Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Har inte bytt där så ofta, för han är oftast vaken iaf så då kan jag lika gärna lyfta över honom. Byter i sängen om han precis håller på och somnar om eller sover. Lägger ju då även en handduk under som skyddar mot ev rester som sitter kvar på rumpan och kan råka kladda ner. Men än sålänge har jag klarat sängen. Det mesta har som tur är hänt på skötbordet(spec den gången det sprutade iväg upp på väggen) :p

Haha, ser framför mig en bajskaskad som skjuter iväg över kuddar, täcken och väggar :D Vi har faktiskt bara haft en riktig räserbajs som for långväga, tack och lov på skötbordet.

Haha som tur va så klarade sig allting innuti sängen(även heltäckningsmattan) även om det for över/påsidan om sängen. För det landade på just väggen bakom spjälsängen kl 04.00 på morgonen. Måttligt kul att försöka få fram spjälsängen så man kunde torka upp allting :grin:

Annars så brukar det bara landa på skötbäddet ifall han inte är riktigt färdig när vi byter. Men vi har lärt oss att vänta ett tag nu så att han ska vara färdig :p

*kl*
Vad har ni andra för väder idag? Här vräker det ner konstant. Skulle ut med hunden nyss och insåg att jag har en för smal sambo :D För inte ens hans jackor gick knappt om mig och Milton som satt i selen. Har dessutom en hund som hatar när det regnar så hon ska in innan hon ens har kissat så man lär stå där ute i spöregnet och vänta tills hon inser sitt bästa :grin: Tillslut under ett stort träd gick det bra sen va det brottom in. Hon ska till och med gå längs garagen så nära det går för då går man ju under tak. Knashund ;)

Här har vi soligt och blåsigt så vi ska iväg på marknad idag.
ska dessutom försöka övertala sambon att vi ska kolla in tävlingar som är i grannsocknen till marknaden :angel:

Nu skiner solen, men det var riktigt ruggigt på morgonen/förmiddagen. +6, regn och blåst.

Här har vi haft underbart väder idag. En liiiten skur i morse på typ 1 minuter bara. Sen sol o nästan tshirtväder :)

Här har vi haft underbart väder i dag. Åkte till stallet tidigt i morse utan barn och det var sol och 15 grader när klockan var 8. Sen har vi varit med Julia på hennes första barnkalas, men hon sov hela tiden.

Dom säger att det ska bli sol här imorgon, så får väll se då! Får hoppas på det bästa!
Idag har vi varit och kollat på bygdegården vi ska ha namngivelsen i! Håller tummarna för att den inte är bokad det datumet jag vill ha! Vi skulle få veta imorgon! Det va iaf en jätte gullig liten bygdegård som skulle passa oss utmärkt! :) Nu ska bara resten planeras och fixas!

Det var guld för oss att vara i bygdegården, så hoppas det blir likadant för er :laugh:

*kl*
Idag skickade jag iväg några sms till väl valda personer inom hästvärlden för att kolla om någon lämplig person letar häst. Jag känner mig långt ifrån säker på att jag vill sälja, det finns många argument som talar för båda sidor. Men skulle precis rätt köpare dyka upp så kanske det väger över åt sälja-hållet? Förnuft vs. känsla.

Här har vädret varit fint idag men jag nyttjade ändå ridhuset eftersom jag satt upp och skrittade för första gången på min unghäst! :banana:
Så otroligt spännande (och superkul):love: men jag var lite nervös före eftersom jag insåg att det skulle bli tufft för oss om jag skadade mig på något vis.

Åh va roligt!! Förstår att du ville hålla till i ridhuset!

*kl*
Ni som hållit namngivelser. Hur mkt har ni lagt ut på det hela ungefär och hur många gäster? å hur länge höll ni tal ungefär?
Känns som jag kommer prata för lite men tänkte säga varför han heter det han heter och läsa upp fadderbrevet och så tänkte jag läsa upp en dikt! Kan det räcka?

Det bästa med namnkalas är att det inte finns några rätt eller fel! :laugh:

Vet inte exakt vad vi la ut, det mesta av mat och fika bidrog far- och morföräldrarna med och byagårn lånade vi gratis så det blev inte så väldans dyrt. Ca 45 pers närvarade. Vi hade en liten "välkomstdrink" (alkoholfri cider), och sedan under fikat pajer, sallad, smörgåstårta och massor av fika + kaffe, te, saft och bubbelvatten. Lite ballonger och blommor som pynt.

Vi slog ihop "tal" och presentöppning för att det skulle kännas lite längre :D Började med att förklara varför vi valt namnkalas, varför vi valt namnen och presenterade gudpäronen, som även fick en liten present av oss. Sen sjöng vi "Sång till Friheten" tillsammans fast jag hade döpt om den till "Sång till Harry" :angel:, hade gjort ett litet program till gästerna där texten också fanns. Förhoppningen var att en kompis som sjunger och spelar gitarr skulle framföra den men han hade förhinder, så då löste vi det med att alla gäster fick sjunga med oss.

Vi har skötbordet i sovrummet så behöver bara lyfta upp honom och förflytta honom en liten bit bara. Eller om jag är lat byter jag i sängen, når alla grejer med en arm iaf! Lägger bara en handduk under för att skydda lakanen! Ganska praktiskt att bo trångt ibland! :p

Har ni vattenkran i sovrummet??? Eller hur gör ni för att tvätta rent när ni byter?

Nej det har vi inte. Vi har en liten plast skål med vatten som vi hämtar nytt vatten i precis innan och så använder vi coops tvättlappar för dom är mjukast. Har inga problem med röd rumpa!

Aha oki! Vi lär nog få bekosta och fixa allt själva! Det kommer bli smörgåstårta och sen vanlig tårta och kakor och bullar! Frågan är hur jag ska ha tid att fixa allt,men det ordnar sig nog :p

När det är kris så har jag ju tvättat med blöta tvättlappar. Jag använder det inte normalt sett men det funkar ju om man behöver byta i bilen eller nån gång på natten. Då behöver man ju inte asa iväg så långt. Kommer det en olycka på en själv så kan man ju gå upp o tvätta sig utan att väcka mer på den lilla :)

Vi använder våtservetter när vi är iväg någonstans. Alltså alla ställen utom hemma! Men använder då parfymfria och helst ica´s då dom har fått bäst i test!

Idag har vi jätte skönt väder!! Sol och lite moln, dock stundvid gansa blåsigt men inte så man fryser direkt! Så nu på fm har vi kunnat gå på en lång promenad över 1h! Milton sovandes i sele och hunden i koppel brevid! Det va jätte skönt! Synd dock så va Milton kall om fötterna när vi kom hem :( Men har värmt upp dom nu! Får klä på bättre nästa gång, trodde solen skulle värma mer än vad den gjorde! Nu sover Milton igen efter lite mat och hunden med så undra om jag ska passa på och duscha då kanske? humm...

Jag har fårskinstofflor när jag har henne i selen nu. Får sätta fast dom i kläderna med häftnålar annars rymmer de lätt ;)

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
728
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
4 639
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
55 56 57
Svar
1 123
· Visningar
58 760
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 246
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar