Sv: Sömstick? Kan det bli såhär..
Min kan inte gå utan skor på fram ö.h.t, men jag slipper sulor, bara skorna är på funkar han hur bra som helst. Han kan inte ha ens snösulor, minsta lilla skit som kommer in under en sån, så reagerar han.
Min hovslagare skålar inte ur sulan. Vet inget om denna teknik, men borde inte en redan tunn sula bli ännu tunnare då?
Hovslagarfråga - HUR resonerar ni kring dessa ömfotade plattfotisar?
Min förra hovis, utbildad rätt nyligen gjorde allt för att försöka skåla ur sulan mesta möjliga. Sen tjärdrev och den hårdaste plastsulan (blå) och då kändes hästen bekväm på grus.
Nuvarande även han utb. och "duktig" skålar inte sulan direkt utan den är helt platt i princip och så ville jag ha de hårda sulorna, men han bytte dem mig och sa att "sånahär" fungerar bäst med dessa, en mjuk sula som ligger direkt emot stråle och sula. Jag vet ju vad jag tycker o vad jag kommer kräva nästa skoning.. Men allmänt??
Min kan inte gå utan skor på fram ö.h.t, men jag slipper sulor, bara skorna är på funkar han hur bra som helst. Han kan inte ha ens snösulor, minsta lilla skit som kommer in under en sån, så reagerar han.
Min hovslagare skålar inte ur sulan. Vet inget om denna teknik, men borde inte en redan tunn sula bli ännu tunnare då?