Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tror hon menar "sitta vaka", d.v.s. över en sjuk-eller dödsbädd.
Jag själv är ganska anti vad det gäller hormonella p-medel. Tycker det är galet att få i sig konstgjorda hormoner dag ut och dag in. Har dessutom dålig erfarenhet av p-piller och minipiller (kräkningar, viktuppgång/svullen, tappad lust, ont(!) av cystor på äggstockarna....)
Hade kopparspiral innan M kom. Det funkade jättbra på mig. Blödde något mer (4 dagar istället för 3 typ).
Enda kruxet att det gjorde ont att ta ut den! Sätta in var obehagligt men ok. Detta gör att jag tvekar om jag vågar igen, ska prata med bm om det. Men tror det är enklare för dig som fött barn. Annars är kopparspiral det absolut bästa tycker jag!
*kl*
H har för första gången uppmärksammat och gillat ett annat barn Han träffade en kompis ettåring idag, och skrattade högt när han fick syn på henne! Sina bäbiskompisar brukar han inte ta någon särskild notis om, men de ska väl bli mer och mer intressanta de med.
Gällande skrikande/gråtande barn nattetid så har vi varit helt förskonade från det, förutom den jobbiga natten när han var 5 dagar och hungrig pga av att min mjölk inte hann komma igång lika snabbt som hans behov ökade. Men dock har han ätit väldigt tätt på sistone, och det tar lite på krafterna även om jag sover mig igenom amningarna. Måste ju ändå vakna, byta sida, hjälpa på plats osv. Han har nog dubblat ätningarna..
Vidar ler stort mot sina storasystrar och det har också börjat komma ett skrattliknande ljud.
Lite tristare är att jag fått värk i tummarna o handlederna de sista dagarna, känner mig även otroligt svag i dessa. Enligt osteopaten, och vad jag läst mig till, så är det karpalleden (stavning?) som spökar. Ska med Malcom till BVC imorgon o ska då fråga BM om tips. Någon här inne som har något bra att komma med, vet att det är några som hade problem under ffa graviditeten o kanske även efteråt. Vad har ni fått för "behandling"/rekommendationer???
Lite tristare är att jag fått värk i tummarna o handlederna de sista dagarna, känner mig även otroligt svag i dessa. Enligt osteopaten, och vad jag läst mig till, så är det karpalleden (stavning?) som spökar. Ska med Malcom till BVC imorgon o ska då fråga BM om tips. Någon här inne som har något bra att komma med, vet att det är några som hade problem under ffa graviditeten o kanske även efteråt. Vad har ni fått för "behandling"/rekommendationer???
Jag bar ju ytterst lite förra gången med våra tvillingtjejer (tungt att bära två)och jag bär knappt något nu heller utan sitter hellre ner och guppar honom i famnen om han behöver guppning. Jag får dock känslan av att väldigt många bär väldigt mycket?!
Jag bar ju ytterst lite förra gången med våra tvillingtjejer (tungt att bära två)och jag bär knappt något nu heller utan sitter hellre ner och guppar honom i famnen om han behöver guppning. Jag får dock känslan av att väldigt många bär väldigt mycket?!