och q är i lyan och det var planen, så borde hon ju ha vetat att q's röst också skulle komma och haft lite mer is i magen?
Absolut har du en poäng men nånting gick ju snett igår ändå, om det bara var LL eller deltagare som snurrade till det vet vi inte.

Jag vill inte släppa teorin helt men jag är klart öppen för andra tankar.
 
Nu funderar jag på om det kan ha gått riktigt snett för lyan igår?
Tänk om alla röster på Bsf var lyaröster med tanken att CG skulle stoppa?
Och sen gick det knepigt för att Ferrari levde farligt och ändrade sin röst?

Isf ser min lya igår ut som följer:
Ferrari
quarter4ever
bollen__
Bsf

Haha, nästan q-varning på den teorin men inte helt osannolik iom att lynchen blev märklig. :p
Den där lyan lät stark! :nailbiting:
Jag är dock inne lite på samma spår att det kan ha varit fler än en hästskötare uppe för lynch och att det var därför det blev lite förvirrat. Vad kan det finnas för andra alternativ?
 
Det beror på lyan. I det exempel jag la upp så är det inga dunungar direkt och ingen av dem är rädd för att spela högt.

Fast då är du helt fast på att det var två ulvar som var uppe för lynch och att CG valde fel. Om nu så var fallet, varför skulle det sedan ändras?
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 461
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp