Sv: Sommarmammor 2010 del 3
Delvis KL
Idag har vi varit i ett köpcentrum, fikat och kollat i butiker. Strax innan vi skulle hem började hon gråta och skrika. Otröstlig!
Shit vad jobbigt. Ingenting hjäpte, vi hade just ammat så hunger var det inte. När jag läser om era nöjda bebisar så tycker jag nog att min är en liten gnällis i jämförelse. Tror hon har magont, hon skriker som om det vore krampattacker... Oftast är det mest gnäll och missnöjda miner, men idag var det fullt vrål.
Hur som helst åkte jag hem
kollektivt i rusningen med en skrikande bäbis. En prövning!
Åtta-nio senast brukar bebis somna för natten, och sover sen med avbrott för amning varannan/varje timme tills nästa morgon.
Oj oj, då antar jag att du har bebis i sängen för att ni snabbt ska kunna somna om. Blir inte mycket sömn annars.
Ska jag vara ärlig o lite egoistisk så känns det ganska jobbigt med dessa timmes långa måltider (sällan han nöjer sig med att äta mindre tid än 1 timme) och det att jag bara har 3-4 timmar "egen tid" under dagen. Känns som om jag mest sitter i soffan o ammar
Jag tycker inte det är ego att tänka/tycka så. men det är nog inte så mycket du kan göra för att ändra på. Kommer inte ihåg om du skrivit om du använer napp. Kanske är en del av matandet mest ett snuttbehov?
Själv tar en amning 5-15 min. Någon gång då och då kan det övergå i snuttning och då ligger hon kvar tills hon somnar, men oftast vill hon inte ligga kvar vid bröstet längre än en kvart.
Bara för att jag såg din fråga klockade jag senaste amningen. Det tog 7 minuter tills hon inte ville ha mer och ville upp på axeln.
Jag förstår att du känner dig "fast", det gjorde jag med Alice också ibland. Men jag löste det genom att köpa hem massor av böcker och eftersom jag älskar att läsa så kändes det lyxigt istället att kunna läsa så mycket
Haha, jag
försöker faktiskt läsa nu när jag ändå har så mycket tid hemma, men min bebis vill som sagt inte slappa särskilt länge...
Han lyckades tom skrämma katten som sov idag när han poopade
Det är otroligt hur dessa små söta varelser kan ge ifrån sig såna dånande sprutpruttar. Det låter som en hel karl ibland!