Ingen av dom faller ju in under kriterierna så det är väl inte så konstigt?
Känns som om folk ALLTID rekommenderar Pudel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ingen av dom faller ju in under kriterierna så det är väl inte så konstigt?
Känns som om folk ALLTID rekommenderar Pudel.
Jodå det gör dom visst.Övriga polarhundar är ju väldigt aktiva hundar men många av dem klarar inte motion på sommaren..
Du lär sabba deras päls då, men ska inte svära på det.Går det inte att klippa en polarhund om det blir för varmt?
Alltså, jag är med i ett par olika grupper där folk har polarhundar för drag - ingen verkar klara nån rejälare motion på sommarhalvåret. Promenera är liksom inte motion i min värld..Jodå det gör dom visst.
Ett fåtal raser klarar inte motion på sommaren... polarhundar och andra hundar med sund kropp hör inte dit.
Du lär sabba deras päls då, men ska inte svära på det.
Jodå det gör dom visst.
Ett fåtal raser klarar inte motion på sommaren... polarhundar och andra hundar med sund kropp hör inte dit.
Nu har jag inte koll på polarhundar, men hur mycket behövs verkligen pälsens funktioner i Sverige? Och om man klipper i början av sommaren borde den väl hinna växa ut till vintern?Du lär sabba deras päls då, men ska inte svära på det.
Tänker att polarhundar har annan typ av päls? Funderar på om den står emot snö och kyla lika bra sen alltså. Men som sagt, bara spekulation från min sida.Tontos päls växer ut normalt. Men skulle aldrig köpa en hund, igen, med päls som inte naturligt fungerar till det jag vill använda hunden för.
Har personligen svårt att förstå varför man ska köpa polarhund om man inte vill ha den typen av hund. Det finns trots allt draghundar som är korthåriga..Nu har jag inte koll på polarhundar, men hur mycket behövs verkligen pälsens funktioner i Sverige? Och om man klipper i början av sommaren borde den väl hinna växa ut till vintern?
Rage är ett plötsligt anfall av raseri. Det har inget med fostran att göra utan det är något i hundens hjärna som utlöser det. Rage jämförs ibland med ett epileptiskt anfall. Rage är en genetisk sjukdom och förekommer i vissa linjer hos cocker spaniel, men andra raser kan också ha det. Det finns något som kallas cockerrage och hos springer spaniel springerrage.Lite off topic, men vad innebär rage? Aldrig hört det tidigare.
Kul med en rasvalstråd där man inte tipsar om pudel, papillon, DSG eller kelpie.
Jag ser ofta polarhundar som är ute och tränar även sommartid, bor ett helt gäng här i närheten av mig dom kör med fyrhjulingen året om.Alltså, jag är med i ett par olika grupper där folk har polarhundar för drag - ingen verkar klara nån rejälare motion på sommarhalvåret. Promenera är liksom inte motion i min värld..
Tycker welshar är betydligt mer flamsiga än både engelska springers och retrievers. Viktigt att tänka på är väl att vill man ha en hund med lite driv och som vill vara med på aktiviteter så krävs det ändå lite lydnad för att den ska kunna bete sig någorlunda. Finns mjuka och hårda labbar, visst är de energiska när de är små men det är sällan jag ser en som totalt kör över sina ägare.En släkting till mig hade en engelsk springer och vi umgicks mkt första åren, våra hundar var jämnåriga och vi bodde i samma stad. Tyckte den var galet flamsig och mognade aldrig. Vet inte om den var dåligt fostrad men det är väl lite så dom är? Är det inte lite samma med retrievers? Nu är det iofs inte jag som ska ha hunden men de vuxna i den här familjen är rätt mjuka och låtgåiga i sitt sätt så de passar nog bäst med en hund som inte kräver kadaverdisciplin för att hålla sig på mattan....
Jag ser ofta polarhundar som är ute och tränar även sommartid, bor ett helt gäng här i närheten av mig dom kör med fyrhjulingen året om.
Självklart klarar en hund att springa en mil eller två även sommartid om än inte mitt på dagen.
Alltså min bekant som har siberian husky tränar aldrig med dom om temperaturen är över +15 grader. Hon har 7-8 siberian huskis just för drag och sommartid är det träning på natten som gäller, i den mån temperaturen är ok. Nu bor hon i Göteborg, bor man i Norrland kanske det är lättare. Men fortfarande gäller +15 graders gränsen.Jag ser ofta polarhundar som är ute och tränar även sommartid, bor ett helt gäng här i närheten av mig dom kör med fyrhjulingen året om.
Självklart klarar en hund att springa en mil eller två även sommartid om än inte mitt på dagen.
Helt rätt.. de flesta kör inte sina hundar i varmare än så. Många inte över typ +10.Den jag har bäst koll på som tränar polarhundar kör inte när det är varmare än +15 grader. I slutet och början av säsongen blir det natträning och mitt i sommaren kör hen inte alls(om det inte är den typ av sommar som i princip alla andra svenskar tycker är helt värdelös).