Ingen vettig stallägare gör så. Jag hade flyttat om jag var inackorderad i ett sådant stall illa kvickt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är intevad jag skriver.Så egenmäktigt förfarande är helt ok i dina ögon
Jag har aldrig haft inackorderingar.Menar du att dina inackorderingar (när du hade sådana)
Fast det handlar ju inte om ”inte vill att andra ska peta på”.Jag har aldrig haft inackorderingar.
Men jag är övertygad om att jag hade vetat vilka hästägare som inte hade tålt att någon annan petat på deras häst utan lov. Det brukar vara mycket tydligt i vardagen. Dock skulle jag vara för feg för att göra något sådant.
Det har säkert hänt.Har något sådant faktiskt hänt eller är det bara en påhittad frågeställning? Känns
Fast om man lånar ut något så har man ju blivit tillfrågad, det är inte samma sak som att någon annan lånar ut ens saker eller djur. Om jag hyr en garageplats till min bil så innebär det ju inte att garageägaren kan låna ut min bil utan min vetskap, eller att denne får använda min bil utan lov även om jag just då inte behöver den själv.Det är intevad jag skriver.
Jag skriver att jag inte anser att jag är den enda som kan bedöma lämpligheten i att låna ut någon av mina hästar. Eller låna någon av mina bilar heller för den delen. Men att det handlar om att omständigheterna skall vara de rätta.
Det ärinte samma sak som "hur som helst".
Där så gäller det att ha fingertoppskänsla.
Det handlar om en total bedömning.Men det finns ju inte på kartan att jag bara skulle ta nån häst och rida om jag fick feeling
Men mitt svar handlar inte om dig och din bil utan om mig och mina hästar och delvis mina bilar.Fast om man lånar ut något så har man ju blivit tillfrågad, det är inte samma sak som att någon annan lånar ut ens saker eller djur. Om jag hyr en garageplats till min bil så innebär det ju inte att garageägaren kan låna ut min bil utan min vetskap, eller att denne får använda min bil utan lov även om jag just då inte behöver den själv.
Fast nu handlar det ju om att en stallägare utan lov har lånat ut en hyresgäst häst, så det rör ju inte dig och dina egna hästar heller, utan en inhyrd häst som utan lov från ägaren lånas ut av stallägaren.Men mitt svar handlar inte om dig och din bil utan om mig och mina hästar och delvis mina bilar.
Vid vissa tillfällen så är det inget som jag skulle tycka illa vara.
Vilket var frågan.
Därför att det du säger indirekt är att det är ok att andra människor bara plockar en häst ur en box och rider på den utan att fråga ägaren först! Självklart blir man upprörd över det!Jag förstår inte att ni blir så upprörda över att jag inte skulle bli upprörd om jag ansåg att tilltaget var en bra idé.
Frågan var hur vi hade reagerat.Fast nu handlar det ju om att en stallägare utan lov har lånat ut en hyresgäst häst, så
Då så har du inte förstått vad jag har skrivit.Därför att det du säger indirekt är att det är ok att andra människor bara plockar en häst ur en box och rider på den utan att fråga ägaren först! Självklart
Tack det var snällt sagt.om min häst stod hos @Inte_Ung som jag vet är en ansvarsfull kunnig människa och hon tog beslutet att låna ut min häst så skulle jag lita på att det fungerade
@em-pirre @Dolce @Lingon @Sirap
@Inte_Ung har på ett relativt tydligt sätt beskrivit vad jag menar. En häst är fortfarande inte en moped eller bil, det är ett djur som ska skötas.
Om ni inte visste det så är det ganska tomt i höladorna, det är, som jag förstått det, i stora delar av landet höbrist. Ingen kan flytta en häst en vinter utan tillgång till mat eller jo kanske miljonärerna i Stockholms innerstad med uppvärmt ridhus och varmvatten i kranarna och hästskötare som tar in och ut hästen i hagen.
Det är dessutom djvlgt kallt, dvs fasen en blir så kall på hästryggen. Om någon tar en enkel promenad med hästen som är pålitlig och duktig med en pålitlig och duktig stallägaren så är det inte så farligt överhuvudtaget.
Nybörjare, hoppning, misshandel eller flåridning ingår inte i en enkel promenad men det stod det inga uppgifter om. Det står inte heller hur motionerad hästen var eller hur ofta TS varit hos hästen sista månaden. Dåligt underbyggd information från TS som bara verkar vara ett inlägg för att hetsa upp stämningar.
Det hindrar inte TS från att säga till stallägaren att TS inte uppskattar det men en engångshändelse! WTF! Släpp det.