Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
:love:
Jamen asså förutom tapeten just i badrummet så gillade jag det pastellrosa kaklet, kanske inte lika mkt med ljusblått badkar och handfat och vit toastol :p MEN det kan funka ;)
Tvättstugan behöver ju (tyvärr) renoveras så då måste man väl (tyvärr) ta bort all de färgglada kaklet :( Och nej inte ironisk alls jag GILLADE de olika färgerna av kaklet.

Sen är jag inte en stor fan av blommiga tapeter så de överlag funkar inte för mej, men de olika färgerna i panelen gjorde att man skulle kunna överväga att ha panelen kvar.. Den blev ju iaf inte trist och enformig :P

Jag gillar't :) sött litet hus...

Jag gillade också kaklet och i synnerhet klinkersmönstret tvättstugan!

Men tvättmaskinen! Ett fullständigt underbart museiföremål! Jag har inte sett sådan tvättutrustning sedan 1960-talet!
Blir lyrisk:love:!

@tanten

Fast fastigheter i det området i liknande skick (antalet kvadratmeter är väl största skillnaden, frågan är om det är till just det här husets fördel?) går för under halva priset.
Därav min fundering, det är dyrt för ett hus i gott skick i samma område.

Edit: Det GÅR att göra mycket med huset, frågan är väl om det finns marknad till något i just den kommunen? Då tänker jag b&b, konferenshotell. Det är inget som borde gå runt ekonomiskt...

@tanten

Fast fastigheter i det området i liknande skick (antalet kvadratmeter är väl största skillnaden, frågan är om det är till just det här husets fördel?) går för under halva priset.
Därav min fundering, det är dyrt för ett hus i gott skick i samma område.

Edit: Det GÅR att göra mycket med huset, frågan är väl om det finns marknad till något i just den kommunen? Då tänker jag b&b, konferenshotell. Det är inget som borde gå runt ekonomiskt...
Fast det är en gigantisk tomt. Man kan köpa bara för tomten, riva huset, stycka av till flera tomter?

Huset är väl inte fallfärdigt på något viss, bara i behov av lite (en hel del) kärlek. Fast köparkategorin är onekligen inte så stor.

Fast det är en gigantisk tomt. Man kan köpa bara för tomten, riva huset, stycka av till flera tomter?

Huset är väl inte fallfärdigt på något viss, bara i behov av lite (en hel del) kärlek. Fast köparkategorin är onekligen inte så stor.

Jag tror inte att det är särskilt lukrativt, återigen blir köparkategorin för tomter i området ytterst smal, men visst finns det som alternativ.

Huset är inte i dåligt skick men det har som sagt ett pris och läge som kommer göra det svårsålt i den regionen. Personligen hade jag inte velat veta av att det revs, det kan ju bli förfärligt vackert.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 855
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama