SpÀnnande och intressanta hus till salu, del 2

• Hemmet
  • TrĂ„dstartare TrĂ„dstartare annersia
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 356
  • Visningar Visningar 94 130
Saneringsmoget :laugh:
BÀsta omskrivningen av rivningsfÀrdigt som jag har sett!
Tja, det Àr utsidan man ser. Om huset Àr friskt men omÄlat och taket tÀtt sÄ landet vara ett fynd. För de pengarna har man rÄd att mÄla, tapetsera och byta kök och badrum

Men Àr det lika dÄligt i stommen som panelen Àr det mer tveksamt.

Jag vet inte om det hÀr Àr rÀtt trÄd egentligen, men det hÀr var för roligt för att inte dela nÄgonstans, tycker jag :angel: Och om det verkligen Àr huset pÄ bilden som beskrivs, sÄ Àr det onekligen bÄde spÀnnande och intressant!

Dök upp nÀr jag slöscrollade pÄ facebook hÀr om dagen. "Charmig bostad" samt "Rymligt boende" tillsammans med den hÀr bilden... :confused::D

Rymligt boende.webp

Jag vet inte om det hÀr Àr rÀtt trÄd egentligen, men det hÀr var för roligt för att inte dela nÄgonstans, tycker jag :angel: Och om det verkligen Àr huset pÄ bilden som beskrivs, sÄ Àr det onekligen bÄde spÀnnande och intressant!

Dök upp nÀr jag slöscrollade pÄ facebook hÀr om dagen. "Charmig bostad" samt "Rymligt boende" tillsammans med den hÀr bilden... :confused::D

Visa bifogad fil 162681
Helt klart rĂ€tt trĂ„d 😁.
En lÀnk till denna bostad hade varit intressant sÀ man kinde se hur den egentligen ser ut, för det Àr sÀkert ett hus med.. Eller?
En AI som vÀljer bild till annonsen mÄnne...?

Helt klart rĂ€tt trĂ„d 😁.
En lÀnk till denna bostad hade varit intressant sÀ man kinde se hur den egentligen ser ut, för det Àr sÀkert ett hus med.. Eller?
En AI som vÀljer bild till annonsen mÄnne...?

Din önskan Àr min lag! :D

https://www.svenskfast.se/hus/varml.../402808?utm_source=hemnet&utm_medium=referral

Det finns ett "riktigt" hus ocksÄ. Kanske AI valde bild, det skulle i alla fall göra det lite mindre mÀrkligt,

Huset var inte alls sÄ spÀnnande och intressant som det hade varit om det var den lilla ladan som var det charmiga och rymliga boendet :D Men lite intressant i alla fall. VÀlvt tak, ett jÀttestort kök/vardagsrum med sovrum pÄhÀngda som en ryggsÀck, nÄgon sorts knepig inomhusbalkong utan golv... :confused:

https://www.svenskfast.se/hus/varml.../402808?utm_source=hemnet&utm_medium=referral

Det finns ett "riktigt" hus ocksÄ. Kanske AI valde bild, det skulle i alla fall göra det lite mindre mÀrkligt,

Huset var inte alls sÄ spÀnnande och intressant som det hade varit om det var den lilla ladan som var det charmiga och rymliga boendet :D Men lite intressant i alla fall. VÀlvt tak, ett jÀttestort kök/vardagsrum med sovrum pÄhÀngda som en ryggsÀck, nÄgon sorts knepig inomhusbalkong utan golv... :confused:
Jag tror de gjort "öppet i nock", och tagit bort det/de rum som fanns pĂ„ ÖV.

Det Àr sÀllan sÄdana lösningar i Àldre hus blir lyckade.

I det hÀr fallet sÄ ser det jÀttekonstigt ut.

Inget pÄ exteriörbilderna tyder pÄ att huset ursprungligen varit nÄgon form av samlingslokal som dÄ haft ett jÀttestort rum.

I nÄgon liten utstrÀckning ger exteriören intryck av "ombyggd affÀr".

Inget pÄ exteriörbilderna tyder pÄ att huset ursprungligen varit nÄgon form av samlingslokal som dÄ haft ett jÀttestort rum.

Jag tror pÄ nÄgon form av samlingslokal ÀndÄ, pÄ en av bilderna syns nÄgon slags scen som byggts igen. Men hÄller helt med om att det Àr svÄrt att göra om hus, öppna upp i nock osv. och att det Àr sÀllan det blir helt bra.

https://i.sfcdn.se/Resurs/Image/402808/Large/638733066920000000/MDIyNnwwMDAxOTkzNzYxN3w5Ng...jpg

Jag tycker det ser ut som om det varit ett kapell eller en frikyrka frÄn början. Har varit in i flera som ser liknande ut bÄde pÄ in och utsida som varit det frÄn början.

Men det var en av de fulaste ombyggnationer till att bli ett hem jag nÄgonsin sett, "köket" :yuck:

Jag tror det Àr ett gammalt missionshus eller folkets hus. Finns mycket som tyder pÄ det med planlösningen, taket, "scenen".

AlltsĂ„ att nĂ„gon gĂ„ng byggdes det vĂ€l om, men inte sĂ€rskilt nyligt. Nuvarande Ă€gare har dock fruktansvĂ€rd smak 😂. Toaletten! Tapeterna!

ÄLSKAR dock det ljusgröna kaklet runt vedspisen. Men inte sĂ„ det uppvĂ€ger allt annat ...

Jag tror det Àr ett gammalt missionshus eller folkets hus. Finns mycket som tyder pÄ det med planlösningen, taket, "scenen".

AlltsĂ„ att nĂ„gon gĂ„ng byggdes det vĂ€l om, men inte sĂ€rskilt nyligt. Nuvarande Ă€gare har dock fruktansvĂ€rd smak 😂. Toaletten! Tapeterna!
Det Ă€r nog sammantaget ett av de mest smaklösa hem jag nĂ„gonsin sett 🙈 Tapetvalen, planlösning, rubbet. Fick dubbelkolla byggĂ„r för det finns absolut inga spĂ„r alls av att det skulle vara ett Ă€ldre hus..

Det Ă€r nog sammantaget ett av de mest smaklösa hem jag nĂ„gonsin sett 🙈 Tapetvalen, planlösning, rubbet. Fick dubbelkolla byggĂ„r för det finns absolut inga spĂ„r alls av att det skulle vara ett Ă€ldre hus..
inte sÀker pÄ att jag inte sett nÄt smaklösate. Men fult och konstigt, absolut.

Aha!

Jag tycker inte det Àr konstigt att vÀlja matta pÄ golv, och matta pÄ vÀgg, i ett Àldre hus med timmerstomme.

Det Àr mycket enklare att bygga vattensÀkert med mattor i ett hus som rör sig, Àn att anvÀnda kakel + klinker.

Ska man bygga med kakel+klinker, sÄ mÄste man ju bygga badrummet som en sÄ att sÀga, separat enhet, med egen rörelsemarginal.

Det kostar multum med kakel utan reell funktion. Ger endast en estetisk effekt.

Vi har (lÄtit) bygga pÄ bÄda sÀtten i tvÄ olika (timmerstomme-)hus de senaste 10 Ären. I ett tredje badrum valde vi att ha matta pÄ golvet och kaklade vÀggar, i ett av de gamla timmerhusen.

I det helkaklade, som ligger pÄ marknivÄ, göt vi en platta under badrumsdelen, för att hantera rörelseproblematiken.

Det Àr intressant nog samma, duktiga, hantverkarfirma, som gjort alla tre badrummen.
De har hög kompetens pÄ att jobba med "gamla hus" dÀr man behöver tÀnka byggnadsvÄrd och vill vara anpassad till Àldre material och metoder nÀr man renoverar.

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Tillbaka