Snurrfian
Moderator
Och vi säger att i princip var enda hund klarar det utan problem... Just nu känns det som om du har bestämt dig för vilka raser du vill rekommendera och egentligen struntar fullständigt i att det finns andra förslag som faktiskt fungerar för du anser att de är fel.Handlar inte bara om löpning utan även mountainbikecykling genom skog på flera timmar . Pappan springer marathon, triathlon etc. så det är definitivt mer än Svenssons löprundor i spåret. Känns helt enkelt onödigt att skaffa en onödigt tung eller kortbent ras, även om det kanske skulle gå. Förstår ärligt talat i det konstiga i detta
Jag har vänner som tävlar triathlon också, den ena har med sin tax på sina träningsrundor... Inte heller en ras jag skulle rekommendera men det fungerar. Andra har andra hundar av vitt skilda raser och de flesta fungerar utmärkt... Men jag tänker inte engagera mig något mer nu, föreslå de raser du anser så får vi hoppas på att familjen gör lite egna eftersökningar och funderar på vad de faktiskt vill ha hunden till. För även om pappan tränar mycket så behöver ju inte det betyda att han har tänkt att ha med hunden på varenda pass utan kanske då främst löprundor och då fungerar som sagt vilken normal ras som helst.