Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Appropå belamrat hus, vad sägs om detta? http://gadelius.se/objekt/klarbarsvagen-29-killinge/#&gid=1&pid=1

I trevligt område ligger detta kedjehus med totalt renoveringsbehov. Huset har omfattande fukt och mögelskador och mellanbjälklaget har delvis fallit ner. Huset är belamrat med saker och skräp från golv till tak och kan därför varken beträdas eller besiktigas. Visning sker utvändigt och huset säljs med total friskrivning. Enligt beräkning krävs ca 10 containrar för att tömma huset, vilket en köpare får bekosta. Barnvänligt område med närhet till natur, skola/dagis och mataffärer.

Pris: 3,9 miljoner :cautious:

Tycker för övrigt inte alls att de bruna husen tidigare i tråden levde upp till utlovad brunhet. Jag hade förväntat mig något av sällan skådat slag men med 70-talsmått mätt var de där rätt mesiga ;) 70-talet är för övrigt nästa trend som kommer nu. Fast förhoppningsvis utan bruna foder och färgat kakel.

Det här tycker jag är lite intressant: http://www.svenskfast.se/hus/uppsala/tierp/bjorklinge/vendel/alberga-211/104746#bildlista

Eftersom jag har knarkat Arga-snickaren-avsnitt på senare tid (för att hejda mig lite i mitt hemmafixande) så hör jag hans röst i bakgrunden på varje bild...."men lister då - det här är ju inte klart", "den här elen är ju livsfarlig". Gillar att mäklaren försökt kapa en del bilder så att man inte ska se hur ofärdigt det är.
"Hur man påbörjar men inte fullföljer förstöringen av ett gammalt fint hus"
:banghead:

Appropå belamrat hus, vad sägs om detta? http://gadelius.se/objekt/klarbarsvagen-29-killinge/#&gid=1&pid=1

I trevligt område ligger detta kedjehus med totalt renoveringsbehov. Huset har omfattande fukt och mögelskador och mellanbjälklaget har delvis fallit ner. Huset är belamrat med saker och skräp från golv till tak och kan därför varken beträdas eller besiktigas. Visning sker utvändigt och huset säljs med total friskrivning. Enligt beräkning krävs ca 10 containrar för att tömma huset, vilket en köpare får bekosta. Barnvänligt område med närhet till natur, skola/dagis och mataffärer.

Pris: 3,9 miljoner :cautious:

Tycker för övrigt inte alls att de bruna husen tidigare i tråden levde upp till utlovad brunhet. Jag hade förväntat mig något av sällan skådat slag men med 70-talsmått mätt var de där rätt mesiga ;) 70-talet är för övrigt nästa trend som kommer nu. Fast förhoppningsvis utan bruna foder och färgat kakel.
Men hjälp:nailbiting: Borde man inte få betalt om man tar hand om huset istället för att betala 4 miljoner? Om det nu räcker för att få det där huset i beboeligt skick, men planritningen ser trevlig ut åtminstone... :cautious:

Jag tänkte faktiskt mest på att "mynnar ut i en stenkista på tomtens baksida"! Det är ju inte direkt superlämpligt för BDT-vatten även om det i vissa fall är godkänt :D
Jag älskar att dricka vatten så mycket, finns inget godare än riktigt iskallt vatten :D Kanske därför jag mest tänkte på den delen ;)

Men hjälp:nailbiting: Borde man inte få betalt om man tar hand om huset istället för att betala 4 miljoner? Om det nu räcker för att få det där huset i beboeligt skick, men planritningen ser trevlig ut åtminstone... :cautious:
Det är nog tomtvärdet som gör det. Lidingö är väldigt attraktivt. Å andra sidan är det inte så skoj att riva och bygga nytt i och med att det är kedjehus och därmed extremt styrt vad det ska vara för hus på tomten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 135
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka