J
Jeeves
Sv: Stackel
Lägger också ner...det är liksom inte lönt att tala för döva öron känns det som.
Lägger också ner...det är liksom inte lönt att tala för döva öron känns det som.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du, läs dom själv, noooga, för nu är du verkligen ute och cyklar.Du har fortfarande inte fattat att stackel INTE är ngt slags korrigeringsredskap. LÄS inläggen och släpp dina fördomar för ett litet ögonblick - om du nu verkligen vill veta hur det används och förstå.
Förklara gärna hur du kom fram till det!Och då ska den sättas i en skarp situation helt otränad menar du? Eftersom man till skillnad från all annan hundträning inte verkar få träna situationer innan man måste använda dem.
Så du menar att en hund som i vardagslag är lugn, harmonisk och absolut inte "halvarg", inte kan visa rätt beteende vad gäller aggression mm i s k skarpt läge? I så fall har du mycket kvar att lära om hundar.Det är ju precis dom hundar som man behöver trigga igång som faktiskt passar till skyddshund. Det är inga galna halvarga hundar som springer omkring och småhugger efter allt dom ser.
Ja denna gång är vi solklart på samma sida ån o fiskar.
men jag lägger också ner för jag säger som Ingmar Stenmark "det är int lätt o förklar för nån som inte begrip nåt"
Movi: jag håller på med mina egna för tävling men även kört TJH skydd med Rottweilern.Men tränar hyffsat ofta med TJH folk inte för dagen för min hand är för dålig för det just nu.
AnnikaS: ja det finns ju dom som kör hundarna i enbart kamplust jag säger inget om´det men för mig är inte det skydd. Skydd blir det den dagen hunden är villig och försvara sig själv o mig om det behövs.
Hur många kör IPO på ren kamplust jag tänker inte lägga mig i det men så kommer jag aldrig o göra det iaf. Sett en hel del hundar som är körda på ortsgrupper och bara sitter bjäffar o glor på ärmen i bevakningarna det är så jag skulle vilja sätta fingrarna i halsen när man ser sånt.
jag vill när hunden kommer mot värnet att det ska fan märkas när han kommer o sen ska han slå blicken i ögonen på¨figgen o visa att du står fan still.
Hur ska ni ha det egentligen?? T o m Piru skriver att meningen med stackel just är att framkalla smärta! Det minsta man kan begära, är väl ändå att ni två "experter" på området kommer med samma sakuppgifter.Att påstå att stackel, softstock etc är till för att framkalla smärta eller har med ngn form av djurplågeri att göra visar mest på okunskap om hur det används.
Att påstå att stackel, softstock etc är till för att framkalla smärta eller har med ngn form av djurplågeri att göra visar mest på okunskap om hur det används.
Inte alls, däremot förväntar jag mig att du kan läsa innantill. Det är liksom en första förutsättning för att man ska kunna ha en diskussion här.Vad upprörd du blev
Väntar fortfarande på svar!!Från det ena till det andra. Vilka, specifikt, menar du med detta?
Visst, visst, jämför på du. Det har jag inte haft någon synpunkt på.Väljer jag alltså att jämföra med hästeriet så gör jag det.
Javisst, efter erfoderlig inlärning och träning.Så du tycker hunden ska kunna tända till på rena synintryck?
Nonsens! Har ett flertal exempel på just totalstabila hundar som gjort just det, en del av dom dessutom utan specialträning. Mycket hänger, som så ofta annars, på hur dom uppfostrats och hanterats under livet.Nej stabila hundar tänder inte till på rena synintryck speciellt bra då får man göra nåt mer.
Väntar fortfarande på svar!!
Tillhör inte stackel samma kategori isåfall? Varför/varför inte?
Visst, visst, jämför på du. Det har jag inte haft någon synpunkt på.
Det jag också reagerar på är att bara för att Piru går in och förklarar varför stackel används inom skyddet, så blir han automatiskt en syndabock för allt som Ceasar gör, och allt som alla okunniga hundägare gör. Jag kan faktiskt se rimligheten i att plocka fram allvaret i en stabil hund med detta hjälpmedel, precis som man ex använder drivning inom hästsporten.
Javisst, efter erfoderlig inlärning och träning.
Är det inte så det måste funka? För om du blir överfallen (i jobbet t ex) så hinner du knappast trigga igång något med ett stackel. Då måste både reaktion och aggression finnas där automatiskt.
LIA
Nonsens! Har ett flertal exempel på just totalstabila hundar som gjort just det, en del av dom dessutom utan specialträning. Mycket hänger, som så ofta annars, på hur dom uppfostrats och hanterats under livet.
LIA
Det jag reagerar på är varför PIRU gick in och började diskutera skydd och verkligen går in för det får mig att fundera på om det handlar om stackel eller om lite macho..Ursprungsfrågan handlade om "vardagshundar och stackel" och användadet på dessa hundar..Syndabock för vad CM gör??
Det är alltså mig du syftar på med din hånfulla kommentar. Då undrar jag hur du vet vad jag vet?Till skillnad från vissa andra sitter inte jag och tycker saker om sånt som jag själv inte vet så mycket om.
Jaså! Var då?Visst, visst, jämför på du. Det har jag inte haft någon synpunkt på.
Det har du sannerligen haft!
Det är alltså mig du syftar på med din hånfulla kommentar. Då undrar jag hur du vet vad jag vet?
Jaså! Var då?
.Själv tänker jag hålla mig till ämnet, dvs stackel, och det vore trevligt om du kan göra detsamma
Tillhör inte stackel samma kategori isåfall? Varför/varför inte?
Och vad baserar du dina åsikter kring stackel på?
Men hur får du då dina hundar så tända som du vill ha dom? så att dom verkligen spänner ögonen i figuranten och visar att nu fan står du still?