Sv: Sommarmammor 2010 del 3
Här blev det lite datortid igår för vi började tapetsera om hallen. Hade hjälp av en annan småbarnsfamilj med jämnårig bäbis, så maken som tycker tapetsering är skittrist fick roa bäbisarna hela dagen medan vi andra tapetserade. Satte upp easy cover nu, så nästa helg fortsätter projektet då de "riktiga" tapeterna ska upp. Tar sin lilla tid, då vi har en stor hall med många vinklar och vrår + trappa.
Stackars H har haft lite svårt att släppa greppet om vakenheten på kvällarna senaste veckan. Han är jättetrött och knorrig men tar tid att somna. Så igårkväll var han supertrött men vaken när jag gick ut till stallet. När jag är på väg att ha in hästarna ringer maken för att höra om jag är långt ifrån klar och H gallskriker i bakgrunden. Giiiiiivetvis har min ena häst, som i vanliga fall alltid kommer så snällt, fått för sig att de inte alls ska in utan rejsar runt som ett tok och jagar med den andra hästen i vad som känns som en evighet. Gah! När jag väl kommer in har H somnat. Kändes inte roligt alls. Tur att bäbisar har lätt att förlåta = han är sitt vanliga, soliga jag idag.