Sorg i huset.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare sandrabjelkelov
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 275
  • Visningar Visningar 16 910
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sorg i huset.

Läs igenom tråden ordentligt innan du kommer med elaka kommentarer!:devil:

Eh? Jag har läst tråden och kan inte tycka att jag varit särskilt elak. Du verkar ju å andra sidan tycka att alla är elaka vad de än skriver!?

Jättetråkig historia självklart, men man måste trots allt komma i håg att djur är djur och inte människor, och inte lägga mänskliga värderingar i deras beteenden, annat än på skoj.

Det är väl bra att du gör dig av med hundarna om du känner som du gör. Din känsla kan ju bara du avgöra.

Jättetråkigt med din kattunge och jag förstår verkligen att det var hemskt att komma hem till.

Men bara en fråga, om nu alla är flockmedlemar och lika mkt värda osv osv, hur kommer det sig då att även hunden som inte gjort ngt blir omplacerad? Är det för att du inte är helt 100% på vem det var eller är det för att du bestämt dig för att inte lita på ngn hund alls efter detta? Eller att de måste placeras ihop?

Frågan är inte ställd för att vara otrevlig utan jag bara undrar hur du menar.

Va? Vad sjutton svamlar du om?

Hehe ingen aning.
Men en sjujäkla avstickare:

På Diskoverychannel så i nåt program, gjorde de modeller av varg och lejon, räknade på styrka teknink osv, och hade låtsas fighter om vilket djur som borde ha vunnit om det varit IRL.
Lejonet vann har jag för mig..
De har även testat med haj, isbjörn, tiger och lite annat smått och gott.. MEn jag har inte tittat på programmen så noga, så har ingen koll på utgången.

Pojkar med för mycke tid och pengar som leker..

12v är nya lagen för att få tas från kattmamman, om det inte finns särskilda skäl till att tas tidigare som att mamman dör eller blir aggresiv mot ungen.

Självklart tycker jag att det är otroligt sorgligt det som har hänt, men jag reagerar ändå på åldern.

Jag har också tänkt på detta från första början. Men har för mig att man i slutet på tråden kan läsa att hunden har känt katten sen katten föddes. Då borde den ju vara egenuppfödd..

Kl..

Sen har jag haft en tanke till.
Tänk om tex kattungen blivit rädd och hoppat upp mot hunden. Eller kanske smygit på hunden när den sov, och sen hoppat på den för leka. Och med en reflex så reagerade hunden.
Ingen vet vad som hänt och ändå får en hund skulden.
Behövs inte mycket för ett sånt litet djur ska dö.

Lite funderingar på ditt inlägg.

Vi har ju två katter. Innekatter. Ragdollen går vi på koppelpromenader med. Vi brukar möte en man med en rottweiler emellanåt. Jättemysig hund som är van vid katter. Aini är inte van vid hundar och är väldigt kaxig. Men vi brukar kunna stå och småprata emellanåt. Men första gången dom möttes så gjorde min katt ett utfall mot hunden, som vart så chockad att den gjorde ett utfall tillbaka. Allting gick på en sekund ungefär och sen satt en förvånad, snopen katt i trädet bredvid så husse fick klättra upp och hämta ner henne.

Den hunden har enligt ägaren aldrig gjort så varken före eller efter det mötet. Och dom har mötts ett flertal gånger efter det. Jag skyller helt och hållet situationen på min katt, som anföll först. Nu kom ju visserligen ingen till skada, men jag håller lite extra koll på min katt när vi möter hundar idag. Det är oftast hon som krånglar, blåser upp sig osv.

Usch, vilken hemsk upplevelse. :(

Vi har också katt och hund. Katten har funnits hos oss bra mycket längre än hunden. När vi skaffade vovve så trodde jag att katten skulle säga ifrån. Men icke. Vovve kan glatt välta omkull katten och bita i svans, tassar osv och katten säger ingenting. Dock biter han inte hårt. Dvs det blir inga märken, sår eller liknande. Han verkar inte heller agressivt inställd. Han vill mest bara leka med sin kattkamrat verkar det som.

Varje gång vi kommer hem från en promenad så kommer katten och stryker sig mot hunden och låter sig glatt både bli slickad på och även omkullvällt. Jag vet faktiskt inte om problemet snarare ligger hos vår katt, att han är för mesig, eller om han helt enkelt tycker att det är helt ok med dessa lekar.

En annan katt har sagt ifrån och placerat klorna i nosen på vår hund och då förstod han ju omgående att det inte var ok. Det känns som om katten måste säga ifrån själv. Vilket jag trodde att han skulle göra. Men icke... :grin:

Hur som helst är jag väldigt nojig över att något ska hända, att vovve en dag skulle få för sig att helt enkelt bita ihjäl katten. Därför så har vi dem alltid åtskilda när vi inte är närvarande.

Om något skulle hända så skulle jag nog inte handla så rationellt. Inte till en början åtminstone. Jag har inte ögnat igenom tråden.. men om du bestämmer dig för att ha hundarna kvar är väl det enklaste att minimera risken för att dessa situationer uppstår.

Ja egen uppfödning. därav jag skrivit att mina hundar var med när den föddes.

Nej men JAG kände det som ett negativt påhopp.

Det känns inte bra för att jag inte kan lita på någon av dem, tror att det är tiken men vet som sagt inte vem det var, då blir det tyvärr så.

Ja men är trött på elaka kommentarer om att det var ledarskapet och hittan och dittan. Det var inte bara en katt för mig så jag har svårt att glömma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 623
Senast: Ragdoll
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 782
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Vi fick hem vår kattunge igår och vi har en hund på 6 år. Alla i familjen var helt införstådda med att introduktionen skulle ta tid då...
Svar
8
· Visningar
2 529
Senast: Bexzor
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 629
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka