Sommarmammor 2010 del 3

Sv: Sommarmammor 2010 del 3

En olycka kommer sällan ensam, sägs det ju :( Nog jobbigt när det är trubbel med djuren även UTAN att man ska ha trubbel med sig själv!

*lånar egen*

Nu har H fått sin första vaccinspruta. Hade med sockerlösning, han skrek till lite precis vid injektionen men det gick snabbt över. Och med lite trösttisse på det så var allt åter frid och fröjd. Hoppas nu bara att han inte blir allt för risig av vaccinet :)

Och stor är han! 6605 gr och 64,5 cm lång.

hur gammal är han nu? Jag skulle tro att han matchar Ebbas 5 månvikt o längd.... hihihi!

13 veckor i fredags :) "Officiella" 3-månadersdagen var i lördags! (Är väl dax att sluta räkna veckor snart..)

Å jag tycker det är lätt värt att fixa med ersättning ist för att beheöva byta x antal bajsblöjor under natten! Räcker med dom som blir under dagen! Milton sover lika på ersättningen som på amningen. Nu när han inte bajsar ner sig kan han ju få sova hur länge han vill!

Det är ju olika såklart. Men idag t ex, när bebis var lite ledsen och hade svårt att sova, var det guld värt att ha amningen att ta till som tröst och trygghet. Och min bebis bajsar väldigt sällan på nätterna, även vid helamning. Sen brukar jag byta nån gång under natten ändå, för att inte blöjan ska bli för kissig, men det är ju en annan sak.

Strular det förstår jag att man bryter amningen i förtid, men jag är oerhort tacksam över att inte ha behövt göra det. :)

Haha! Man får räkna veckor så länge man vill... Fast jag har ingen aning om hur många v E är... hihihi

Ojj han håller på och blir en stor kille!
Tror inte vi kommer nå upp till den vikten vid 3månaders kontrollen om 2v. Milton väger nog precis 5kg nu! Jag tycker det är så kul att alla är så olika! :)

Det förstår jag, det är ju faktiskt praktiskt och enkelt att amma!
Jo nu förtiden är jag helt förvånad när det bara är en tung kissblöja på natten och på dagen med faktiskt! Nästan så man glömmer av att byta kiss blöjorna. Förut han dom inte ens bli halvfulla innan det va dax å byta bajs blöja igen! Min lilla skitunge! :D

oj, :D
Mikaela vägde 5340g vid 4 månader och blev 5månader igår, dags att väga/mäta igen och flera sprutor :(

Just ang. tröstning så tycker jag flaskan funkar lika bra till det!

Ursäka många inlägg men är lite trött efter att ha yrrat runt i sthlm på biljakt idag! Vilket inte gick nå vidare tyärr. Att det ska vara så svårt!

Om han fortsätter gå upp i samma takt som han gjort innan så väger han nog strax över 5,5kg när han är 4mån! Får se om han börjar öka ner nu när han näst intill bara får ersättning! Mina tuttar vill inge längre, finns inte ens mat till natten nu! Men men!

Tror iofs att det skulle bli otroligt mycket mat ifall man gav flaskan flera timmar om dagen, det måste ju bli litervis med ersättning?

Jag sorterar alla bilder efter veckor ännu ;) i månadsmappar :D

Haha, ja det ÄR ju faktiskt fortfarande så att en vecka är en pretty stor del av deras liv! Så jag kommer nog fortsätta räkna veckor själv, men säga "3 månader" till alla som frågar hur gammal han är :)

Ojj han håller på och blir en stor kille!
Tror inte vi kommer nå upp till den vikten vid 3månaders kontrollen om 2v. Milton väger nog precis 5kg nu! Jag tycker det är så kul att alla är så olika! :)

Ja det är verkligen olika. Huvudsaken de följer sina egna kurvor :) H ligger en bra bit över medellängd men bara preciiis över medelkurvan för vikt.

*delvis kl*
Lite roligt för mig som fick kämpa med amningen i början är att han faktiskt ökar mer i vikt nu när han helammar än när han fick 1-2 mål ersättning/dag! (Har inte behövt äta när jag varit i stallet de senaste veckorna) Så det känns ju verkligen som ett kvitto på att det funkar bra, och att det var värt fighten.

Tror faktiskt att jag släppt viktnojjan nu, för det var ju typ vid.. 2-3 veckors ålder det var lite strul med det! :laugh: Var inte ens nervös när jag la honom på vågen idag :D

Fast så ofta behövade jag inte ge bröstet som tröst tidigare. Max någon gång i veckan så blir ju inte litervis med ersättning som går åt. Man kan ju faktiskt blanda i ordning bara en liten portion också! För det mesta räcker det att han får nappen!

Va skönt att du har släppt på det hela nu så du slipper gå och vara orolig. Nu har du ju en stor och fin kille :) Skönt att amningen funkar så bra också efter allt trassel! Du är stark som har orkat kämpa dig igenom allt!

*kl*
Alltså jag blir knäpp på skatteverket. Hur svårt ska det vara att skicka rätt blankett. Inte direkt så att vi är om första i sverige med att få barn. Sambon ringde och fick tala med någon på skatteverket som skulle skicka rätt blankett. Nää men va kommer inte hem då joo samma blankett som jag fick förut(då jag fick knappa mig fram å beställa det jag trodde va rätt) - Anmälan namnändring! Gaaah jag ska inte ändra någon namn jag ska ju anmäla hans första namn! Suck blir så irriterad. Så blir till å ringa dit och försöka få tag på någon igen nu då. MORR!

Men så typiskt! Hade en hel del strul när vi gifte oss men min namnändring, tog först tiiiiid och sen så kom.. fel efternamn. Bara att ringa, vänta, skicka FLER papper, vänta.

Så nu har jag ringt igen! Får se om dom lyckas skicka rätt blankett den här gången! Är det inte rätt som kommer nu så kommer vi inte hinna anmäla namn i tid för dom är ju inte direkt snabba med att skicka pappren hellre. Får hålla tummarna nu då helt enkelt!

Men så konstigt att blanketten inte finns att skriva ut själv?! De har ju mängder av olika blanketter så varför inte den, kan man undra! Hoppas ni hinner i tid!

*kl*
H har, tack och lov, inte påverkats märkbart av vaccinet. Lite småöm just vid stickområdet förstås, och kanske nåååågot ynkigare igårkväll men sov bara han fick ligga i famnen. SKÖNT! Särskilt eftersom maken är borta idag --> imorrn, hade inte varit kul att ha en febrig och ledsen liten som kronan på häst- och hundverket. Är lite besvär med in- och utsläpp..

MM tycker det jag med, dessutom så ringde hon upp sen men jag kunde inte svara å hon sa något om(telsvar) att det va krångel med blanketten men jag skulle få en tom utifall den andra inte kom ut. Man kan ju undra vad dom håller på med igt!

Gjorde du egen sockerlösning eller köpte du? Finns det på apoteket?
Skönt att han inte påverkades så mkt! Hoppas på att vi lyckas tajma in vaccineringen med att sambon är ledig så jag slipper vara själv hemma med honom om han får feber!

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
787
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 207
Senast: pepp
·
Övr. Barn Kände mig manad att starta nästa tråd, så vi fortsätter väl här 😊 Fortsätt dela med er av vad ni och ungarna hittar på!
58 59 60
Svar
1 197
· Visningar
62 604
Senast: Mirre
·
  • Låst
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
99 100 101
Svar
2 011
· Visningar
117 303
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben