Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Ni kan ju få prova att dansa på!:bump: För jag föder mer än gärna imorgon! Men jag är som sagt rädd att ni kommer behöva dansa ihjäl er då tills lillbäsis kommit ut! ;)
Tänkte storstäda nu och se om det hjälper något iaf! :p

Ja det känns nästan overkligt! Har längtat efter det här sen jag va 14 typ! Nu är det snart äntligen dax! OMG!
Svårt att få in i hjärnan att det bara är 6dagar kvar till BF, känns som 200 typ :p

:banana: :bump: :banana: :bump: :banana:

Dansar lite för dig så kanske tiden i alla fall går lite fortare!

Igår var det exakt en månad kvar till BF för mig. Det börjar kännas lite overkligt, tänk att snart bli mamma! :eek: Jag hoppas bara bebisen inte tänker komma innan sambon går på semester och helst att den har tittat ut innan han börjar jobba igen, annars kommer jag bli nervös!

Här hemma är allt fortfarande i total kaos iom renovering, men snart måste vi ta tag i och fixa det sista. Nästa helg blir det en tur till IKEA för sista shoppingen.

Bröstpump är ju ett ämne som man verkligen är oinsatt i om man inte ammat förr. Jag tänkte också investera i en, men väntar tills jag har en bebis och amningen fungerar.

Oj, har du längtat efter barn så länge? Jag ville nog inte ens ha barn när jag var 14 :p Jag började nog känna i 23års åldern att jag nog ville ha barn och 3 år senare fick jag och sambon till det...

Nu hejar vi på din bebbe, Heja heja heja!!!

Ja, jag har alltid velat ha barn! Men haft förnuft iaf att vänta till jag hade jobb och hunnit jobba upp en säkert fp. Sen att jag fick sparken medans jag va gravid är ju en annan femma. Men som tur är, är ju fp säkrad iaf! :)

*kl*

Puh! Nu är jag slut! Dammat ur och organiserat om hela vitrinskåpet + tv-bänken och alla filmer! Skrubbat toan och badkaret, så nu är det bara at dammsuga och torka golven kvar sen är det klart! Men först blir det biskvi och saft! Ska bli intressant och se om sambon märker något när han kommer hem :p

HaHa! Är du sambo med min sambo.... ;)

Idag skulle jag bli glad om min lille kunde tänka sig att smutsa ner en blöja.... Hon har inte bajsat sen i tisdags- o innan dess lördags...
Här byts det inte så många bajsblöjor i veckan....

Aaricia- Jag slutar ju amma ungefär när du ska ha bäbis... ;)

Jag har hyrt den från BB och fick inte ut en droppe. Jag är väl den enda som bara kan handpumpa med Apotekets enkla pump?

Tricket är att jag inte pumpar utan liksom "drar" en stund och då sprutar det mjölk en stund. Sen tar jag ett nytt tag och drar och så sprutar det ett tag osv. Jag kör alltså inte dra-dra-dra-dra så som de elektriska fungerar. Först sätter jag dessutom igång utdrivningsreflexen med fingrarna och sen går det som smort :)

Fast den här gången har jag inte pumpat alls. Jag har inget behov av det!

Ånä- du är inte den enda...
Jag kunde inte få ut en droppe med varken handpump eller den jag köpte från början av provandet...
Inte förrän en dag när jag provade samtidigt som hon åt gav datten med sig ;)
Min välanvända pump har säkert gått 6 ggr, då för att jag skulle ha ut mjölk tills jag fått kontrastvätska. När min dattar är sprängfyllda är de duktiga o tömmer sig själv... Så med amningskupa funkar det ganska ok :)

Förresten så kom min blöja på beställning igårkväll ;) Så nu får jag väl vänta ett tag till...

Allt med amning och urpumpning, ja allt som har med mjölk i tuttarna att göra verkar ju vara en hel vetenskap! :confused:

Man tycker ju att något som ska vara så naturligt borde vara en barnlek :grin:

Jag trodde allt med barn var en självklarhet- det har vi ju gjort alltid.
Ack va jag bedrog mig ;) Och ändå är det värt allt att ligga o mysa :)

Jag blev chockad av
- hur trött man blev som gravid. Sjukligt. Hur orkar folk det... hihi
- att man fick avsmak på så mycket, jag trodde tvärtom att man skulle bli galen i allt...
- att kroppen skulle ta så mycket stryk av tyngden och öppnandet- alla har ju alltid sagt att det är underbart att skaffa barn...
- förlossningen är något man ska gå igenom- barnet kommer ut o det gör ont- upplevde det absolut inte så, bara den sista känslan av det underbara när hon låg på magen.
- amning är mysigt- jaså? det tar lång tid, gör skitont innan allt är ok och när man tror det så är det dags för nästa tillväxtfas....- men det är enkelt att ha maten med sig och man myser mycket under tiden :).

Ha! Ha! Och ändå är det det ABSOLUT BÄSTA jag gjort.... Mycket gnäll blev något ALLDELES UNDERBART!

Ja det är tur att dom små liven är så underbara att det överväger allt det onda och dryga!
För det är inte mycket positivt man får påvägen trotts allt!

Älskade lilla bebis kom ut nuuuu!!! :love:

KL

har en liten undran :)
vad har ni för skötväskor och vad är bra/dåligt med de?
funderar på att skaffa en ny, då jag inte gillar min nuvarande ;)
så ös på med funderingar ang sköyväskor...

här har vi det annars ganska bra nu, vädret är mycket svalare idag efter värsta ovädret igår :)
sååå skönt att slippa svettas hela tiden!

Har Teutonias väska som följde med som erbjudande när vi köpte vagnen. Har inte hunnit inviga den på allvar än, bara haft med det viktigaste de få gånger vi varit iväg :laugh:

*kl*
Idag har H ammat, ammat och åter ammat. Faktiskt närmar det sig 4 timmar sedan sist nu, rekord. Dessutom så äter han LÄNGE vid varje mål, mellan 35-50 min. Det borde då inte vara för att det inte kommer mat, vid senaste tillfället droppade det fortfarande mjölk när han släppte och en annan gång så kom det världens stråle när jag klämde lite lätt efteråt :D Men vi har hembesök från BVC imorrn så då lär väl vågen visa hur läget är.

Funderar på att testa låta han amma höger bröst nästa mål, vänster börjar bli rätt slitet. Har gruvat mig lite eftersom jag fortfarande håller på att pumpa igång höger och det är så skönt att veta att han ligger vid ett bröst som verkar innehålla hur mycket mjölk som helst.

När började ni andra introducera flaska? Att mata med sked blir lite slafsigt ibland, när han liksom ska "dia" i sig innehållet och skjuter på med tungan. Är å andra sidan rädd för att störa amningen nu när det börjar funka lite bättre.. Fast jag vet ju att vi vill ge några mål/dag med flaska så nån gång måste det ju börjas?

Och passar på att dra en fråga till :D Hur länge är det som de ska äta minst var 4:e timma? Vet svaret egentligen men kommer inte ihåg..

vad har ni för skötväskor och vad är bra/dåligt med de?
funderar på att skaffa en ny, då jag inte gillar min nuvarande ;)
så ös på med funderingar ang sköyväskor...
Då ställer jag en motfråga: Vad är det du inte gillar med den du har? Helt enkelt, vad med en skötväska är inte bra.
Själv har jag en Babybjörn som går att göra om till ryggsäck, ganska styv modell med miniskötbord i.
Vet inte om jag gillar den ännu eftersom jag inte börjat använda den. Men den verkar väldigt praktisk.

här har vi det annars ganska bra nu, vädret är mycket svalare idag efter värsta ovädret igår :)
sååå skönt att slippa svettas hela tiden!

Vi blev snuvade på regnet :mad:
Dom hade lovat regn både lörd em och natt mellan lö/sö, men det kom bara en liten em-skur igår. Betet är gult och jag ligger och svettas varje natt. Hade sett fram emot ett avbrott i sommarvärmen så man hinner vila upp sig.

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 851
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V