Sv: Sommarmammor 2010 forts
Jo det blir lite "läskigt" att amma, både för att jag är orolig för att det ska bli bråk och för att jag inte vet vad han får i sig - lite i onödan nojjigt vet jag ju om men..! Försöker tänka att jag pumpar ur 50 ml på ca 10-15 min så suger han i 20-45 min borde han ju få i sig det han ska. Och nu sover han efter ett lyckat amningsförsök, tjohoo! Snabb lunch för mig innan det är dax att pumpa högertutten, snacka om att all tid går åt till matbestyr.
Jag försöker salta lite även om det är svårt Antagligen menade hon det som en riktlinje och inte ett exakt mått. För det är ju klart att många faktorer spelar in. Tack och lov så hade han ju inte gått ner mer sedan utskrivningen i måndags utan upp 9 gram, så han hade ju inte lidit allt för mycket av sin tillfälliga strejk. Då hade jag nog varit ännu mera manisk!
Om du får för mycket mani så kanske du inte vågar låta han amma för att du ska veta att han har fått i sig rätt mängd?!?! Jag har faktiskt inte en aning om hur mycket min Skrutta äter per mål ännu.
Man skulle haft en så nogrann våg också att man kunde väga dom i början när man är så orolig.
Va skönt att du fick så bra hjälp Jag fick tjata länge innan jag ens fick min amningsnapp på BB... Fast de trodde väl bara att mjölken skulle behöva komma igång antagligen.
Jo det blir lite "läskigt" att amma, både för att jag är orolig för att det ska bli bråk och för att jag inte vet vad han får i sig - lite i onödan nojjigt vet jag ju om men..! Försöker tänka att jag pumpar ur 50 ml på ca 10-15 min så suger han i 20-45 min borde han ju få i sig det han ska. Och nu sover han efter ett lyckat amningsförsök, tjohoo! Snabb lunch för mig innan det är dax att pumpa högertutten, snacka om att all tid går åt till matbestyr.
Hur kan hon säga det?
Under de första månaderna av sonens liv (han var extremt mycket för tidigt född) hade han ett specifikt antal milliliter som han skulle äta per måltid - inte mindre (för att han skulle gå upp i vikt) men inte heller mer (hans kropp klarade inte att hantera det). Jag vet hur det känns att ha milliliternoja de lux efter att ha amningsvägt varje måltid i veckor. Men, den millilitermängd sonen skulle ha per måltid räknades ut utifrån hans kroppsvikt (och räknades alltså om kontinuerligt) och dessutom efter näringsinnehållet i min mjölk (eller snarare min mjölk + berikning med fett, kolhydrater och protein vilket de kom fram till att behövdes efter en näringsanalys). Vikten kan ju skilja jättemycket vid samma ålder, och näringsinnehållet på mjölken mellan olika mammor med (min är skräp ), så jag skulle ta BB-tantens "300 ml" med rejäl nypa salt. Bara de växer som de ska måste de ju få äta precis hur mycket eller lite de vill!
Jag försöker salta lite även om det är svårt Antagligen menade hon det som en riktlinje och inte ett exakt mått. För det är ju klart att många faktorer spelar in. Tack och lov så hade han ju inte gått ner mer sedan utskrivningen i måndags utan upp 9 gram, så han hade ju inte lidit allt för mycket av sin tillfälliga strejk. Då hade jag nog varit ännu mera manisk!