Spinoff från senior

Gnist

Trådstartare
Hur många föräldrar tycker det är helt ok att förskolebarn och uppåt i skolan, duschar nakna med lika naken lärare??

Jag skulle aldrig acceptera det, kan jag ju säga :crazy: :cool:

Även ickeföräldrar får svara givetvis ;)

Senast ändrad:
Sv: Spinoff från senior

Åh vad bra att du startade en sån här tråd, jag tänkte faktiskt själv göra det!
Är mycket spänd på vad alla föräldrar tycker :)

Jag är inte förälder än (v22) men jag skulle inte vilja att mina barn duschar med läraren!
Jag har aldrig haft ngn lärare som duschat med oss elever. Är man 7 år ska man kunna klara av att klä av sid, duscha och klä på sig igen!

Jag har inget problem med att flickorna duschat med kvinnliga lärare och gossen med de manliga. Däremot blandat - nje.

Jag har till och med själv varit med på en idrottsdag på ett badhus och duschat med en massa ungar (tjejer). Inget konstigt i det.

Som föredetta mobbingoffer så vill jag mycket gärna att vuxna är närvarande i omklädningsrum och duschar. Mycket trakasserier förekommer där som vuxna inte har insyn i.

Könet tycker jag inte heller spelar någon roll.

Jag ser inga större problem med det. Jag har som förälder varit med på t.ex. skolutflykter där bad ingått, och då duschat och bytt om tillsammans med flickorna. Och då vill jag minnas att det var lärare med också.

Däremot på skoljympan, så byter barnen om och duschar själva, utan lärare.

Skulle det vara ok med manliga nakna lärare i flickornas duschutrymmen när de är nakna och tvättar sig efter gympan och med kvinnliga nakna lärare i pojkarnas duschutrymmen när de är nakna och tvättar sig efter gympan?

Kanske enklare att förstå tråden om jag formulerar det så?

Det är ju just den frågan tråden handlar om...

Så du anser att det är skillnad mellan att en lärare åker till ex-vis simhallen med barnen och duschar med dem där och att samma lärare duschar med dem efter skoljympan? Det gör inte jag, och jag skulle följaktligen inte ha något emot om min dotters lärare duschade ihop med barnen efter skoljympan.

Skulle det vara ok med manliga nakna lärare i flickornas duschutrymmen när de är nakna och tvättar sig efter gympan och med kvinnliga nakna lärare i pojkarnas duschutrymmen när de är nakna och tvättar sig efter gympan?

Det var en annorlunda formulering, och så länge vi har könsseparerade omklädningsrum så tycker jag att det gäller alla, både lärare och elever. Alltså: Kvinnliga lärare i flickornas omklädningsrum och manliga i pojkarnas. Inget annat.

Tack! för det svaret.

Var lite luddigt först, men givetvis har barnen gympalärare av annat kön än de själva i många fall.

Har då aldrig hört talas om en klass som har 2 gympalärare, en av vart kön så att säga..

Senast ändrad:

Vi hade en manlig "sliskig, gluttande" gubbe enbart genom hela högstadiet och hade han duschat med oss tjejjer så hade jag aldrig varit med på gympan :cool:

Edit; Menade högstadiet 7-9 i gymnasiet hde vi också en manlig, enbart dock..

Senast ändrad:

Har då aldrig hört talas om en klass som har 2 gympalärare, en av vart kön så att säga..

Det hade vi på högstadiet.

På gymnasiet ser jag däremot ingen poäng med att lärarna skulle behöva valla sina elever.

Varför är det mindre ok i den åldern, än när de är 6-15 år menar du?

Hur många föräldrar tycker det är helt ok att förskolebarn och uppåt i skolan, duschar nakna med lika naken lärare??

Jag skulle aldrig acceptera det, kan jag ju säga :crazy: :cool:

Även ickeföräldrar får svara givetvis ;)

Vad är problemet? Att alla nakna människor = pedofiler? Eller ska ditt barn skyddas från att se hur könsorgan ser ut?

Vad är du rädd för?

Varför är det mindre ok i den åldern, än när de är 6-15 år menar du?

Jag menar att det inte behövs bara. Gymnasieelever är ganska gamla och mobbing förekommer inte där på samma sätt som i grundskolan.

Vad är problemet? Att alla nakna människor = pedofiler? Eller ska ditt barn skyddas från att se hur könsorgan ser ut?

Löjligt inlägg nr 1 i tråden..

Naturligtvis är inte alla nakna människor pedofiler :smirk:

Mina barn ser nog tillräckligt med nakna människor ändå, när de är på badet och behöver knappast ha sin nakna lärare som står och övervakar dem i duschen. De är nämligen fullt kapabla att tvätta sig när de är i den åldern. I alla fall mina barn var så pass att de klarade det..

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 964
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 595
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 486
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 916
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar