Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.

Så vidrigt faktiskt :laugh:

Jag vill riva det tillbyggda uterummet, det skämmer huset något fruktansvärt :(

De flesta pryttlarna är från andra hälften av 1900-talet... jag får allergisk klåda av dem med tanke på husets ålder (ja, jag är en jäkla snobb i vissa avseenden och skäms inte för det).
 
Tittar man bortom all bråten så ser de flesta golven relativt ok ut. Och om själva grunden är sund så behövs egentligen inte så mycket mer än målarfärg och kärlek för att återställa huset till mycket av sin forna status. Badrum och till viss del köket är lite malplacerat men något man kan vänta lite med eftersom de är i gott skick vad som kan ses.

Är nyfiken på om de har ändrat originalplanritningen och om man kan återställa den. Antikvarieämbetet kan vara till stor nytta där, både med råd och kontakter. När vi restaurerade vårt förra hus så såg riksantikvarien till att vi fick låna äkta kakelugnar från Skansen - något Skansen helt glömt bort och nya ägarna inte vet om. ;)

Jag kunde inte se många av dörrarna men de verkade ok, annars kan man leta på auktioner och liknande. Tomten är helt ok, men ta bort en hel del som gör att den ser plottrig ut. Gör om hybriden i mitten av tomten till ett rent växthus - tänk vad man kan odla där året runt!

Och, min mycket personliga åsikt - måla om fasaden!

Edit: Jag är inte förtjust i jugend utan skulle nog använda lite grosshandlarkänsla över det för att passa in med resten av huset. Enkelt, vitt och blått som var vanligt när huset byggdes och sedan enkla möbler i lite allmoge (men varsamt) och borgerligt. Men ganska få möbler öht för att ge huset rymd och luft.
 
Senast ändrad:
Varför vill man inte bo i Norrland ? (alltså både läget och priset är ju verkligen överkomligt)

https://www.hemnet.se/bostad/gard-lycksele-kommun-farjvagen-3-19160055

Just det där objektet är för nära vägen. Det är rätt mycket trafik med en stor andel tung trafik. Jag har ofta kört förbi just den där fastigheten när jag var testförare. Det är också nära Skelleftefältet så den tunga trafiken kommer inte att minska.

Min gissning är att det kommer att bjudas på pga jakt- och fiskerättigheterna.
 
Just det där objektet är för nära vägen. Det är rätt mycket trafik med en stor andel tung trafik. Jag har ofta kört förbi just den där fastigheten när jag var testförare. Det är också nära Skelleftefältet så den tunga trafiken kommer inte att minska.

Min gissning är att det kommer att bjudas på pga jakt- och fiskerättigheterna.
Ja precis, lite "alla nackdelarna med glesbygden och inga av fördelarna". 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
55 56 57
Svar
1 126
· Visningar
80 060
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 024
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp