Jag förstår listan. Jag förstår även projektledarproblemet (och har lagt oceaner av tid på att lösa det problemet i min egen familj). (Har utflugna barn.) Var och en håller koll på sitt eget pass. Men packar gör vi var och en för sig, jag själv gör det rutinmässigt. Det behövs aldrig saker "inför resan", men var och en fixar i så fall sitt.
Dvs, den listan kan sägas lite skapa det problem som den pekar på. "Hålla koll" på abonnemang, försäkringar, papper osv. Vad gör man ens när "håller koll" på sånt?
Rutinlistor för barnen? Gemensam kalender? Planerad familjetid? Jag fattar inte. Kanske om vi var 25 pers i familjen, men det är vi lyckligtvis inte.
Större inköp gör vi så gott som aldrig. Sist var nog när jag köpte häst, vilket jag så klart sköter själv.
Nej, vi är inte en jämställdhetsperfektion. Vi har bara oändligt mycket färre punkter som kräver att man håller koll. Lite som
@Badger skriver. Jag undrar ändå varför någon - oftast kvinnor - tror att fullt så mycket koll behövs? Jag menar inte detta som kritik mot kvinnor. Men som en kvinnofälla av guds nåde - till stor del helt i onödan.