Sorg i huset.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare sandrabjelkelov
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 275
  • Visningar Visningar 16 910
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Sorg i huset.

Jag vet inte riktigt vad man ska säga, det var ju förstås hemskt för den lilla kattungen, men hunden kanske inte direkt förstår varför du går runt där hemma och är sur på henne. Det är samma sa med hästar, om hästen tex. stannar på ett hinder och man inte bestraffar hästen inom 3 sekunder förstår hästen inte varför du slår den. Det kanske är samma sak med hundar, vad vet jag. Men jag tycker antingen så har du bara katter, eller bara hundar. Och avlivning tycker jag du tar bort från din hjärna. Omplacera henne och då får du väl säga att dom som köper henne år inte ha andra djur hemma!

Hundar är inga programerad lammungar.. Det är Rovdjur! Att en hund dödar ett husdjur ser inte jag som en jättestor sak.. Jag tror helt klart min hund skulle ge sig på mina tamråttor om dom kom lös och han var ensam med dom.. Instinkterna tar överhandet på vissa hundar.. En hund kan göra såhär även om det är är frisk i huvet.. Jag vet fler som har haft kullar valpar där andra hundar har varit på och bitit ihjäl några av tikens valpar när ägaren varit borta.. Hon skyllde inte på någon hund utan på sig själv som inte tänkte steget längre.. Man kan aldrig vara hundra procentig med hundar när dom är ensamna med varken barn eller andra djur..

Asså, varför ska du avliva hund-stackarn för? Egentligen var ju det hela ditt fel.

Förstår att det måste vara jobbigt :cry: Men tänk på att hundarna inte är några köttätande monster, de menade det ju inte.. det kan ju varit att katten gick "över gränsen"..

Men de stora katterna har också varit kattungar en gång och de har gått bra. Varför har de gått bra hittils och inte nu?

Har inte läst hela tråden. Men som jag förstod det låg kattungen bredvid maten? När du inte är hemma tycker hundarna förmodligen att de styr. De ville ha maten och katten kanske kom för nära och fattade inte när den skulle flytta på sig, när hunden varnade?

Du kan väl inte avliva en annars frisk hund?

*kl*
Min fd pojkvänn hade två hundar innan vi blev tillsammans. Han hade även katter och en dag när han kom hem från jobbet så skämdes hundarna och ålade sig ut genom ytterdörren när han öppnade. Han fattade ingentin men när han kom in så var huset vänt upp och ner och en av katterna var ihjälbiten. Ingen av hundarna hade någonsin varit dum med katterna före detta hände.
Min teori är att de av någon anledning fått för sig att katten varit ett byte, sådant händer ju ibland även med den snällaste hunden.
De är ju trots allt rovdjur och instinkten finns ju där inne någonstans.
Det bästa är väl att aldrig lämna dem ensamma i samma rum.

läs igenom tråden innan du skriver något. hon sitter här livslevande med mig!

Tiken är kvar, hannen har jag omplacerat men på grund av andra omständigheter, så här bra har de inte gått någon gång, är cool lungt i huset!

Som du skrev så hade du läst igenom tråden, tydligen mellan raderna!
Avlivning var en dumm sak som flög ur mig pga jag var ledsen och arg.

hej jag vill bara säga att de är mänskans sak att se till att sådant inte händer.man avlivar inte en hund för att den har skadat ett annat djur 1 gång.många hundar vaktar matskålen.
om ni känner att ni inte kan ha kvar hunden eller litta på den igen så låt omplacera den den.har själv både katter och hundar+kanniner de fungerar bra när jag är hemma

(hunden på katten)
(katten på råttan)
(mänskan på hunden)
hm

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 621
Senast: Ragdoll
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 782
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Vi fick hem vår kattunge igår och vi har en hund på 6 år. Alla i familjen var helt införstådda med att introduktionen skulle ta tid då...
Svar
8
· Visningar
2 529
Senast: Bexzor
·
Övr. Hund Vill varna för en lång historia men ska försöka göra den så kort det går. Vi(jag och min sambo) Har två hundar, en liten havanais...
2
Svar
28
· Visningar
6 629
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka