Stall Hästlyckan - Ulvlek

dags för en målad lista

DL 1
20:14 LenaH röstar på Snurrfian
20:25 Emtherlia röstar på quarterever
20:53 Habina röstar på FiaM
21:02 Idahoe röstar på Ferrari
21:30 Snurrfian röstar på LenaH

21:38 Mirtai röstar på Snurrfian
21:43 Paddington röstar på Ferrari
21:52 Blacksmithfarm röstar på Mirtai
21:52 FiaM röstar på Mirtai

21:53 Ferrari röstar på Blacksmithfarm
21:57 bollen__ röstar på Blacksmithfarm
21:58 Mirtai ändrar sin röst till BSF
21:59 Gladfliicka röstar på Ferrari
22:00 Gabby_Ossi röstar på Habina
22:01 cirkus röstar på Paddington
22:01 Ferrari ändrar röst till Mirtai
22:01 Q röstar på BSF

Snurrfian 1
Ferrari 3
Mirtai 3
BSF 3
Q 1
FiaM 1
LenaH 1
Habina 1
Paddington 1
Jag känner mig en aning egofixerad men det känns som om Mirtais andra röst på mig var lite utlösande. Mirtai lägger en rätt svag röst utan någon större motivering, och motiverar den lite mer efter Paddingtons fråga.
Paddington väljer att lägga en andra röst på ferrari, vilket åtminstone är värt att notera.
BSF röstar på Mirtai, samtidigt röstar även FiaM på Mirtai.
Ferrari lägger då sin röst på BSF, vilket känns en aning märkligt, hon vill alltså inte rädda sig själv i det läget? Vilken blir intressant när Bollen_ följer upp med en röst på bsf, i det läget så är det alltså lika mellan mig, Ferrari, BSF och Mirtai.
Mirtai väljer då att ändra sin röst från mig till BSF, Gladfliicka kommer in med en för mig lite märklig röstmotivering på Ferrari, som känns en aning forcerad, man misstänker ju alla, det är ju det leken går ut på? Sen kommer två udda röster från G-O och Cirkus och där efter ändrar Ferrari till Mirtai och Q röstar på BSF.

Det enda alternativet om Ferrari och Q skulle vara i en lya tillsammans är att även Mirtai skulle ingå i den, annars har jag svårt att se de två tillsammans eftersom de då borde ha pratat ihop sig om rösterna, men å andra sidan så är borde farligt att luta sig mot, lyan gör sällan som den borde... :cautious:
 
Hahaha! Jag har inte läst tråden men det låter som om Mulle är ute på äventyr?! Han är otroligt trevlig med de som han tycker förtjänar det. Eller som har godis i fickorna. Små nybörjare, speciellt de som är ängsliga, brukar han ta väl hand om !
De andra hävdar att han inte alls skulle vara lämplig som nybörjarhäst! ;) Jag hävdar att han nog är den bästa! :D Men jag hade tur och fick honom första lektionen och överlevde så jag tror att de andra nog kommer att vilja ho honom nu! :D Ridläraren är dessutom dum så jag tror att Mulle kommer att ge honom en lektion i uppförande! :D
 
Ferrari lägger då sin röst på BSF, vilket känns en aning märkligt, hon vill alltså inte rädda sig själv i det läget?

När jag la min röst så fanns det 2 på mig, 2 på dig och 2 på Mirtai. Jag hade ingenting i fickan som jag kunde motivera till varför du eller Mirtai skulle röstas på. Så jag röstade helt enkelt på den som kändes skum, BSF. När jag kikar in igen vid 22.00-22.01 någon gång så scrollar jag ner för sidan lite snabbt för att se vad folk har röstat på och reagerar att jag har fått en tredje röst. Jag missade helt & fullt det faktum att Mirtai hade röstat på BSF, hade jag uppmärksammat detta och inte fått panik (bra jobbat mig :crazy:) så hade min röst stått kvar på BSF. Det hade inte förändrat utgångsläget nu då BSF ändå åkte (Yayy, en ond mindre), även om det nu är en ny skötare på tapeten.

Q ansåg jag gick på både BSF och Emth angående deras siffror, men det verkar mest vara taget ur luften. Det är trots DL 1 och då spekulerar man om allt, försöker hitta trådar att dra i. Precis som jag diskuterade om Svarta Hingsten bara för att ha något att diskutera om (fick ju kritik sist att jag inte skrev så mycket). :D Sen lägger hon sista rösten på BSF, så det står 3-3-3 till mig, Bsf och Mirtai. Hade hon varit skötare så hade det smartaste varit att rösta på mig eller Mirtai?

Mirtai känns väldigt lite som om hon är en skötare i nuläget, varför annars riskera en skötare på det viset? När BSF redan hade två röster? Hade hon dessutom varit skötare så hade hon lagt rösten på mig som redan hade två när hon bytte.

Så, egentligen har jag nu bara lyckats konstatera att två har gått till neutrala mot positiva hållet :up: . Ska gå ut med valpen och lufta skallen lite innan jag fördjupar mig mer i röstningsresultatet.
 
Å ena sidan så tycker jag att @quarter4ever var/är skum som gick på mig om att min så kallade "säkerhet" ang hur många som var i lyan. Å andra sidan så röstade hon på BSF, dessutom i sista sekund.

Det blir liksom lite motsägelsefullt i mina ögon eftersom det första gör henne ond och det andra gör henne god. Jag vill inte bita mig fast i en förstadags(!)teori men jag kan inte riktigt släppa min känsla...

Nu var jag även fundersam kring BSFs matematikexempel angående rollfördelningen- som var liknande din ,så reagerade på er båda igår . Nu var iofs BSFs inlaga utan dina frågetecken, även om hon sedan hävdade att hon visst hade varit tveksam när jag väl började fråga henne om hur hon kommit fram till siffrorna.
Vad det gällde BSF så var jag ju på rätt spår, vad det gäller dig vet jag inte, men det är klart att jag blir fundersam på dig, likväl som jag blev det på BSF, jag tycker ju att ni hade märkligt lätt att inte ens fundera (du), eller bara i förbifarten (BSF) på omvandlingstwisten...
 
Nu var jag även fundersam kring BSFs matematikexempel angående rollfördelningen- som var liknande din ,så reagerade på er båda igår . Nu var iofs BSFs inlaga utan dina frågetecken, även om hon sedan hävdade att hon visst hade varit tveksam när jag väl började fråga henne om hur hon kommit fram till siffrorna.

Fetmarkerar det du skrev här.... BSF skrev visst frågetecken. Se det fetstilta i citatet nedan...

Okej, jag ger mig på mina matematiska övningar då :p

Vi är 15 deltagare
15/3=5
7 goda specialroller + x bybor
1 ond namngiven roll + y ulvar

kanske 5 onda totalt?

Det är ju ett gäng olika specialroller så det kan vara kompenserat åt ena eller andra hållet, kanske? Läktarryttarna är ju en ny funktion osv...

Säkrast är ju en ulv i taget, så det är vad jag kommer att satsa på. :)
 
Jag funderar lite på hur Mr Grey kan stoppa en lynch. Det är ju lite olika från lek till lek. Ibland kan det vara "Jag stoppar lynch om den går mot spelare X" i detta fall kan det ju ha varit så att "jag stoppar en lynch om den går mot en ulv".
 
Fetmarkerar det du skrev här.... BSF skrev visst frågetecken. Se det fetstilta i citatet nedan...
ja ett frågetecken, det är sant, och det var också det vi dividerade om igår , BSF hävdade ju detsamma, och jag släppte det också efter den diskussionen, likväl som jag gjorde det mot Emtherlia.
BSF var skummare totalt igår och jag uppfattade som hon spädde på misstankarna mot Mirtai ffa, på ett sätt jag fann skumt och därför röstade jag på BSF också.

Egentligen så var min största reaktion på Emtherlia och BSF att de i Emtherlias fall inte ens hade tänkt på omvandlingstwisten ( skrev hon själv när jag frågade hur hon funderade kring den) och i BSFs fall, inte mer än i förbifarten tog upp det.
 
Jag funderar lite på hur Mr Grey kan stoppa en lynch. Det är ju lite olika från lek till lek. Ibland kan det vara "Jag stoppar lynch om den går mot spelare X" i detta fall kan det ju ha varit så att "jag stoppar en lynch om den går mot en ulv".

Och frågan som poppar upp är ju varför stoppade han inte lynch?

Om det är den första varianten så kan jag tänka mig att de valt att inte "slösa" lynchstoppet eftersom sista rösten ifrån Q kom så i sista sekund att de kanske inte visste att bsf var uppe för lynch ens.


Om det är andra varianten så kanske det är så att man ansåg sig kunna offra eventuell ulv uppe för lynch. Kanske pga misstankar och att det är som ngn skrev - bättre att få in en utan misstankar (men de kan ju inte veta vem som kommer in, kan ju vara nån med misstankar på sig om nu inte de andra i lottningen är ulvar de med) Eller så valde man att inte stoppa lynch för att få någon annan ulv att verka god.
 
Och frågan som poppar upp är ju varför stoppade han inte lynch?

Om det är den första varianten så kan jag tänka mig att de valt att inte "slösa" lynchstoppet eftersom sista rösten ifrån Q kom så i sista sekund att de kanske inte visste att bsf var uppe för lynch ens.


Om det är andra varianten så kanske det är så att man ansåg sig kunna offra eventuell ulv uppe för lynch. Kanske pga misstankar och att det är som ngn skrev - bättre att få in en utan misstankar (men de kan ju inte veta vem som kommer in, kan ju vara nån med misstankar på sig om nu inte de andra i lottningen är ulvar de med) Eller så valde man att inte stoppa lynch för att få någon annan ulv att verka god.

iom min sista sekunden röst på BSF så tror jag inte att de hann med faktiskt, eller så hade de något annat skäl , varv du har listat en del möjliga
Att alla tre som hade tre röster på sig igår skulle vara ulvar låter otroligt, då borde de ha försökt styra röstningen mot någon annan än mot varandra tycker jag? Eller tänker jag fel där?
 
Jag funderar lite på hur Mr Grey kan stoppa en lynch. Det är ju lite olika från lek till lek. Ibland kan det vara "Jag stoppar lynch om den går mot spelare X" i detta fall kan det ju ha varit så att "jag stoppar en lynch om den går mot en ulv".
Vid lynchstopp måste man välja en person, man kan ändra det så ofta man önskar dock.
 
Försöker mig på en liten analys av gårdagen

Rösterna på BSF
21.53 Ferrari lägger en förstaröst på BSF
21.57 Bollen lägger en andraröst på BSF. I det läget hade Snurrfian 2 röster och Ferrari 2 röster vilket innebär att Bollen lägger upp ulven BSF för lottning
21.58 Mirtai ändrar till BSF vilket blir en tredje röst
22.01 Ferrari ändrar röst från BSF till Mirtai. Motiveringen är att rädda sig själv. Visserligen sant men det skulle också ha räddat ulven BSF
22.01 Q lägger en tredjeröst på BSF vilket åter lägger upp henne för lottning. Skulle ulven Q verkligen göra så? Visserligen kan hon göra lite vad som helst men jag är ändå beredd att lite minska på misstankarna mot henne.
Röstena på Ferrari
21.02 Idahoe lägger en förstaröst på Ferrari
21.43 Paddan lägger en andraröst på Ferrari. Gör att det blir lika (2-2) mellan Ferrari och Snurris
21.59 GladFliicka lägger en tredjeröst på Ferrari. I det är läget var det lika mellan Ferrari och Mirtai (2-2). BSF hade 3 röster men frågan är om GF hade hunnit se min röständring som kom minuten före hennes röst? Så det troliga är att GF tror att det är 3 spelare som har 2 röster, nämligen Ferrari, Mirtai och BSF.
Rösterna på Mirtai
21.52 BSF lägger förstarösten på Mirtai
21.52 FiaM lägger andrarösten på Mirtai. Motiverar det med att hon trodde det skulle vara en avvikande uddaröst. Varför i så fall inte ändra senare om hon nu egentligen inte ville att jag skulle åka?
22.01 Ferrari lägger tredjerösten på Mirtai. Motiveringen att hon vill rädda sig själv. Hennes ändring ger mig 3 röster, BSF går från 2 till 1 och Ferrari har kvar 3 röster. Hävdar sedan att hennes röst legat kvar på BSF om hon hunnit se min röständring. Funderar över varför det var väldigt viktigt att påpeka? Kan det vara en ond som vet att hon röstar på en god och därmed tappar sitt alibi från att ha röstat på onda BSF? Kanske långsökt?
Det jag tycker är värt att notera är:
Bollens förstaröst på BSF. Det ger Bollen plus i kanten.
Q lägger upp ulven BSF för lottning. Det ger Q plus i kanten samtidigt som det ger Q ett alibi.
Glad Fliicka läggr upp Ferrari i ledning iom sin röst. Är det ett försök att rädda onda BSF?
 
Dessa 2 inlägg kom samtidigt igår.

Börjar bli dags att rösta...

Mirtai röstar på Snurris, när hon tidigare sagt att Q ligger närmast för röst. Utan att förklara vändningen. Paddi frågar om detta.
Jag reagerade på samma sak. Nu är frågan vilken roll det spelar.
Mirtai lägger en andra röst på Snurris och Paddi lägger strax därefter en andra röst på Ferrari. För att jämna ut ställningen? Det är några kvar som kan rösta iof.

Jag reagerade lite på LenaH (teorin som snurris tog) Men LenaH har inte hunnit försvara sig.
Quarter tycker jag är lite hård mot emtherlia, men jag vet inte om det gör henne ond.

Så min röst hamnar på Mirtai. För att hon verkade misstänka Q men sedan röstar på Snurris utan att förklara sin vändning.

Blacksmithfarm röstar på Mirtai

Jag har ingen som jag verkligen tror på som ond i dagsläget men den som sticker ut mest i mina ögon just nu är Mirtai. Tolka neutral som god? :confused:

Jag vet att det är tunnt och jag är allt annat än säker på att hon är ond men
FiaM röstar på Mirtai

2 snabba röster med ungefär samma motivering. Lägger upp mig för lottning då jag, Snurris och Ferrari i och med detta har 2 röster var.
 
Jag känner mig en aning egofixerad men det känns som om Mirtais andra röst på mig var lite utlösande. Mirtai lägger en rätt svag röst utan någon större motivering, och motiverar den lite mer efter Paddingtons fråga.
Paddington väljer att lägga en andra röst på ferrari, vilket åtminstone är värt att notera.
BSF röstar på Mirtai, samtidigt röstar även FiaM på Mirtai.
Ferrari lägger då sin röst på BSF, vilket känns en aning märkligt, hon vill alltså inte rädda sig själv i det läget? Vilken blir intressant när Bollen_ följer upp med en röst på bsf, i det läget så är det alltså lika mellan mig, Ferrari, BSF och Mirtai.
Mirtai väljer då att ändra sin röst från mig till BSF, Gladfliicka kommer in med en för mig lite märklig röstmotivering på Ferrari, som känns en aning forcerad, man misstänker ju alla, det är ju det leken går ut på? Sen kommer två udda röster från G-O och Cirkus och där efter ändrar Ferrari till Mirtai och Q röstar på BSF.

Det enda alternativet om Ferrari och Q skulle vara i en lya tillsammans är att även Mirtai skulle ingå i den, annars har jag svårt att se de två tillsammans eftersom de då borde ha pratat ihop sig om rösterna, men å andra sidan så är borde farligt att luta sig mot, lyan gör sällan som den borde... :cautious:
Håller med om att det blev märkligt. Hade inte koll på klockan riktigt och blev super stressad och grep efter halmstrån. När jag läste lite mer tänkte jag ändra men hann helt enkelt inte. Ikväll ska jag vara mer på hugget och försöka rösta tidigare med bättre/tydligare motivering! Sitter från mobilen på jobbet så checkar in senare ikväll igen!
 
Nu är det ju inte mig du har frågat men jag hoppades att jag lade en första (och helst enda) röst på Mirtai. Jag brukar försöka lägga en udda röst dag ett och dag två om jag inte hittar något som verkligen sticker ut och idag är jag inte tillräckligt säker på att Mirtai är ond för att medvetet lägga en andra röst på henne. :(

Sedan menar FiaM att hon egentligen inte ville att jag skulle få fler röster. Det är iaf så jag tolkar hennes (och helst enda) och då undrar jag varför hon tex inte ändrade sin röst när hon såg att fler röster kom snabbt?
 
Dessa 2 inlägg kom samtidigt igår.

2 snabba röster med ungefär samma motivering. Lägger upp mig för lottning då jag, Snurris och Ferrari i och med detta har 2 röster var.

Och av dom två rösterna så vet vi att bsf var ulv. Jag har lite svårt att se att två ulvar skulle lägga sina röster samtidigt på en som inte tidigare haft några misstankar på sig. Det skulle göra att FiaM möjligen kanske skulle kunna vara åt det goda hållet oavsett vilket lag du spelar för.
 
Och av dom två rösterna så vet vi att bsf var ulv. Jag har lite svårt att se att två ulvar skulle lägga sina röster samtidigt på en som inte tidigare haft några misstankar på sig. Det skulle göra att FiaM möjligen kanske skulle kunna vara åt det goda hållet oavsett vilket lag du spelar för.

Så kan det absolut vara. Jag ville bara lyfta det så det fanns med i diskussionerna och inte föll bort
 
Alltså, först stoppad lynch och sen inte stoppad lynch längre? Jag förstår inte riktigt hur det kan ha gått till, även efter att ha läst er andras funderingar om det. :o Kan CG stoppa en lynch i efterhand? Eller varför skulle det spela roll att han inte var inne precis vid DL? :confused: Nån som är sugen på att förtydliga hur hon tänkt?
 

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 186
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 460
Senast: Niyama
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 938
Senast: Habina
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp