Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja,jag är emot allt det extra på djur,även hästar! "ju mer läder och stål,desto sämre ryttare" "ju mer skit på hunden desto sämre förare"
Säger samma sak! Det allra mesta av tvångsredskap och andra prylar är onödigheter som främst existerar för att kompensera för människans okunnighet och/eller ovilja att låta uppfostran och inlärning ta den tid dom behöver. Vilket sällan är speciellt mycket tid.Alla ni som är så himmla emot.. Vad säger ni om sporrar, kandar , skarpa bett, spön? Man ser ju ofta folk som ger några rapp i ändan för att få hästen att gå framåt vid vägring osv.. Eller vad sägs om strypkedjor? Hundar som ligger på och drar och stryper sig själva mer eller mindre? eller folk som rycker och sliter som en idiot i hundens koppel....
Jo, det är den! Dels för att den fungerar genom att tillfoga smärta! Dels för att den ofta används i stället för att folk lär sig hund!Stackel är inte så hemskt som folk verkar tro
Och det är inte heller mormors gamla collie utan en grand danois, min hund är förvisso gammal nu men det har hon ju inte alltid varit.
Min uppfattning också.
Ju mer man diskuterar sånt här, ju mindre förstår jag varför man väljer tvångsredskap i st f kunskap.
På tal om att inte förstå... Här påstås att stackel inte alls gör ont för hunden. Samtidigt används det till att genom smärta öka aggressionen hos skyddshundar, ja Piru talar t o m om djurplågeri i vissa fall. Var är logiken???
LIA
På tal om att inte förstå... Här påstås att stackel inte alls gör ont för hunden. Samtidigt används det till att genom smärta öka aggressionen hos skyddshundar, ja Piru talar t o m om djurplågeri i vissa fall. Var är logiken???
LIA
Men snälla du kan väl inte jämnföra en GD med en sporthund i värsta kalibern ex som den på filmen jag la upp. Det är ju som natt o dag.
Man måste också förstå att det finns olika typer av hundar olika drifter anlag.
Men nu pratade vi ju om att få dem att tända till, inte hur man kontrollerar aggressionen efteråt. För du använde ju stacklet för att få dem att tända till, inte att korrigera med eller?
Men tänk så i och med att det är tillåtet så kan vem som helst använda det. I fel händer måste det ju vara fruktansvärt för hunden. I rätt händer gör det kanske inte så stor skada. Bättre förbjuda då i mitt tycke... För hundarnas skull. För det finns säkert folk som tycker det är tufft med stackel... Och använder det säkerligen inte på ett lämpligt sätt.
Nej, min grandis är absolut inte lämpan för skydds, därmed inte sagt att hon är någon rabiat gris när hon trissar upp sig, hon är bara inte tillräckligt tuff för att hänga i om hon får för mycket mothugg.
Det finns så många redskap som är farliga i fel händer, t.ex. stryphalsband och t.om. flexikoppel . Då tror jag hellre på någon form av licens för användning av stackel.