Stall Hästlyckan - Ulvlek

Känner mig inte mycket klokare idag... Ett gäng har hängt upp sig på att någon mer ulv förutom Bsf borde ha varit upp till lynch. Om jag har uppfattat rätt bygger detta på att CG skulle först ha valt att "skydda" Bsf, sedan ändrat sig till någon av de andra som låg illa till. Sedan missade LL ändringen men såg den i efterhand och det var därför det blev som det blev med uppdateringarna. Stämmer detta eller ligger det något mer bakom den teorin?

Du är den första som förklarar så jag fattar hur de andra tänker :p
 
Äntligen tillbaka och ser att det hunnit skrivas en hel del sen jag lämnade.

Jag är ruskigt imponerad av dig @Paddington för din långa sammanfattning av alla spelare. Gav mig en kanon översikt. Eftersom du är såpass kunnig på detta med så ser du de små sakerna jag tenderar att missa.

Jag ska gå tillbaka till Svarta Hingsten, jag nämnde i förbifarten att han inte var en lämplig nybörjarhäst. I samma inlägg tyckte jag även att Björne med Snigel under armen på hästryggen gav en underbart rolig bild i huvudet. Så det var inget inlägg som sammanfattade "skumma" saker om de olika spelarna. Det var bara allmänna tankar som poppade upp i huvudet när jag såg inläggen i flödet.

Nu ska jag läsa igenom några inlägg till och sen ska jag försöka komma med min röst.
 
Postar det jag hunnit sammanställa så jag hinner få iväg något innan DL, får se om jag hinner med flera.

Galet jobbig dag, har varit snäll och hjälpt exet att flytta ( hade liksom ingen lust att han skulle skjuta upp det till imorgon vilket han började anföra för att inte hade nån hjälp idag! )
Så har hunnit läsa via telefonen lite snabbt under dagen men inte hunnit läsa som jag brukar så ni får ta att jag inte hängt med idag efter 11- tiden ordentligt






1. Emtherlia Jag undrade lite över hur hon tänkte kring omvandlingstwisten, och fick svar att den hade hon inte ens tänkt på vid det laget. Fortfarande står det ut lite för mig, men annars har jag inte sett något märkligt från henne egentligen. Röstade dock på mig i går, men å andra sidan var det DL1…. neutral


2. quarter4ever
det är jag


3. bollen__
ifrågasatte Mirtais fundering över mina neutral- fomuleringar( att de skulle vara en sorts godförklaring ) Och röstar som nr 2 ( sedemrera blev det en förstaröst iom att ferrari ändrade ) på BSF. Hur trevligt jag än tycker att det är att någon verkar stå på min sida så får det mig att fundera lite ändå? De enda som sitter på facit är ju ulvarna inför DL1 och då är det ju lätt att liksom stryka de goda medhårs för att verka ha förstått att man är god? Bollen verkar också försöka hålla FiaM åt det lite godare hållet iaf i går , pga att hon röstade samtidigt som BSF på Mirtai. Sedan har hon inte skrivit så mycket av substans,. Jag håller ögonen på bollen__ men får stå som neutral, men vill se mera av hennes tankar!


4. GladFliicka
vår nykomling i leken- alltid kul med nya deltagare J !

Röstade på Ferrai i går, följde Paddington?, skriver att hpn skulle velat ändra till BSF men insåg att hon inte hann? Nu är det inte så lått att vara nykomling så vill inte sätta något annat än neutral på henne för stunden


5. Gabby_Ossi
anonym både i lekstarten och i går, röstade på habina i går , en uddaröst. Habina visade sig vara god , hon käkades imorse. Behöver se mer av G-O, kan inte sätta annat än neutral för stunden


6. Cirkus
startat lite lugnt, i går men har ångat på desto mera i dag, verkar ha sysselsatt sig mycket i tankarna om varför lynchen inte stoppades i går eftersom BSF visade sig vara ulv. Tycker att hon har en sund misstänksamhet mot de flesta, noterar att hon verkar vara i samklang med LenaH och till viss del FiaM? Eller så är det bara för att det är de som har har varit aktiva till större delen i dag. Verkar inte vilja se något skumt i Ferrari i går, och röstade på Paddington för dennas röst på Ferrai. Röstar på MIrtai i dag ,Hursom, cirkus är en skicklig spelare som jag gärna ser på den goda sidan, men iom omvandlingen under natten så vågar jag inte hålla henne som god. neutral


7. Snurrfian
Har haft dåligt med tid i dag. Snodde BSFs notering om LenaHs eventuella godförklaring av sig själv och använde den till en tidig röst i går. Snurrfian brukar ju rösta på LenaH så inget konstigt så sett mer konstigt att vara så bekväm att man använder en annans fundering som underlag. Har funderat lite på vad som hände kring röstningen i går. Har haft ont om tid i dag , vilket hon också aviserat om i förväg. Jag får inte riktigt ordning på Snurrfian, men får sätta neutral så länge


8. Ferrari
PÅ tapeten i går och i dag pga sin röständring från BSF till Mirtai Jag är böjd att hålla med om att det sticker ut, det känns som det skulle kunna vara ett räddningsförsök av ulven BSF faktiskt. Hår har jag mina ögon vidöppna. Noterar på min obslista!








 
Äntligen tillbaka och ser att det hunnit skrivas en hel del sen jag lämnade.

Jag är ruskigt imponerad av dig @Paddington för din långa sammanfattning av alla spelare. Gav mig en kanon översikt. Eftersom du är såpass kunnig på detta med så ser du de små sakerna jag tenderar att missa.

Tack Ferrari :love:

Tyvärr tar de en ruskigt lång tid att sammanställa också... :angel:
 
Vassego @Idahoe - hoppas jag fått med allt.

Röstlista DL2
20.22 cirkus röstar på Mirtai
20.48 LenaH röstar på Ferrari
21:22 Snurrfian röstar på Gladfliicka
21:39 Idahoe röstar på cirkus
21:44 Mirtai röstar på FiaM
21:44 Paddington röstar på Snurrfian
 
Känner mig inte mycket klokare idag... Ett gäng har hängt upp sig på att någon mer ulv förutom Bsf borde ha varit upp till lynch. Om jag har uppfattat rätt bygger detta på att CG skulle först ha valt att "skydda" Bsf, sedan ändrat sig till någon av de andra som låg illa till. Sedan missade LL ändringen men såg den i efterhand och det var därför det blev som det blev med uppdateringarna. Stämmer detta eller ligger det något mer bakom den teorin?
Jag har också fattat det som så men jag förstår inte riktigt hur den tanken kom till? Varför skulle CG använda skyddet redan i första DL när det ändå fanns en omvandlingsroll? Och dessutom lyckas skydda fel person?
Det kan ju såklart fortfarande ha varit flera ulvar uppe för lynch men för mig känns inte riktigt teorin trolig.
 
Emtherlia röstar på snurrfian

På grund av att jag tycker hon gör det lite väl enkelt för sig genom att rösta på den nya som inte hunnit skriva särskilt många inlägg.
 
Röstlista DL2
20.22 cirkus röstar på Mirtai
20.48 LenaH röstar på Ferrari
21:22 Snurrfian röstar på Gladfliicka
21:39 Idahoe röstar på cirkus
21:44 Mirtai röstar på FiaM
21:44 Paddington röstar på Snurrfian
21:57 Emtherlia röstar på snurrfian
 
Tack Ferrari :love:

Tyvärr tar de en ruskigt lång tid att sammanställa också... :angel:

Det kan jag tänka mig... ;) Hade tänkt göra något liknande men läggningen av lillan drog ut på tiden :(

Staplar upp lite snabbt.

Q4 - Jag reagerade lite på att hon gick hårt åt Emth och BSF i deras uträkningar för att hon ansåg dem vara "för säkra". Trots att båda ovanstående hade frågetecken och kanske, i båda inläggen. Har fått för mig att hon spelar aggressivt så var inget jag tyckte var så alarmerande. Idag har hon varit upptagen och inte sagt så mycket.

Emth - Har inte så mycket där just nu. Hon verkar tycka det är jobbigt att leken startar om från noll med tanke på att det blev en ny skötare. Annars tycker jag att hon har varit rätt, neutral? Jag vet inte. Hittar inget specifikt.

LenaH - går på mig hårt pga min röständring. Är övertygad om att det var två ulvar uppe för lynch igår och att jag är mer misstänkt pga min röständring från BSF än Mirtai som ändrade röst till BSF. Samtidigt spekulerar hon i om det kan vara alibiröster på de som röstar på BSF bland annat.

Snurrfian - röstar på LenaH igår, vilket hon gjorde i senaste leken också i första röstningen... och då var hon ond. Men verkar vara något genomgående då hon fick en motröst från LenaH också. Idag röstar hon på GladFlicka då hon tycker att hon känns skum.

Bollen_ - inte sett så mycket av dig, vill gärna se dig mera :)

GO - Samma där, inte sett mycket av dig alls.

Mirtai - kändes god efter röstningen igår, då hon la en tredjeröst på BSF som gjorde att att hon åkte ut. Hade hon varit luden så hade hon valt att rösta på mig istället.
 
Röstlista DL2

20.22 cirkus röstar på Mirtai
20.48 LenaH röstar på Ferrari
21.22 Snurrfian röstar på Gladfliicka
21.39 Idahoe röstar på cirkus
21.44 Mirtai röstar på FiaM
21.44 Paddington röstar på Snurrfian
21.57 Emtherlia röstar på snurrfian

Snurrfian 2
Mirtai 1
Ferrari 1
Gladfliicka 1
Cirkus 1
FiaM1
 
Jösses, det är helt spridda skurar på rösterna så här långt, det är verkligen som DL1 all over again!!!

Jag grunnar på Ferrari mest av alla idag trots allt, det är något med hennes idoga försök att förklara att hon minsann inte sett att hon kunnat låta sin röst på BSF ligga kvar för att kunna rädda sig själv, Det "känns" som det skulle kunna vara ett räddningsförsök av ulven BSF helt enkelt och så insåg hon ju att hon behövde rädda sig själv. Mirtai känns inte alls lika ulvig iom att hon la tredje rösten på BSF, kan ju iofs vara ett alibiförsök, men jag kan inte riktigt få ihop det att lyan skulle "vilja" få ut BSF i första lynch för att redan då få en omvandlad god i lyan, det är ju ett kraftfullt vapen som blir bättre ju längre in i leken det går.
Och sedan kunde ju inte lyan veta att jag skulle drämma i med en röst på BSF i sista sekunden, så det ställde nog till det lite för dem? Kanske var lynchstoppet på Ferrari och det var därför LL gjorde en miss, kanske kom en sen ( för sen?) lynchstopändring in till LL om att stoppa om den gick mot BSF? Kan ha varit därför hon gjorde "en LLmiss" kanske?

quarter4ever röstar på Ferrari
för jag tror att hon försökte rädda sin ulvkollega igår med sin röständring
 
GladFliicka röstar på SnurrFian

Då hon försöker lägga lite misstankar om sig mot framförallt mig nästan enbart barserat på min röst igår men tyckte själv inte att den var ensam om att vara svag. Har även spridit lite andra allmänna mistankar mot bla Mirtai.
 
Ok, de som har röster på sig nu är Snurrfian, cirkus, FiaM, GladFliicka, Mirtai och Ferrari. Väldigt spridda röster vilket börjar kännas lite olustigt eftersom det är lättare för lyan att styra röstningen då :nailbiting:.

Håller med om att GladFliicka kan få någon chans till eftersom hon är ny. Ferrari känns mer som en stressad god för mig i nuläget. Jag blir lite skum på cirkus och LenaH som verkar ha hängt upp sig på att det skulle vara en ond till uppe men inte röstar på samma ändån.

Hade kanske mer lutat åt LenaH men eftersom cirkus redan har röst

Gabby_Ossi röstar på cirkus
 
Jag har verkligen ingen bra kandidat för min röst idag. Det finns några som jag vill hålla koll på men ingen som jag egentligen misstänker tillräckligt mycket för att rösta på.
Eftersom jag tyvärr måste rösta hamnar min röst idag på den enda som det är känt att hon röstade på en god igår. Tyvärr är jag som vanligt inte säker på att hon är ond själv men...
FiaM röstar på Gabby_Ossi
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 462
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 940
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp