Brukar inte gilla den sortens tegel men om någon bjuder mig på det här stället tackar jag inte nej. Hade önskat lite mer bete till bara, men det kanske kan arrenderas.Någon som är sugen på ett slott?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Brukar inte gilla den sortens tegel men om någon bjuder mig på det här stället tackar jag inte nej. Hade önskat lite mer bete till bara, men det kanske kan arrenderas.Någon som är sugen på ett slott?
Det borde nog gå att lösa!Brukar inte gilla den sortens tegel men om någon bjuder mig på det här stället tackar jag inte nej. Hade önskat lite mer bete till bara, men det kanske kan arrenderas.
Hacksta är riktigt fint, vi bodde i närområdet förut och åkte ofta förbi på grusvägen. Det kändes som det låg en Törnrosasömn över stället, hoppas det väcks upp med varsam hand och får behålla känslan...Undrar vem som kommer att köpa och hur det kommer att påverka ...? Tyvärr har jag inte pengarna annars är det lite av en dröm att få bo här (inte bara min, vet flera "spekulanter". Det ligger så fint på en höjd (syns inte riktigt på bilderna) Andra gårdar i närheten har köpts upp av fastighetsbolag som tar ner skogen och styckar till villor men i övrigt inte gör så mycket med gårdarna. Här tror jag att det mest är vall och att mycket av skogen tagits ned innan.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-11rum-hacksta-vallentuna-kommun-hacksta-gard-19198815
Tjusig omgivning, men varför inga interiörbilder ?Jag villhöver flytta till Näsviken
https://www.hemnet.se/bostad/villa-22rum-nasviken-hudiksvalls-kommun-bruksallen-8-19259835#karta
Tänk hur jag ska skrida omkring i den 3,4 ha stora engelska parken i lång vit klänning och ett litet vitt paraply
Antagligen för att det låg som kommande objekt.Tjusig omgivning, men varför inga interiörbilder ?
Förresten vill någon dricka vin med mig på loftet? Jag paxar stolen invid väggenJag har så svårt att förhålla mig till detta objekt. Å ena sidan tycker jag det är en cool arkitektur, men i detta fall träffar den landskapet för hårt. Den ligger i ett område men mjuka böljande fjäll i väldigt alpin terräng, så bara Bang bom dessa hårda kanter, kanske hade det varit bättre om de valt en grånad kulör
https://www.hemnet.se/bostad/fritid...um=link&utm_campaign=tipsa&utm_content=iphone
Jag tycker nog att den passar in. Toppig som en kåta. Men färgen var för skarp, det håller jag med om.Jag har så svårt att förhålla mig till detta objekt. Å ena sidan tycker jag det är en cool arkitektur, men i detta fall träffar den landskapet för hårt. Den ligger i ett område men mjuka böljande fjäll i väldigt alpin terräng, så bara Bang bom dessa hårda kanter, kanske hade det varit bättre om de valt en grånad kulör
https://www.hemnet.se/bostad/fritid...um=link&utm_campaign=tipsa&utm_content=iphone
Ja, tänk mjukgrå med torvtak, det hade blivit fantastiskt tror jag. Är nästan sugen på att åka och titta på huset, befinner mig just nu bara någon mil bort, skulle så vilja se om jag uppfattar uttrycket likadant i verkligheten som på bildJag tycker nog att den passar in. Toppig som en kåta. Men färgen var för skarp, det håller jag med om.
Gör det! Och rapportera sen!Ja, tänk mjukgrå med torvtak, det hade blivit fantastiskt tror jag. Är nästan sugen på att åka och titta på huset, befinner mig just nu bara någon mil bort, skulle så vilja se om jag uppfattar uttrycket likadant i verkligheten som på bild
Att vara arkitekt och praktisk verkar vara en ohelig kombination. Fråga vilken byggare, som ska bygga efter en arkitekts drömmar, som helstDet finns en sak som jag inte begriper med många moderna hus.
Det är på modet att göra en del av huset, med öppet i nock. Ibland som huset ovan, så är det väldigt, väldigt högt till nocken, och med stora fönsterpartier högt upp. Det här huset tar den idén till extrema höjder, så att säga.
Jag ser två problem med den typen av arkitektur:
Värme stiger uppåt. Uppvärmningskostnaderna för att få ett behagligt klimat där man verkligen befinner sig vid golvet, blir onödigt höga.
Städning och fönsterputs blir väldigt besvärligt. Efter ett antal år med spindlar och damm, så behöver man städa väggarna inomhus, t.ex. via dammsugning. Och även fönstren kommer att se skitiga ut. Ska man ha en inomhusanpassad skylift som städmaskin? Och en utomhus?
Jag ser framför mig hur man får vara parkerad på en åkgräsklippare all ledig tid för att det inte ska växa igen men det var väldigt fintJag villhöver flytta till Näsviken
https://www.hemnet.se/bostad/villa-22rum-nasviken-hudiksvalls-kommun-bruksallen-8-19259835#karta
Tänk hur jag ska skrida omkring i den 3,4 ha stora engelska parken i lång vit klänning och ett litet vitt paraply
Jag inbillar mig även en anställd trädgårdsskötareJag ser framför mig hur man får vara parkerad på en åkgräsklippare all ledig tid för att det inte ska växa igen men det var väldigt fint
Håller med dig! Dessutom är det inte min smak alls heller, eftersom jag tycker att det mest ser kalt och omysigt ut. Av samma anledning är jag inte heller förtjust i tanken på att göra om en fd kyrka till bostadshus. Men jag vet att många tycker att det blir fint, så det är ju bara min (udda?) smak kanske....Det finns en sak som jag inte begriper med många moderna hus.
Det är på modet att göra en del av huset, med öppet i nock. Ibland som huset ovan, så är det väldigt, väldigt högt till nocken, och med stora fönsterpartier högt upp. Det här huset tar den idén till extrema höjder, så att säga.
Jag ser två problem med den typen av arkitektur:
Värme stiger uppåt. Uppvärmningskostnaderna för att få ett behagligt klimat där man verkligen befinner sig vid golvet, blir onödigt höga.
Städning och fönsterputs blir väldigt besvärligt. Efter ett antal år med spindlar och damm, så behöver man städa väggarna inomhus, t.ex. via dammsugning. Och även fönstren kommer att se skitiga ut. Ska man ha en inomhusanpassad skylift som städmaskin? Och en utomhus?
Jag har en bekant som pluggat till arkitekt och hon behövde komplettera designen för sitt exjobb för att examinatorn tyckte att "det såg för praktiskt ut och inte var tillräckligt konstnärligt" så jag tror att praktiska arkitekter inte klarar utbildningen....Att vara arkitekt och praktisk verkar vara en ohelig kombination. Fråga vilken byggare, som ska bygga efter en arkitekts drömmar, som helst
Att vara arkitekt och praktisk verkar vara en ohelig kombination. Fråga vilken byggare, som ska bygga efter en arkitekts drömmar, som helst
Att vara arkitekt och praktisk verkar vara en ohelig kombination. Fråga vilken byggare, som ska bygga efter en arkitekts drömmar, som helst
Rent löjligt ju... Skulle jag få för mig att bygga ett hus vill jag ha så mycket smarta lösningar, förvaring och så praktiskt som möjligt!Jag har en bekant som pluggat till arkitekt och hon behövde komplettera designen för sitt exjobb för att examinatorn tyckte att "det såg för praktiskt ut och inte var tillräckligt konstnärligt" så jag tror att praktiska arkitekter inte klarar utbildningen....