Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Synnerligen speciellt! En pastisch.

Och pyttelitet. Alldeles för litet för en familj - till och med som sommarstuga kan jag tycka. Vem skulle vilja bo så trångt?

Var det vad byggarna upptäckte när de haft det några år?

Det är inte bara stora familjer som bor i hus. Den där är 48 kvm och mitt ex och jag bodde på 44 kvm. Det funkade. Så det där skulle absolut funka för ett par eller en singel. En hund får också plats.

Kanske är jag påverkad av att folk tveksamt säger om mitt hus (om 74 kvadrat plus ytterligare ett hus om 30) att det bara är singlar som skulle kunna bo så...:crazy:

De som säger så är antingen bortskämda eller saknar erfarenhet av att bo i mindre bostäder. Själv bor jag i dagsläget på 24 kvm plus sovloft så totalt blir det 38 kvm golvyta. Det är inte full ståhöjd på hela sovloftet. Det är i minsta laget men dessa kvadratmeter kan säkert användas bättre. Jag har för mig att mammas lägenhet också är 24 kvm, men att dessa disponeras bättre än i den här baracken, så det känns större.

Lyckligtvis är jag nu på G med att hitta ett eget hus att bo i :)

Senast ändrad:
Gillade inte alls köksluckorna. Skulle bli galen av alla fingeravtryck

Vi har sådant och det blir faktiskt inte fingeravtryck om du nu är normalfet om fingrarna (bara fingrar). Har du däremot annat på händerna kan det bli det, men vi är fyra personer i hushållet och det är väldigt sällan det syns något alls.

Konstigt egentligen.......ytbehandling?

Vi har sådant och det blir faktiskt inte fingeravtryck om du nu är normalfet om fingrarna (bara fingrar). Har du däremot annat på händerna kan det bli det, men vi är fyra personer i hushållet och det är väldigt sällan det syns något alls.

Konstigt egentligen.......ytbehandling?

Vi har också högblanka luckor. Jag torkar med min mirakeltrasa ett par gånger i veckan that's it.

Vilka områden i Falun är lugna och trevliga att bo i? Har en kompis som ska flytta dit och hon är orolig för att hon ska känna sig otrygg. Hon kan tänka sig både hyres- och bostadsrätt. Kanske @athena_arabians och @Snurrfian vet?

Allt är bra utom Järnet, Boysen, praktiskt taget hela Norslund (husen är ok, min moster bor i ett hus i Nedre N. och där är det trevligt) och vissa delar av Britsarvet (vad jag vet).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 855
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama