Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det här huset är så fint tycker jag! http://www.hemnet.se/bostad/villa-7...ngsbacka-kommun-fjaras-stationsvag-9a-8167175

Tyvärr är området görtrist och även om järnvägen inte går precis vid huset så ligger den ändå på tok för nära och är vääääälfigt hårt trafikerad :( Så synd verkligen, för huset är fint!

:love:
Älskar takhöjden och växthuset!!
Minus på de trista golven på nedervåning. I gamla hus ska man ha enstavig parkett/ plankor. Så är det bara.

@Jeps all the way. Jag bor 25 mil norrut, via kostigen E10.
Men vad har vi för bukefalister som kan tänkas bo åt det där hållet som kan åka och göra en granskning för våran skull? @Barret @Jeps är de som jag rent spontant kommer på åtminstone bor betydligt närmare än mig... ;)
Undrar om inte det där huset dök upp i mitt fb flöde häromdagen. Verkar som en bekant bott där. För ganska många år sen men ändå. :)

Det här låter som något verkligt SPÄNNANDE!

Inomhusodling av cannabis som gått fel?
Smärre brand?
Akvarier som spruckit?
Sådan där "samlare" som belamrat med läbbiga sopor?
Haft hästen på verandan?
Eller kanske tonåringar som haft FF-fest med katastrofalt resultat?

Hoppas någon Bukefalist kan gå dit för att rapportera...
Hade ett hus med liknande beskrivning ute i grannkvarteret för ett tag sen. Där hade det bott en crazy catlady som hade rivit upp parketten och haft kattlåda i hela vardagsrummet.
Tror det stod i annonsen att det var omfattande renoverings och saneringsbehov.

Hade ett hus med liknande beskrivning ute i grannkvarteret för ett tag sen. Där hade det bott en crazy catlady som hade rivit upp parketten och haft kattlåda i hela vardagsrummet.
Tror det stod i annonsen att det var omfattande renoverings och saneringsbehov.
:yuck::yuck::yuck:

Jag kan omöjligt förstå hur man ens kan komma på idén... O_o

Alltså det här huset är så fint tycker jag! http://www.hemnet.se/bostad/villa-7...ngsbacka-kommun-fjaras-stationsvag-9a-8167175

Tyvärr är området görtrist och även om järnvägen inte går precis vid huset så ligger den ändå på tok för nära och är vääääälfigt hårt trafikerad :( Så synd verkligen, för huset är fint!

GP har en artikel även om det här huset ju:

http://m.gp.se/bostad/inredningarkitektur/1.2844413-stationen-i-fjaras-ar-jerrys-hem

Mäklaren gillar verkligen övertydliga bildtexter också! Bild 6 "Häst" - Ja, det hade man ju inte kunnat räkna ut själv?
Men det känns som om mäklaren försöker förvirra en aning också, bild 1 Första bild, tack då behöver jag inte fundera på om det kanske kan finnas bilder före!
Sen kommer Staket, hästskor, gård (även om man blir lite fundersam där, det är ju samma som första bild, kan man ha kommit runt ett varv redan? ), sjö, häst, åkermark, åker (vad är skillnaden på de två förresten?) Men sen blir det klurigt, det står sjö, men samtidigt så är det helt klart häst som på en tidigare bild, är häst och sjö samma sak? :confused:
Sen får man pusta lite igen, loge/lider, fönster fd ladugård (vad är den nu då? ), välkommen, boxar, lösdrift, paddok, (jag vill tro att det ska stå Paddock... ), sen blir det lite förvirrat igen, hästar? Vad är det för skillnad på häst och hästar? Det var ju fler häst på den första bilden? Eller är hästar det lilla röda huset? Sen flyter det på rätt bra till Front dörr? O_o
Jag skulle kunna fortsätta men jag kanske borde lägga min tid på något mer vettigt än kommentera bilder... :angel::rofl:

Men det känns som om mäklaren försöker förvirra en aning också, bild 1 Första bild, tack då behöver jag inte fundera på om det kanske kan finnas bilder före!
Sen kommer Staket, hästskor, gård (även om man blir lite fundersam där, det är ju samma som första bild, kan man ha kommit runt ett varv redan? ), sjö, häst, åkermark, åker (vad är skillnaden på de två förresten?) Men sen blir det klurigt, det står sjö, men samtidigt så är det helt klart häst som på en tidigare bild, är häst och sjö samma sak? :confused:
Sen får man pusta lite igen, loge/lider, fönster fd ladugård (vad är den nu då? ), välkommen, boxar, lösdrift, paddok, (jag vill tro att det ska stå Paddock... ), sen blir det lite förvirrat igen, hästar? Vad är det för skillnad på häst och hästar? Det var ju fler häst på den första bilden? Eller är hästar det lilla röda huset? Sen flyter det på rätt bra till Front dörr? O_o
Jag skulle kunna fortsätta men jag kanske borde lägga min tid på något mer vettigt än kommentera bilder... :angel::rofl:
Jag tittade igenom bilderna av ren nyfikenhet... fick komma till bild 27 innan man kom in i "hall" - nähä:meh:
Häst = hästar, sjö = hästar, sjö = moln på himmel...
Sista bilden var inne på en toalett men det stod exteriör... :nailbiting:
GIV MIG STYRKA :arghh: Ibland borde mäklarna titta över sina prospekt kanske...

Bilden ovanifrån på paddocken visar att det bor en ryttare där som mestadels rider på stora mittvolten och ibland efter fyrkantsspåret men rider inte ut i hörnorna ordentligt... :devil::D (jag = nörd :angel:).

P.s fast det gav mig nytta med att se bilderna, för jag hade tänkt göra väggarna i köket som dom hade det - vit panel och den tapeten... :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 137
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar