Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-storebro-vimmerby-kommun-batsmansgatan-19-19162298#gallery

Är det sot från kaminen som gett all "smuts" på väggarna/taken ? Eller kan det finnas nån annan orsak ?
Sot från kaminen i kombo med en eller två storrökare skulle jag tro. Titta hur köksväggarna ser ut :wtf:
Dom flesta gör en snabbrenovering med vit målarfärg över sånt där idag, men eftersom det inte gjorts här så är gissningen en gamling som flyttat till hemmet eller avlidit och arvingarna vill bara få bort huset...
Det positiva är att du ser vad du får, till skillnad mot snabbrenoverarnas objekt :angel:
 
Sot från kaminen i kombo med en eller två storrökare skulle jag tro. Titta hur köksväggarna ser ut :wtf:
Dom flesta gör en snabbrenovering med vit målarfärg över sånt där idag, men eftersom det inte gjorts här så är gissningen en gamling som flyttat till hemmet eller avlidit och arvingarna vill bara få bort huset...
Det positiva är att du ser vad du får, till skillnad mot snabbrenoverarnas objekt :angel:
Men vilka kaminer sotar på det viset :confused: ??
 
Men vilka kaminer sotar på det viset :confused: ??
Det såg ut så när min Enya satte fyr på en pizzakartong som låg på spisen för många herrans år sedan nu. Det blev en brand på spisen, upp i fläkten och stannade som tur var där, men hela nedanvåningen blev rökskadad, upp i trappan och hallen till ovanvåningen.
 
Undrar vem som kommer att köpa och hur det kommer att påverka ...? Tyvärr har jag inte pengarna annars är det lite av en dröm att få bo här (inte bara min, vet flera "spekulanter". Det ligger så fint på en höjd (syns inte riktigt på bilderna) Andra gårdar i närheten har köpts upp av fastighetsbolag som tar ner skogen och styckar till villor men i övrigt inte gör så mycket med gårdarna. Här tror jag att det mest är vall och att mycket av skogen tagits ned innan.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-11rum-hacksta-vallentuna-kommun-hacksta-gard-19198815
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
55 56 57
Svar
1 126
· Visningar
80 060
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 024
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp