Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

Johan är född precis i slutet av augusti. Vi fick hem papper från Skatteverket per automatik efter ca en vecka med personnummer inkl sista fyra siffrorna. När vi väl fyllt i namnlappen och skickat in den dröjde det bara ytterligare en vecka så fick vi hem en bekräftelse på de valda namnen.

Den lappen fick jag första veckan med de numrena. Sedan skickade man in de namnen man ville ha. Inget var förskrivet vad jag minns iaf...

På tal om allt annat så verkar jag vara den enda som har ett barn som knappt intresserar sig för leksaker. På mammaträffarna dignar vagnarna med grejer. Ebba har lika kul med en kräktrasa typ...
Ger jag henne en leksak så skiter hon i den och vänder i vrider napp istället. Ja jag ska väl inte klaga, hundarna tuggar ju ändå sönder ALLT som når golvet så...

Men i första(och enda) brevet med det fullständiga personbeviset så va det bara den lappen i brevet! Inget mer har kommit! Så irriterande att det ska vara så svårt att komma fram till en riktigt människa så man kan få säga vad man vill ha! Morr!

EmelieR: Va drygt att dom tuggar sönder allting! Jag skulle bli galen! Gör dom det fast ni är hemma eller bara när ni är borta? Våran hund kan tugga sönder någonting som vi är borta förlänge vid en dåligt dag. Vilket inte händer så ofta.

De letar ständigt eftersina byten... en strumpa, boll, mjukdjur, gummigrejer, allt med vadd.... Som tur är tar de inte napparna och har *peppar* inte rört babygymet... En dag närden äldsta var sur låg hon o tugga på mitt duntäcke....
De rör inget när de är hemma själva- bara när de inte får 100 uppmärksamhet, vilket kan vara lite svårt ibland ;)

KL

Vera blir nog en riktig morfar-gris, idag smilade hon upp sig för honom. Men när mormor försökte var det inte lika kul... :D

Idag har jjag äntligen byggt en smal och hög skohylla till vår lilla hall. Det har varit trångt med syskonvagn, enkelvagn och en vanlig skohylla. Men nu kommer man fram till dörren utan att sicksacka.

Va duktig du har varit :)
Själv har jag gjort lite smakisar idag. Palsternacka både luktar o smakar ju nysågat trä. Tycker barn verkligen om det???

Palsternacka är ju gott ju! Brukar iofs oftast äta den ugnsrostad, men då är den väldigt god!

Den har ju sötaktig smak, gissar att det är därför man brukar ge den som smakis.

Förra gången vet jag att just palsternacka var svår att få nog finfördelad. Tror att jag körde den genom vitlökspressen till slut.

Jag har aldrig tänkt på vad den smakar rostad men helt ok :) Kokt var det liksom lite nästan terpentinsmak :( Är det fel på den??? Den luktade ok.

Jag körde den i stavmixern med lite margarin och kokvatten så jämn o slät blev den. Överdrev koktiden lite med ;)
Potatisen blir inte bra när jag kör i staven- bara klister.... Men potatis äter vi så ofta att jag gör en efterhand till henne...
Det börjar fungera med smakisarna nu iaf :) Allt går ner om hon får använda mina fingrar som sked ;)
Men inte är det rent runt henne... och absolut inte på henne heller... hahaha

De letar ständigt eftersina byten... en strumpa, boll, mjukdjur, gummigrejer, allt med vadd.... Som tur är tar de inte napparna och har *peppar* inte rört babygymet... En dag närden äldsta var sur låg hon o tugga på mitt duntäcke....
De rör inget när de är hemma själva- bara när de inte får 100 uppmärksamhet, vilket kan vara lite svårt ibland ;)

Usch va drygt! Hade jag hittat våran hund tuggandes på duntäcket hade jag INTE blivit glad. Ungefär så glad som jag blev när hon hoppade upp i sängen och protest kissade på mitt nya 240 duntäcke. Hur lätt är det å tvätta liksom? :P Fick skura för hand där fläcken va. Segt!

Shit va du är duktigt å pysslar hela tiden. Önskar jag vore hälften så duktig!

Hehe! Tur jag har en liten symaskin här iaf... Hon hade ju "bara" tuggat av kanten.... Konstigt bara att de ska hålla på när man är hemma???
Jag har också dubbeltäcke så jag vet vad du pratar om ;) O duntäcke vill jag inte ens tvätta hemma för torktumlar man det luktar det ju surt i en vecka ;) haha

Potatisen tyckte jag blev perfekt om man pressade den men mos fungerar ju också!:)

Mm jag vet, jag fick skura det under kranen och sen så fick det lufttorka. Va så illatvungen. Bättre det än att det fick torka in. För det hade hunnit gjort det tills jag fått tag på en tvättmaskin som det täcket gick in i.

:D Tack, jag har dessutom hunnit med att sy en åkpåse till storasyster. Det är skönt att ha en bebis som sover massor, men jag är nästan orolig att hon kommer efter i utveckling pga det.... nädå.

Nästa projekt är att göra om kontor/förvaringsrummet till sy/arbetsrum. Nu är köksbordet överbelamrat av symaskin, tyger och för tillfället sågspån och skruvdragare. Vilket påminner mig om att göra om en del av uthuset till snickarverkstad. :D

Nu har vi blivit förkylda hela familjen, trots det sover vi bra på nätterna som tur är.

Jag brukar ha i lite ersättning när jag mixar potatisen, då brukar den inte bli så klistrig. Utan är det verkligen hopplöst, blir ju som slajm. :crazy:

Det ser allt annat än gott ut iaf... Men det funkar bra med en klick margarin, nykokt potatis och gaffel :)
Sen hur mkt som kommer i magen tar vi en annan gång ;)

Härligt med smakisar :)

Kladdkakan med hallonfromagen var förresten mycket uppskattad här bland gästerna, tack för receptet!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
732
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
10 11 12
Svar
221
· Visningar
4 709
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
55 56 57
Svar
1 131
· Visningar
59 155
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 246
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar