Stall Hästlyckan - Ulvlek

DL 1
20:14 LenaH röstar på Snurrfian
20:25 Emtherlia röstar på quarterever
20:53 Habina röstar på FiaM
21:02 Idahoe röstar på Ferrari
21:30 Snurrfian röstar på LenaH

21:38 Mirtai röstar på Snurrfian
21:43 Paddington röstar på Ferrari
21:52 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:52 FiaM röstar på Mirtai

21:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21:57 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
21:58 Mirtai ändrar sin röst till BSF
21:59 Gladfliicka röstar på Ferrari
22:00 Gabby_Ossi röstar på Habina
22:01 cirkus röstar på Paddington
22:01 Ferrari ändrar röst till Mirtai
22:01 Q röstar på BSF

Snurrfian 1
Ferrari 3
Mirtai 3
BSF 3
Q 1
FiaM 1
LenaH 1
Habina 1
Paddington 1

Fia och BSF röstade samtidigt. Det kan väl såklart vara något som en lya kan planera men det känns inte riktigt så. Nu kan ju dock Fia vara ond ändå iom en god omvandlats men vid röstningen känns det ändå mer som att hon är god än ond just eftersom rösterna kom så samtidigt.
Ferrari hade 3 röster när hon ändrade röst till Mirtai vilket gjorde att hon och Mirtai hade lika många. Men varför la hon den på just Mirtai och inte på BSF? Som ju också hade 2 röster då.
 
Fia och BSF röstade samtidigt. Det kan väl såklart vara något som en lya kan planera men det känns inte riktigt så. Nu kan ju dock Fia vara ond ändå iom en god omvandlats men vid röstningen känns det ändå mer som att hon är god än ond just eftersom rösterna kom så samtidigt.
Ferrari hade 3 röster när hon ändrade röst till Mirtai vilket gjorde att hon och Mirtai hade lika många. Men varför la hon den på just Mirtai och inte på BSF? Som ju också hade 2 röster då.

Hon ändrade ju från BSF till mig ;)
 
Jag missade helt & fullt det faktum att Mirtai hade röstat på BSF, hade jag uppmärksammat detta och inte fått panik (bra jobbat mig :crazy:) så hade min röst stått kvar på BSF. Det hade inte förändrat utgångsläget nu då BSF ändå åkte (Yayy, en ond mindre), även om det nu är en ny skötare på tapeten..

Fia och BSF röstade samtidigt. Det kan väl såklart vara något som en lya kan planera men det känns inte riktigt så. Nu kan ju dock Fia vara ond ändå iom en god omvandlats men vid röstningen känns det ändå mer som att hon är god än ond just eftersom rösterna kom så samtidigt.
Ferrari hade 3 röster när hon ändrade röst till Mirtai vilket gjorde att hon och Mirtai hade lika många. Men varför la hon den på just Mirtai och inte på BSF? Som ju också hade 2 röster då.

Jag noterade inte att Mirtai hade röstat på BSF och jag visste inte att Q skulle rösta på BSF heller då det kom in efter att jag röstat och uppdaterat sidan. Så när jag la rösten så trodde jag bara att det låg två röster på henne, din och min röst. Så då vart det mest naturligt att lägga rösten på en som redan hade två röster för att förbättra mina odds.
 
Förstår inte riktigt hur du menar? Att göra sitt val "ogjort" har väl som inte hänt? Eller? Har aldrig varit med om att man fått ändra sig efter DL liksom.
Nej, det var ju just det jag inte förstod liksom :o
Först vart lynchen stoppad (av BM eller CG antagligen) och sen var den inte stoppad längre :confused:
Jag undrade bara om någon hade nån tanke om vad som hänt där
 
Nej, det var ju just det jag inte förstod liksom :o
Först vart lynchen stoppad (av BM eller CG antagligen) och sen var den inte stoppad längre :confused:
Jag undrade bara om någon hade nån tanke om vad som hänt där
Ah, du tänker så.
Men Lobelia skrev väl LL-miss i uppdateringen? Så något har ju hänt :p Men det kanske inte alls var någon stoppad lynch?
 
Lite fler funderingar...


bollen__, först och främst: Stort Grattis till jobbet! :bump::banana::bump:Inleder med lite frågor om roller, reagerar lite över att både BSF och Emtherlia tycker att q är skum då hon själv inte kan se något konstig med q. Frågar Mirtai hur hon sätter deltagarna innan första DL då hon reagerade på att q satte någon som neutral. Röstar sedan på BSF då hon anser att hennes röst på Mirtai sticker ut.

Här hamnar jag lite i samma läge som med q, hade det inte varit för twisten skulle det vara lätt att sätta bollen_ lite åt den goda sidan då hon lägger andra rösten på Blacksmithfarm och i och med det lägger upp henne för lynch mot Snurrfian, Ferrari och Mirtai. Med cirkus kommentar när det gäller q i bakhuvudet ska jag väl även medge att bollen_ också är en skicklig spelare och det kan ju ha funnits något motiv hos lyan som inte är bekant för oss som är utanför. Av det hon har skrivit tycker jag att det i dagsläget är ganska lite att gå på så jag väljer att avvakta lite även med bollen_.


GladFliicka är en ny bekantskap för mig och jag tror att det är första leken? Välkommen! :up: Har inte så många inlägg än, väljer att rösta på Ferrari då hon anser att Ferrari skriver lite misstänkt om alla.

GladFliicka har skrivit för lite för att jag ska kunna bilda mig någon form av uppfattning om henne, vill se mer!


Gabby_Ossi har i stort sett bara hittat leken, svarat på frågan och fått iväg en röst på Habina med motiveringen att hon tyckte att det var skumt att bygga en teori på vad andra skrivit om en spelare snarare än vad spelaren själv bidragit med.

Även Gabbi_Ossi är en spelare som jag vill se mer av. För tillfället ser jag hennes röst på Habina som en typisk förstadagsröst precis som jag tolkade Habinas röst som en sådan.


cirkus är en av de riktiga rävarna i den här leken. :nailbiting: Hon inleder med lite frågor om rollerna och kommer sedan med en ordentlig genomgång av alla deltagarna, mycket bra jobbat! Väljer att rösta på Paddington då hon tycker att rösterna på Ferrari skaver och Paddington lade andra rösten med en (i hennes ögon) svag motivering. Funderar därefter mycket kring den spioninfo som läktarryttarna kommer att få så fort en god åker. Blir därefter fundersam över varför Mr Grey inte stoppade lynchen då det visade sig att BSF var hästskötare och kommer själv med flera bra svar på vad det kan bero på. Påminner sedan mig om att q är slipad och inte ska litas på när jag ville sätta q åt det goda hållet (med reservation för twisten) på grund av hennes sista röst på BSF som var den som gjorde att BSF lynchades.

Jag har en enorm respekt för cirkus som spelare :bow: och vill gärna ha henne på goda sidan. Hon har än så länge ställt bra frågor och kommit med bra tankar som jag kan följa och även hålla med om. Men, det är ju det här med twisten och precis som q så är cirkus rutinerad nog att lura mig vart hon vill…:cautious: :D


Snurrfian är ännu en med få inlägg. Inledde med att fråga om läktarryttarna, lade en ogiltig säkerhetsröst på LenaH med en svag motivering då hon skulle iväg. Kom hem i tid för att återanvända rösten och få den giltig men lät den stå kvar då hon inte ansåg att någon annan stack ut tillräckligt mycket. Får ett par röster mot sig på grund av hennes svaga teori men låter rösten på LenaH stå kvar även om det finns andra med flera röster.

Om man bortser från att hon anser att Mulle är en perfekt nybörjarhäst vilket jag fortfarande känner en viss skepsis mot :cautious: så tycker jag inte att hon har skrivit så mycket som jag har reagerat på. Visst rösten på LenaH var väldigt enkel men det tog hon upp själv och hon lade den ogiltiga rösten väldigt tidigt. Det som gör att jag ändå vill hålla ett litet öga på henne är att hon inte gjorde något försök att rädda sig själv när hon fick flera röster, hon tar upp det i ett inlägg men valde att inte gå vidare. Det behöver inte betyda att hon är ond men det är något jag reagerar på.
 
OT är väldigt upptagen idag, mannen flyttar ju och jag hjälper till att bära möbler och andra lådor både ut från vårt hus och in till hans så kommer vara inne väldigt lite idag

Jag instämmer med de som skrivit att egentligen kan man inte utläsa så mycket efter gårdagens röstning alls, iom att en god kommit in i lyan då BSF sent omsider lynchades. Det känns lite som att börja om med DL1 igen idag, på ett sätt.

*Spionrad borde ju komma till någon under dagen och vi får hoppas att den ger något matnyttigt till den som får den.
*en sia kan ha blivit gjord av byfånen, men om jag fattade rätt på rollbeskrivningen så kommer svaret inte förrän efter morgondagens nattDL?
"Bedalia Tråkander - har ridit i många år, men aldrig lyckats komma längre än nybörjargruppen. Innan hon flyttade till Sverige o bytte namn hette hon Mercy Dullbottle och var hedersmedlem i Jills ponnyklubb då hennes faster lånade ut en ridbana till klubben. Bedalia har nästa "inga hästar hemma" men enstaka gånger så lyckas hon med det omöjliga, men det tar tid.
(Byfåne kan sia 1 gång (lyckad), natt DL, får svar först efter nästa natt DL,"
* pelle penna bör ha delat ut en present redan igår? ( stod DagDL i rollbeskrivningen) frågan är om Pelle Penna får välja själv i vilken ordning de ska skickas? @Lobelia ? Eller om de skickas i den ordning de står i rollbeskrivningen?

Kommer iaf hinna rösta men som sagt, väldigt ont om tid idag så idag kommer ni inte bli spammade med inlägg från mig
 
Jag kan ju säga som så - med eller utan twist - jag litar inte en sekund på Q.

För mig så kan det lika gärna vara ett regisserat drag för att skafffa sig en godförklaring. Speciellt när det klargjordes hur lynchstoppet funkar.
Jag funderar faktiskt på om där inte var minst en ulv till uppe för lottning och att man valde fel.
Fast det stämmer inte helt med en annan tanke jag har men jag är beredd att ändå se den som en möjlighet.
 
Hinner en till innan jag måste springa.


Ferrari har mest skrivit saker som inte riktigt hjälper till föra leken framåt än så länge. Inledde med att fundera på om LL hade outat mig men insåg att det finns en roll som heter Fia. Väljer att rösta på Blacksmithfarm då hon anser att BSF följer efter Emtherlia både när det gäller matten och att q är skum. Ändrar sedan röst till Mirtai för att rädda sig själv när hon får röster mot sig och säger sedan att hon inte noterat att BSF och hon redan hade lika många röster så att om hennes röst hade stått kvar hade BSF fått egen majoritet.

Jag vet inte var jag har Ferrari för tillfället. I mina ögon är det lite skumt att inte ha koll på rösterna när det är så pass nära att man själv blir lynchad, samtidigt vet jag att det kan vara svårt om man spelar från mobil vilket jag ofta gör. Vet dock inte om Ferrari gör det och om det kan vara förklaringen. Här har vi en spelare som jag kommer att hålla ögonen på tills jag har sett mer.
 
@FiaM
Jag använder mobilen 95% av tiden. Så ja, det komplicerar saker och ting. Lånar sambons dator när jag ska teoria mera, men just vid dl så nyttjade jag telefonen.

#ochdettarsålångtidattskriva
 
Jag funderar faktiskt på om där inte var minst en ulv till uppe för lottning och att man valde fel.
Fast det stämmer inte helt med en annan tanke jag har men jag är beredd att ändå se den som en möjlighet.

Hur tänker du att man valde fel? Menar du att CG försökte stoppa lynchen men valde en annan ulv och det var därför det blev förvirring?

Typ "jag väljer att stoppa lynchen om den går emot Mirtai/Ferrari " för att säkerställa att en ulv inte åkte och så råkade det ramla in ytterligare en röst på bsf så var hon plötsligt med i den lottningen och lotten föll på henne och lynchen stoppades inte?

Då funderar jag på en annan sak i detta snurriga.
@Lobelia - om CG försökte stoppa lynchen såsom jag beskriver ovan och alltså misslyckades - har denne då förbrukat sin möjlighet till stoppad lynch?
 
Hur tänker du att man valde fel? Menar du att CG försökte stoppa lynchen men valde en annan ulv och det var därför det blev förvirring?

Typ "jag väljer att stoppa lynchen om den går emot Mirtai/Ferrari " för att säkerställa att en ulv inte åkte och så råkade det ramla in ytterligare en röst på bsf så var hon plötsligt med i den lottningen och lotten föll på henne och lynchen stoppades inte?

Då funderar jag på en annan sak i detta snurriga.
@Lobelia - om CG försökte stoppa lynchen såsom jag beskriver ovan och alltså misslyckades - har denne då förbrukat sin möjlighet till stoppad lynch?
Ja precis. Om nu lynchen stod mellan flera onda så kanske CG valde att stoppa mot exvis Ferrari men lotten föll på Bsf. Ärume?
 
Menar du att CG försökte stoppa lynchen men valde en annan ulv och det var därför det blev förvirring?

Det är ju faktiskt en möjlighet. Då kommer min fråga ang att CG enbart kan stoppa lyncher han är med i. Vad menas med "med i"? Att han är uppe för lynch eller att han röstar (i tråden) på någon av de som det står lika mellan?
 
Hur tänker du att man valde fel? Menar du att CG försökte stoppa lynchen men valde en annan ulv och det var därför det blev förvirring?

Typ "jag väljer att stoppa lynchen om den går emot Mirtai/Ferrari " för att säkerställa att en ulv inte åkte och så råkade det ramla in ytterligare en röst på bsf så var hon plötsligt med i den lottningen och lotten föll på henne och lynchen stoppades inte?

Då funderar jag på en annan sak i detta snurriga.
@Lobelia - om CG försökte stoppa lynchen såsom jag beskriver ovan och alltså misslyckades - har denne då förbrukat sin möjlighet till stoppad lynch?
Lynch förbrukas av ett stopp, inget annat.
 
Det är ju faktiskt en möjlighet. Då kommer min fråga ang att CG enbart kan stoppa lyncher han är med i. Vad menas med "med i"? Att han är uppe för lynch eller att han röstar (i tråden) på någon av de som det står lika mellan?
Christian Grey - sadistisk ridlärare. Christian är en skicklig ridlärare och hans elever lär dig snabbt, de som står ut. Han tycks dock ha som mål att få minst en att sluta vid varje lektion - mest effektivt har avramlingar visat sig vara, men psykisk mobbning står också på schemat. För att det inte ska vara för uppenbart tar han ofta hjälp av försteskötarna på ridskolanför att utföra sina planer.
Christian kan vid ett tillfälle skydda en av sina favoriter, skötarna, från lynch.
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp