Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Asså Fyfasen att hålla den mattan ren :nailbiting:
Men annars så, lite mindre hus samma omgivning och areal och en myyyycket mindre prislapp så hade jag kunnat bosätta mig där. Men just nu känns det lite som att man skulle kunna råka springa på ett av slottsspökena från Harry Potter när man letar efter toaletten på kvällen :laugh::laugh:

Stör mig jättemycket på det fuskslitna golvet. Det är så töntigt med shabby chic; att man låtsasnöter och -sliter. Slitet på riktigt, det gillar jag!

Jag kan gilla shabby chic stil på möbler, men då max 1-2 möbler i huset. Gillar att blanda lantlig stil och det lite nötta. Får man inte tag på gamla möbler med de naturliga slitet är det en nödlösning att måla.
Men är allergisk emot de överdrivna Shabby chic som verkar vara mode nu

Jag sålde en lägenhet för några år sedan. Den var neutralt vitmålad och var relativt minimalistiskt inredd, jag hatar saker som ockuperar en massa golvyta och att det ser plottrigt ut. Tjejen jag sålde till hade fått post som var till mig så efter några dagar så skulle jag hämta den. Hon öppnade dörren och jag bara gapade. Hon hade fullkomligt barrikaderat hela lyan med sånt där chabby chic-skit. Vi pratar alltså massiva mängder av små rosor, nallar och gullegullkrams, 10 gånger värre än i ovanstående annons. Jag fick väldigt bråttom därifrån.

Less is more. :grin:

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1537903&images=1

De där var INTE snyggt någonstans. Känns bara rörigt...och alldeles för vitt!

Oj O_o Det skulle vara skitigt på två sekunder om jag och särbon bodde där (vi har skitiga yrken och jag älskar att greja i trädgården). Jag gillar shabby chic-inslag (det passar in i mitt hus) men det får inte bli för mycket av det. Fejkslitet är bara gräsligt.

Jag gillade huset som sådant dock, formen på det var mysig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 092
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar